تنها چشمه آبگرم نزدیک تهران

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر شما هم در تهران زندگی می‌کنید و قصد رفتن به چشمه آب گرم درمانی در نزدیکی تهران را دارید با ما همراه باشید.

چشمه‌های آب گرم در تمام نقاط کشور وجود دارند که به دلیل خواص درمانی بی‌شمار به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران تبدیل شده‌اند. یکی از مناطقی که چشمه‌ آب گرم با خواص درمانی بالایی دارد شهر تهران است که این چشمه آب گرم نزدیک تهران از کوه دماوند سرچشمه می‌گیرد و در بین گردشگران اهمیت زیادی دارد. با دلتا همراه باشید.

چشمه آب گرم نزدیک تهران

اگر به دنبال چشمه آب گرم نزدیک تهران هستید، آب گرم رینه از زمان قاجار تا امروز در حال فعالیت است و در زمان شاه عباسی، شاهان برای استفاده از حمام‌های آب گرم آن و تفریح و استراحت به این منطقه سفر می‌کردند. این چشمه به دلیل خواص درمانی التیام بخش برای دردهای عضلانی و استخوانی بین مردم زبانزد است. شهر رینه یکی از شهرهای اطراف لاریجان در استان مازندران است که به دلیل خانه‌های ییلاقی و  آب و هوا مناسب و پاکش بین مردم تهران و شهرهای شلوغ اطراف مطرح شده است.

این چشمه که حاصل آتشفشان نیمه خاموش دماوند است و از دامنه‌های البرز جاری می‌شود از جمله چشمه‌های آب گرم پربرکت است که به عنوان پرآب‌ترین چشمه منطقه شناخته می‌شود.

چشمه آب گرم نزدیک تهران

چشمه آب گرم رینه

چشمه آب گرم رینه یکی از قدیمی‌ترین چشمه‌های آب گرم‌ زمان قاجار است به دلیل دارا بودن گوگرد و خواص درمانی متعددی که دارد امروزه به عنوان یکی از چشمه‌‌های آب گرم که از دماوند سرچشمه می‌گیرد بین گردشگران شناخته شده است. این چشمه که در استان مازندران و شهر رینه واقع شده تا تهران فاصله زیادی ندارد و به همین دلیل آخر هفته‌ها پذیرای مهمانان و کوهنوردانی است که قصد صعود به دماوند را دارند.

دمای چشمه آب گرم رینه در طول سال به ۶۲ تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و بهترین زمان برای رفتن به این آب گرم در فصل‌ پاییز و زمستان است که علاوه‌بر رفتن به آب گرم و استفاده از وان، حمام و استخرهای آن می‌توانید در سوئیت‌ها و خانه‌های روستایی که اجاره داده می‌شوند اقامت کنید.

مطلب پیشنهادی:  3 روش ساده برای تهیه پودر پیاز خانگی

جاذبه‌های گردشگری اطراف آب گرم رینه

شهر رینه علاوه‌بر داشتن چشمه آب گرم درمانی دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کوه دماوند – چشمه آب گرم نزدیک تهران

اصلی‌ترین و مهم‌ترین جاذبه دیدنی رینه کوه دماوند است که می‌توانید به تماشای آن بنشینید و از آب و هوای کوهستانی لذت ببرید و تا جای ممکن از قله بالا بروید.

کوه دماوند

دخمه سنگی کافر کلی – چشمه آب گرم نزدیک تهران

دخمه سنگی کافر کلی محل زندگی اجداد مردم رینه است که در گذشته مردم برای فرار از دشمن این دخمه‌ها را ساخته بودند و طبق گفته تاریخ‌شناسان این دخمه‌ها با دست روی کوه کنده شده‌اند و مردم آن زمان هنگام حمله دشمن، به این دخمه‌ها پناه می‌گرفتند و تا چند روز در آن‌ها پنهان می‌شدند.

حمام شاه عباسی – چشمه آب گرم نزدیک تهران

حمام شاه عباسی که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد، به دلیل معماری جالب و سقف گنبدی شکل خود از جمله حمام‌های جذاب کشور و یکی از حمام‌های تاریخی مربوط به زمان شاه عباسی است که در آن دوران این حمام مخصوص شاهان بود و در حال حاضر عموم مردم می‌توانند در آن آبتنی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین مناطق دیدنی جنگل ارسباران از قلعه بابک تا کلیسا آینالو

جنگل ارسباران یکی از زیباترین جنگل‌های ایران به شمار می‌آید. این جنگل بر روی کوه و مناطق ک…