گزارش قیمت و معاملات مسکن تا پایان بهمن ۹۷

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارش قیمت و معاملات مسکن تا پایان بهمن 97 منتشر شد.تا پایان بهمن ماه ۹۷ تعداد معاملات مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش داشته است.
گزارش

گزارش قیمت و معاملات مسکن تا پایان بهمن ۹۷ منتشر شد.

تا پایان بهمن ماه ۹۷تعداد معاملات مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱.۶درصد کاهش داشته و درعین حال، رشد قیمت در مقایسه با دی ماه سال ۹۷ بسیار اندک بوده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین،‌ دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در آخرین گزارش خود از تحولات بازار مسکن شهر تهران در بهمن ماه ۹۷ با اعلام این مطلب  تصریح کرد: میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی در بهمن ماه سال ۹۷ ،۱۰ میلیون و ۷۰ هزار تومان  بود که در مقایسه با ماه قبل ۲.۱۰ درصد و نسبت به بهمن ماه سال ۹۶ ، ۸۶.۲ درصد رشد داشته است.

بنا بر آنچه دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن اعلام کرده است، رشد ماهانه قیمت مسکن در نیمه دوم سال ۹۷ روندی  رو به کاهش گذاشت به‌گونه‌ای که در دی ماه نسبت به آذر ماه  همان سال ۱.۵ و در بهمن ماه نسبت به دی ماه سال ۹۷ ، ۲.۹ درصد رشد داشته است.

گزارش

همچنین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است رشد نقطه به نقطه قیمت واحد مسکونی در تهران در ماه‌های دی و بهمن  سال ۹۷(نسبت به ماه‌های مشابه سال ۹۶) به ترتیب ۹۰ و ۸۶.۲ درصد بوده است.

مقایسه افزایش قیمت با تعداد معاملات نشان می‌دهد به ‌رغم افزایش جهشی قیمت مسکن، تعداد معاملات کاهش داشته و در نیمه دوم سال ۹۷ روند کاهشی معاملات مسکن، قابل ملاحظه بوده است به‌گونه‌ای که تعداد معاملات از ابتدا تا بهمن ماه سال ۹۷ نسبت به ۱۱ ماه سال ۹۶، ۳۱.۶ درصد کاهش داشته است.

در بهمن ماه سال گذشته  منطقه ۱ تهران با میانگین قیمت ۲۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، بالاترین میانگین قیمتی در تهران را از آن خود کرد و کمترین نرخ این شاخص به منطقه ۱۸ با متری ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان اختصاص یافته است.

افزون بر این، واحدهای با عمر بنای کمتر از ۵ سال با میانگین قیمتی ۱۰ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان گران‌ترین واحدهای معامله‌شده بود و واحدهای مسکونی با عمر ۱۶ تا ۲۰ سال با میانگین قیمت ۸ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان ارزان‌ترین واحدهای خرید و فروش شده در ماه‌های سال گذشته بوده است.

از صفحه خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا بازدید کنید.

۳ دیدگاه

  1. دانش

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۳ ب٫ظ

    سلام .
    نظرات مطبوعات حالت عادی را برسی می کنند
    نه اینکه در ممکت پر حاشیه ایران بر روی امواج حرکت می کند
    ما همه نظرات احترام می گذاریم

    پاسخ

  2. ضیایی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۸ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  3. محمد حسن بیگدلی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ

    ممنون از اطلاعات خوبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…