۶ نشانه مردی که زنش را دوست ندارد

۱۲
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مردی که زنش را دوست ندارد نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهد که در هر قطع ارتباط عاطفی عمومیت دارد. عواقب بی توجهی مرد به زن نیز در پاسخ، این چرخه بی‌مهری را ادامه خواهد داد.
نشانه‌های مردی که زنش را دوست ندارد

مردی که زنش را دوست ندارد رفتارهایی را نشان می‌دهد که چراغ خطری برای یک رابطه زناشویی است. فاصله افتادن میان دو طرف رابطه در ابتدای راه قابل حل است اما هرچه این شکاف عمیق‌تر شود انرژی بیشتری برای ترمیم آن لازم است. گاهی ممکن است با تلاش دو طرف نیز این شکاف پر نشود. با ما در دلتامگ همراه باشید تا از نشانه‌های مردی که زنش را دوست ندارد مطلع شوید.

نشانه های مردی که زنش را دوست ندارد چیست؟

مهم است بدانیم که هر رابطه‌ای منحصر به‌فرد است و نشانه‌های عشق از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نشانه‌های قطعی و مشخصی برای تمام روابط وجود ندارد. اما ممکن است برخی نشانه‌ها میان تعداد بسیاری زیادی از روابط تکرار شوند. عواقب بی توجهی مرد به زن و بالعکس در بی‌مهری بین زوجین بسیار اثر گذار است. ممکن است یکی از طرفین برای مدتی کوتاه نسبت به همسر خود سردی نشان دهد و همین سردی روابط علت فاصله گرفتن مرد از زن و  به بار آمدن عواقب بی توجهی مرد به زن شود.

بی‌تفاوتی

مردی که زنش را دوست ندارد نسبت به همسر خود بی‌تفاوت است. منافع مشترکی میان خود و همسرش نمی‌بیند و خود را از زندگی زن جدا می‌داند. این نوع از فاصله گرفتن در رابطه زیان‌هایی برای هر دو طرف رابطه به وجود خواهد آورد که ترکش‌ها و عواقب بی توجهی مرد به زن را متوجه خود او نیز بکند.

اگر زن یا مردی از خود صمیمیت عاطفی نشان ندهد، ابراز عشق نکند یا از گفتگوهای عمیق با همسرش اجتناب کند، این بی‌مهری و سردی نشانی از فقدان عشق میان آن‌ها دارد.

نشانه‌های مردی که زنش را دوست ندارد

اختلال در رابطه جنسی

رابطه جنسی نقشی چشمگیر در رابطه زناشویی ایفا می‌کند. اختلال در این رابطه که از پایه‌های اصلی زندگی مشترک زن و مرد محسوب می‌شود هم می‌تواند نشانه‌های زنی که شوهرش را دوست ندارد بر ما عیان کند و هم مردی که زنش را دوست ندارد . وقتی زن و شوهر شخصی‌ترین حریم خود را توأم با ناامنی بدانند نه‌تنها در کیفیت رابطه جنسی آن‌ها اثرگذار خواهد بود بلکه همین اختلال در رابطه جنسی رابطه آن‌ها را دچار تهدیدهای بیشتری نیز خواهد کرد.

محبت جسمی یا عاطفی محدود، از جمله فقدان در آغوش گرفتن و بوسه و نوازش نشان دهنده کمبود عشق یا نزدیکی عاطفی میان زوجین است.

عدم احترام و حمایت

رفتار بی‌احترامی، مانند تحقیر، نادیده گرفتن نظرات یا نادیده گرفتن مرزها، از یک رابطه آشفته خبر می‌دهد. اگر مردی از رویاها، اهداف یا آرزوهای همسرش حمایت نکند و به رفاه او علاقه نشان ندهد، این کمبود عشق و مراقبت می‌تواند نشانه‌ای باشد از مردی که زنش را دوست ندارد یا حتی نشانه‌های مردی که طلاق میخواهد .

نشانه‌های مردی که زنش را دوست ندارد

خیانت

درگیر شدن در روابط خارج از زناشویی یا داشتن الگوی خیانت نیز در مواردی نشانه آشکاری است از مردی که زنش را دوست ندارد. خیانت به درگیر شدن در رابطه‌ای عاشقانه یا جنسی، خارج از یک شراکت متعهد یا ازدواج اشاره دارد. خیانت نقض اعتماد میان طرفین است و پیامدهای عاطفی قابل توجهی به دنبال دارد.

خیانت اشکال مختلفی دارد، از جمله خیانت فیزیکی (درگیری جنسی) و خیانت عاطفی (ایجاد یک ارتباط عاطفی عمیق با فردی دیگر) و به دلایل مختلفی از جمله نارضایتی از رابطه، قطع ارتباط عاطفی، عدم ارتباط، برآورده نشدن نیازها، احساس ناامنی یا مشکلات روانی شخصی یا در جستجوی هیجان و تازگی رخ دهد. در مورد مردی که زنش را دوست ندارد نیز خیانت یکی از مهم‌ترین نشانه‌هاست.

انتقاد مداوم و بی‌مسئولیتی

انتقادهای مکرر، نیش زدن و نادیده گرفتن همسر پایه و اساس عشق را از بین می‌برد. اگر زن یا مردی به صورت غیر منصفانه‌ای از هم انتقاد کنند و مسئولیتی در رابطه نپذیرند و مسئولیت کارهای خود را نیز به گردن طرف مقابل بیندازند این می‌تواند از مهم‌ترین نشانه‌های زنی که شوهرش را دوست ندارد و مردی که زنش را دوست ندارد باشد.

جدایی و فقدان ارتباط

مردی که زنش را دوست ندارد از گذراندن وقت با همسرش اجتناب می‌کند، نسبت به زندگی او بی‌علاقگی نشان می‌دهد یا از فعالیت‌های مشترک با او اجتناب می‌کند و دیگران را بر همسرش اولویت می‌دهد و نیازهای عاطفی و جسمی او را نادیده می‌گیرد.  ارتباط ضعیف یا اجتناب از گفتگوهای معنادار در مورد احساسات، نیازها یا نگرانی‌ها نیز در برخی موارد نشان دهنده فقدان ارتباط عاطفی و عشق هستند.

لازم به یادآوری است که نشانه‌های مردی که همسرش را دوست دارد یا مردی که زنش را دوست ندارد عمومیت قطعی ندارند و  دلیل قطعی عدم عشق مرد به همسرش نیست. روابط زناشویی روابطی بسیار پیچیده هستند و به جز دو نفری که در این رابطه قرار دارند هیچکس نمی‌تواند فرمولی کلی برای روابط صادر کند.

پیشنهاد مطالعه: تکنیک‌هایی برای افزایش تمرکز و موفقیت در کار را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۰۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۶ ب٫ظ

  3. زهرا

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۱۱ ب٫ظ

    سلام من ۲۷ سال ازدواج کردم از اولشم شوهرم معتاد بود بعد چند سال ترک کرد حالا اون خوبه من ناراحتی اعصاب دارم من همه جوره با زندگی ساختم الان او درکم نمیکنه؟ همش به فکر خودش احتیاجات خودش فقط به فکر خودش عیش نوش. اصلا انگار نه انگار ما تو خونه ایم خدا اینجور مردا را به زمین گند بکشه و لعنت کنه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

      سلامت باشید عزیزم. امیدوارم حال دلتون بهتر بشه. می‌تونید از مشاور کمک بگیرید.❤

      پاسخ

    • یاری

      ۳ فروردین ۱۴۰۲ در ۴:۱۹ ق٫ظ

      اعتیاد یک بلای خانمان سوزی است که حتی در ترک هم اثر روانی اش مادم العمر می ماند… متاسفانه خطر اعتیاد در کمین همه اس از طرف یک پدر تنهاو داغدار زجر کشیده و غمگین و درمانده لعنت بر دخانیات لعنت برمواد مخدر پس قانون چ نقشی در اداره جامعه داره؟! اه قلبم

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۳ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

        😢

        پاسخ

  4. عاطفه

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۲۶ ق٫ظ

    مسلمأ هر زوجی بعداز وارد شدن رابطه وزندگی خیلی درگیر زندگی میشن ودیگه عین سابق نمیشه لاو بترکونن 🤔

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۵۵ ق٫ظ

      بله درسته👍💖

      پاسخ

    • ناشناس

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ب٫ظ

      بعضی از سردی روابط مال نداشتن وسیله زندگی است و شغل کم ورامد

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۲۲ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۵:۲۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…