آیا می‌توان بدون هیچ دلیلی همسر خود را طلاق داد؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طلاق به معنی پایان قانونی ازدواج و جداشدن زوجین از یکدیگر و قطع رابطه زوجیت است و در پی آن حقوق و تکالیف متقابلی که بین زوجین در هنگام ازدواج وجود داشته از میان می‌رود.
طلاق دادن زن بدون دلیل

طلاق دادن زن بدون دلیل یکی از مواردی است که پیرامون آن سوال می‌شود. مرد می‌تواند زن خود را بدون اینکه نیازی به اثبات دلایل خاص برای جدایی و طلاق نزد قاضی دادگاه داشته باشد طلاق دهد. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

شرایط طلاق دادن زن بدون دلیل توسط مرد

شرایطی برای مردان خواهان طلاق در نظر گرفته شده است که برای طلاق همسر خود بایستی به آن عمل کنند که این شرایط عبارت است از:

اولین و مهم‌ترین شرطی را که مردان خواهان طلاق باید به آن عمل کنند، می‌توان تحت عنوان پرداخت مهریه زن بیان کرد. مردی که می‌خواهد زنش را طلاق دهد باید تمام مهریه زن را به‌طور کامل پرداخته باشد. درغیراین‌صورت صیغه طلاق اجرا و در دفتر اسناد رسمی ثبت نخواهد شد.

شرط بعدی که مرد خواهان طلاق بدون دلیل زن، باید به آن عمل کند پرداخت نفقه زن است. مقدار آن را دادگاه بر اساس شئونات اجتماعی و خانوادگی زن تعیین می‌کند و مرد بایستی بپردازد.

شرایط طلاق دادن زن بدون دلیل توسط مرد

بعد از طلاق دادن زن توسط مرد، زن باید سه ماه عده طلاق نگه دارد. در این سه ماه چون طلاق از طرف مرد طلاق رجعی محسوب می‌شود پرداخت نفقه زن در این سه ماه بر عهده مرد است.

پرداخت نصف دارایی شوهر به زن یا تقسیم اموال شوهر باز هم یکی دیگر از شرایط طلاق دادن زن بدون دلیل از سوی مرد است. این شرط که یکی از شروط دوازده‌گانه ضمن عقد ازدواج است اگر توسط مرد امضا شده باشد هنگام طلاق به درخواست مرد یا درخواست طلاق از طرف زن که همراه با دلیل محکمه پسندی برای دادگاه است بایستی آن را به زن پرداخت کند.

مردی که خواهان طلاق دادن همسرش است چه شرایطی باید داشته باشد؟

مردی که می‌خواهد همسرش را طلاق دهد می‌بایست کلیه حقوق مالی زن را به او پرداخت کرده باشد.
شرایط طلاق دادن زن
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب فقط با یک چت رابطه نامشروع را اثبات کنید را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۹ ب٫ظ

    تو ایران گل وبلبل ما همهرچی ممکنه👍

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ اسفند ۱۴۰۱ در ۴:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …