۹ جاذبه دیدنی باکو که نمی‌شناسید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این کشور از شمال با روسیه، از جنوب با ایران، از غرب با ارمنستان و از شمال‌ غربی با گرجستان همسایه است.
کشور آذربایجان

کشور آذربایجان در جنوب رشته‌کوه قفقاز و غرب دریای خزر قرار گرفته است. پایتخت کشور آذربایجان شهر باستانی باکوست که بهترین بندر دریای خزر در آن قرار دارد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید.

جاذبه‌های گردشگری کشور آذربایجان

این کشور مجموعه‌ای از جاذبه‌های سنتی و مدرن دارد. هر سلیقه‌ای که داشته باشید، حتما جاذبه‌ای هماهنگ با سلیقه‌ خود پیدا می‌کنید.

کشور آذربایجان

۱. باکو

این شهر ترکیب شگفت‌انگیز شهر تاریخی ایچری‌شهر و آسمان‌خراش‌های مدرن را در خود جای‌ داده‌ است. در بین این‌همه جاذبه‌های تاریخی و مدرن، حتما از برج‌های شعله بازدید کنید. این ۳ برج که شبیه شعله‌های آتش ساخته شده‌اند، در شب مانند برنز می‌درخشند.

۲. ایچری‌شهر

ایچری‌شهر بافت تاریخی یا ارگ باکو است که در مرکز این شهر قرار دارد و نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. می‌توانید در ‌جای‌ جای این محله‌ حفاظت‌شده، آثار شگفت‌انگیز و شاهکارهای معماری را مشاهده کنید.

۳. پارک ملی آب‌شوران

پارک ملی آب‌شوران جزو مناطق حفاظت‌شده است و می‌توانید گونه‌های گیاهی و جانوری آذربایجان را در آن مشاهده کنید. بسیاری از گونه‌های جانوری که بخشی از حیات وحش آذربایجان را تشکیل می‌دهند در این پارک ملی زندگی می‌کنند مانند آهو، شغال، گورکن، فک خزری و انواع پرندگان.

۴. گِل‌فشان گاراسو

گل‌فشان‌ها از جاذبه‌های طبیعی کشور آذربایجان هستند. گل‌فشان‌ها به‌علت انباشت گازهای زیرسطحی تشکیل می‌شوند و پرتاب گل‌ولای از دهانه‌ آن‌ها در واقع رهاسازی این گازهاست. بیشتر کسانی که از گل‌فشان گاراسو بازدید کرده‌اند، این منطقه را به سطح کره ماه توصیف می‌کنند.

گِل‌فشان گاراسو

۵. قبوستان در کشور آذربایجان

قبوستان را می‌توان نمونه آذربایجانی استون‌هنج بریتانیا در نظر گرفت. در هر دوی آن‌ها سازه‌هایی سنگی متعلق به دوران پیش از تاریخ مشاهده می‌شود که از نوع سنگ‌افراشت هستند.

۶. پارک ملی شیروان

در جای‌جای پارک ملی شیروان می‌توانید مناظری را مشاهده کنید که ویژه اقلیم نیمه‌خشک هستند؛ تپه‌هایی از شن‌های روان که آهوها برای مخفی‌شدن از آنها استفاده می‌کنند. همچنین علاقه‌مندان به حیات‌ وحش می‌توانند گونه‌های مختلف جانوری از جمله لاک‌پشت، جوجه‌تیغی، گربه جنگلی و شغال را در این منطقه ببینند.

۷. منطقه شکی

این منطقه که در غرب باکو قرار دارد، یکی از کهن‌ترین سکونتگاه‌ها در تمام قفقاز است و می‌گویند سابقه‌ سکونت در آن به ۲۵۰۰ سال قبل برمی‌گردد. شهر شکی یکی از توقفگاه‌های جاده ابریشم بوده و به ابریشم‌های نفیس و سایر منسوجات شهرت داشته‌ است.

۸. پارک ساحلی باکو

یکی از جاذبه‌های گردشگری در پایتخت آذربایجان پارک ساحلی یا بلوار باکو است که هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند تفریح و سرگرمی موردعلاقه‌ خود را آنجا پیدا کند. می‌توانید به چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌های سنتی بروید، از خوردن خوراکی‌هایی مانند بستنی سنتی لذت ببرید یا غذای خود را در رستوران ساحلی میل کنید. اگر به گردشگری خارجی علاقه دارید، ۵ جاذبه دیدنی ریو دو ژانیرو که باید ببینید + ویدیو را ببینید.

آذربایجان

۹. آتشگاه باکو

آذربایجان از دیرباز به سرزمین آتش معروف بوده است، چون در جای‌جای این سرزمین میدان‌های نفت و گاز طبیعی وجود دارد و آتش از دهانه‌ آن‌ها خارج می‌شود. حتی می‌گویند همین پدیده‌های طبیعی الهام‌بخش آتش‌پرستانی بوده‌‌اند که بعدها دین زرتشتی را پایه‌گذاری کردند.

برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری شهر عجیبی که در آن خون جنگنده‌ها را می‌نوشند را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…