انجام این کارها در سال اول زندگی مشترک ممنوع!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه ازدواج‌ها با عشق شروع می‌شود، اما با گذر زمان برخی به جدایی می‌انجامد. سوالی که مطرح می‌شود این است که آن همه عشق کجا می‌رود؟

سال اول زندگی مشترک، سالی پر از تجربیات جدید و تازه است همچنین زوج‌ها به دلیل نداشتن تجربه کافی دچار برخی مشکلات هم خواهند شد. ما در این مطلب از دلتا اشتباهات زوجین در سال اول زندگی را بررسی می‌کنیم.

اشتباهات زوجین در سال اول زندگی

سال‌های اول زندگی مشترک زمانی است که زوج‌ها تجربه‌های جدید و برداشت‌های جدید از یکدیگر دارند. با توجه به اینکه در این سال‌ها زوج‌ها تجربه‌های کمی در زندگی دارند، ممکن است دچار اشتباهاتی شوند.

از قبل درباره انتظارات خود صحبت نمی‌کنند

طبیعی است که هر فردی پس از ازدواج توقعات خاصی از همسرش داشته باشد. مانند اینکه در امور مالی یکدیگر شریک شوند یا اینکه کارهای بیشتری را با هم انجام دهند. کارشناسان بیان می‌کنند برای یک زوج داشتن چنین انتظاراتی اشکالی ندارد اما تصور اینکه شریک زندگی شما بدون صحبت همه امور را بداند درست نیست. همچنین این یک مشکل غیرقابل حل نیست، اما اگر متوجه شدید که شما و همسرتان در مورد برخی مسائل اساسی در زندگی مشترک‌تان اختلاف نظر دارید، باید از یک درمانگر یا یک مشاور کمک بگیرید.

مقایسه خود با تازه‌عروس دامادهای دیگر

اگرچه همه ما می‌دانیم اینستاگرام مکانی نیست که هرکسی واقعیت را نشان دهد، اما با این وجود نقص‌هایی که در روابط خود داریم را با ظاهر روابطی که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینیم مقایسه می‌کنیم. اگر فکر کنید که رابطه شما به خوبی روابط دوستان‌تان نیست منجر به ناامیدی و رنجش شما می‌شود. در این زمان بهتر است به انجام برخی درمان‌های فردی بپردازید تا بیشتر در مورد خودتان و اینکه این ناامنی از کجا نشأت می‌گیرد، بدانید.

اشتباهات زوجین در سال اول زندگی

تلاش برای برنده شدن در بحث

در سال‌های اولیه زندگی مشترک اختلاف‌ها زیاد است، در این زمان زوج‌ها بر مسائل مختلفی با یکدیگر اختلاف نظر پیدا می‌کنند، اما اشتباه زمانی رخ می‌دهد که یکی از زوجین تلاش دارد، خود را برنده بحث اعلام کند. با توجه به اینکه دعوا یکی از بخش‌های یک رابطه سالم است، باید با آگاهی بیشتری نسبت به آن برخورد کنید. بهتر است پایه روابط خود را بر اساس حقیقت قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  سفر به بهشت استان اصفهان!

نپذیرفتن تغییر در رابطه از اشتباهات زوجین در سال اول زندگی

بسیاری از زوج‌ها، به ویژه آن‌هایی که مدت‌ها قبل از ازدواج با هم نامزد بوده‌اند، می‌گویند که با ازدواج هیچ چیز تغییر نمی‌کند. اگرچه این ممکن است در مورد تجربیات روزمره صادق باشد، اما مهم است که از تغییرات اساسی که هنگام ازدواج رخ می‌دهد آگاه باشید. این واقعیت که شما برای زندگی به شریک زندگی خود متعهد شده اید، نباید دست کم گرفته شود به همین دلیل کارشناسان در این زمینه از زوج‌ها می‌خواهند تغییر کلیدی که در رابطه‌شان ایجاد شده است، بشناسند و به آن تغییر احترام بگذارند.

هماهنگ نبودن برای انجام کارهای خانه

هیچ‌گاه انجام کاری را وظیفه همسرتان ندانید. برای انجام کارهای خانه به همسرتان کمک کنید. دقت داشته باشید هماهنگی شما با همسرتان برای انجام کارهای خانه مهم است، نه تقسیم وظایف خانه به‌صورت مساوی. خانم‌ها برای حل این مساله می‌توانند لیستی از کارهای خانه را بنویسند و از همسرشان درخواست کنند که مسئولیت انجام چند کار از آن لیست را با تمایل خودش به عهده بگیرد. خانم‌ها یادشان باشد که با احترام از همسرشان درخواست کمک کنند و وقتی همسرشان در حال انجام آن کار است، با ایرادگیری مداوم او را کلافه نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…