۵ فاکتور موثر در زیبایی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

۶
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن یک دکوراسیون داخلی هماهنگ و زیبا در خانه و محل کار باید به تمام بخش‌ها توجه کرد. یکی از بخش‌های مهمی که نیاز به توجه خاص و ویژه دارد، دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی است.
decorasion hamam va service behdashti ۵ فاکتور موثر در زیبایی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

دکوراسیون داخلی خانه همواره از نظر معماران و طراحان ساختمان موضوعی بسیار جذاب و کاربردی به شمار می‌رود. در طراحی دکوراسیون منزل، تمام بخش‌های خانه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و طراحی مورد نظر در آن‌ها اجرا می‌شود. همان‌طور که دکوراسیون اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن و … از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نمی‌توان اهمیت دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی را نادیده گرفت.

به گزارش مجله دلتا به نقل از هوم دکور؛ اگر طراحی دکوراسیون این مکان‌‌ها اصولی و بر اساس فاکتورهای موثر صورت گیرد، نمای خانه دگرگون شده و فضایی پرانرژی، زیبا و کاربردی در فضای خانه ایجاد می‌شود. توجه به یک سری عوامل، قبل از طراحی حمام و سرویس بهداشتی کمک شایانی به زیباتر شدن این مکان‌‌ها می‌کند و نمای آن‌ها را نسبت به خانه‌‌های معمولی شیک‌‌‌تر و مدرن‌‌‌تر جلوه می‌دهد.

در این مطلب برخی از این فاکتورها را بررسی می‌کنیم.

رنگ روشن

رنگ روشن در دکوراسیون حمام

انتخاب رنگ مناسب تاثیر به‌سزایی در بزرگ‌نمایی و یا کوچک نشان دادن فضای حمام و سرویس بهداشتی دارد. رنگ‌‌های روشن، فضا را بازتر و دلگشاتر نشان می‌دهند اما رنگ‌‌های تیره فضا را خفه و کوچک می‌کنند. بنابراین سعی کنید برای دیوارپوش و کفپوش از مصالحی استفاده کنید که رنگ آن‌ها ملایم یا سفید است.

قفسه های دیواری

شلف در دکوراسیون حمام

استفاده از قفسه‌‌های دیواری در سرویس بهداشتی و حمام به منظم نشان دادن این مکان‌‌ها کمک می‌کند. اشیاء و لوازم مورد نیاز را در قفسه های دیواری قرار دهید و مرتب بچینید. با انجام اینکار نوعی نظم و آراستگی در فضا به چشم می‌خورد.

از قفسه‌‌های دیواری هم می‌توان به عنوان یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد و هم به عنوان اِلِمانی برای بهینه‌سازی فضاهای کوچک از آن‌ها بهره برد.

کابین دوش

کابین دوش

در خانه‌‌هایی که حمام و سرویس بهداشتی آن‌ها در کنار هم و در یک‌جا قرار دارند، می‌توان با استفاده از کابین دوش این دو فضا را از هم جدا کرد. کابین‌‌های شیشه‌ای زیباترین و مدرن‌‌‌ترین نوع کابین‌‌ها محسوب می‌شوند که استفاده از آن‌ها، نمایی شیک و جذاب در دکوراسیون حمام ایجاد می‌کند.

آینه دکوراتیو

آینه

آینه عنصری دکوراتیو و بسیار موثر در زیبایی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی است. انعکاس نور در آینه باعث نورپردازی و زیباسازی فضا می‌شود و علاوه‌بر آن محیط مورد نظر را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

عناصر و اجزاء

هماهنگی رنگ

انتخاب درست لوازم جانبی مانند سینک روشویی، رادیاتور، دوش حمام و … بر اساس متریال‌‌های مقاوم و هماهنگ کردن آن‌ها با رنگ دیوارها و کف، فضایی بسیار شیک و مدرن در حمام و سرویس بهداشتی ایجاد می‌کند. سینک‌‌های روشویی و دوش حمام در طرح‌‌ها و جنس‌‌های متفاوتی تولید می‌شوند بنابراین نمونه‌ای از آن‌ها را انتخاب کنید که با دکوراسیون مورد نظر شما همخوانی داشته باشد.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون از  مجله دلتا دیدن کنید.

۶ دیدگاه

  1. شمس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۴:۵۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  2. محمود جعفری

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۲۳ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

  3. محمد حسن بیگدلی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ در ۴:۳۹ ب٫ظ

    اموزنده

    پاسخ

  4. علی فرجی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ در ۱:۰۲ ب٫ظ

    جالب بود
    پیشنهاد مینمایم نگارنده با مختصر تحقیق در این زمینه و سپس اقدام به درج مطالب بنماید.
    COPY & PASTE راحتترین عمل بوده و تمایل خواننده وقتی متوجه COPY & PASTE میشود ، به ادامه خواندن از بین میرود.
    بعنوان مثال شما در تهران به چند آپارتمان بر میخورید که از چنین فضایی برای سرویس بهداشتی برخوردار باشد ….
    بنظرم کار سختی نیز نمی تواند باشد.
    متشکر

    پاسخ

    • زهرا نوری درخشان

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱:۴۷ ب٫ظ

      ممنون از نظرتون. حتماً این مسئله رو مد نظر خواهیم داشت.

      پاسخ

  5. ضیایی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۴۴ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…