رپورتاژآگهی

نکات مهمی که در سفر به کیش باید رعایت کنید!

۱۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر می‌خواهید به جزیره زیبای کیش سفر کنید، باید بدانید که اوقات خوش و تجربه‌های جالبی در انتظار شماست اما اگر برای سفر خود برنامه ریزی نکنید، قطعا سردرگم خواهید شد.
سفر به کیش

کیش زیبا برای تمام سنین و همه سلیقه ها تفریحات جالبی دارد، شما می توانید قبل از سفر به آنجا کمی مطالعه کنید تا بهتر انتخاب کنید. بجز انواع تفریحات انتخاب زمان سفر نیز بسیار مهم است، جزیره کیش در همه فصول سال گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. در بعضی از زمان های سال تعداد گردشگران افزایش پیدا می کند و ممکن است برای رزرو هتل در کیش و قیمت بلیط رفت و برگشت کیش دچار چالش شوید. نکته بسیار مهمی برای مسافران وجود دارد که حتما باید رعایت کنند، آن هم ضد آفتاب است!

مکان های گردشگری

همانطور که گفته شد پس از رسیدن به جزیره زیبای کیش گزینه های بسیاری رو به روی شما قرار خواهند گرفت و شاید نتوانید با توجه به گستردگی انتخاب ها به همه گزینه ها برسید. مکان های گردشگری زیادی در جزیره کیش وجود دارند که ارزش دیدن را دارند. در لیست مکان های گردشگری می توان به کشتی یونانی، اسکله تفریحی، ساحل مرجان، آکواریوم کیش، پارک دلفین‌ها و باغ پرندگان اشاره کرد. با توجه به سن و سلیقه می توانید از بین این گزینه ها انتخاب های خوبی برای سرگرم شدن داشته باشید.

مکان های تاریخی

مکان های تاریخی کیش

افراد زیادی هستند که انتخاب آنها جاذبه های تاریخی است؛ آنها دوستدار کسب اطلاعات راجع به فرهنگ و تمدن ایران و ایرانی هستند. باید بدانید که کیش تنها یک جزیره تفریحی نیست؛ بلکه تاریخ غنی نیز دارد و در طول سالیان دراز اتفاق های جالبی را تجربه کرده است. از بین مکان های تاریخی پیشنهاد می کنیم حتما به شهر باستانی حریره که مربوط به قرن چهارم هجری قمری است، سری بزنید. همچنین شهر زیر زمینی کاریز، پایاب کیش، قلعه جنی و روستای باغو نیز ارزش دیدن دارند. خانه بومیان کیش، خانه اعیانی و درخت سبز هرکدام مربوط به یک دوره از تاریخ هستند که می توانند در لیست گردشگری شما قرار گیرند.

مکان های تفریحی

در سفر به جزیره کیش فرقی ندارد چه زمانی از روز را برای تفریح انتخاب می کنید؛ هر لحظه که اراده کنید و از اقامتگاه خود خارج شوید گزینه های هیجان انگیز زیادی پیش روی شماست. در سفر کیش به هیچ وجه تفریحات آبی را از دست ندهید؛ زیرا لذت این تفریحات در آبهای نیلگون خلیج فارس را هیچ کجای ایران تجربه نخواهید کرد. کلوپ های تفریحی زیادی مانند مجموعه مارینا کیش وجود دارند و تنوع تفریحات آبی آنها بسیار زیاد است. از جمله تفریحات آبی می توان به قایق سواری، موج سواری، پاراسل، غواصی و غیره اشاره کرد.

آکواریوم کیش، نمایشگاه خزندگان کیش، مرکز فلای دامون، پیست اسکیت روی یخ دامون، کارتینگ کیش، بولینگ مریم، شهربازی هایلند و موارد بسیار زیادی برای تفریح در این جزیره وجود دارند.

مراکز خرید

یکی از جذابیت های سفر به کیش خرید و دیدن مراکز خرید متنوع این جزیره است که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. برای همه سلیقه ها و در رنج های قیمتی متفاوتی مراکز خریدی در این جزیره وجود دارند و می توانید با توجه به نوع بودجه خود از آنها دیدن کنید. برای خرید های ارزان قیمت می توانید به بازار چینی های کیش، مرکز خرید ونوس، بازار عربها، زیتون، مریم و پانیذ سر بزنید. البته مرکز خرید های لوکس و جذابی مانند رویامال، مرکز خرید سارینا، کوروش، دامون و غیره نیز وجود دارد.

بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش

با توجه به اینکه جزیره زیبای کیش در منطقه ای گرم و خشک قرار دارد و تحت تاثیر آب و هوای بیابانی است، تابستان های طولانی با شدت گرما و رطوبت زیادی دارد. در زمستان جزیره مرجانی کیش، آب و هوای متعادل و دل انگیزی دارد اما بسیار کوتاه است. بهترین فصل سفر به این جزیره زمستان است و از اواخر پاییز تا اواخر فروردین هوای خوبی دارد. حجم رزرو هتل در کیش و قیمت بلیط رفت و برگشت کیش در این برهه از زمان بسیار زیاد است و اگر قصد سفر در این فواصل زمانی را دارید حتما زودتر برای آن برنامه ریزی کنید.

رستوران های کیش

در جزیره کیش انواع رستوران های ملل، سنتی و محلی وجود دارند که خیلی از آنها جز جاذبه های جزیره کیش به حساب می آیند. یکی از جذاب ترین قسمت های سفر کیش امتحان غذاهای جنوبی و محلی آن منطقه است و پیشنهاد می کنیم حتما آن را تجربه کنید؛ مانند انواع ماهی ها، سمک مشوی، مضروبه، قلیه ماهی، خورشت میگو، پودنی، حمسه الخرت، برنج مجبوس و بسیاری موارد دیگر.

از بهترین رستوران های کیش نیز می توان رویال استار کیش، میرمهنا، توتی فروتی، پایاب کیش، کوه نور، خانه اسپاگتی، نهنگ سفید، شاندیز، فود کورت دامون، دارچین و غیره را نام برد.

مسافت هوایی تا کیش

فاصله هوایی از فرودگاه تهران تا فرودگاه جزیره کیش ۱۰۴۳ کیلومتر است و در پرواز مدت زمان ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه انجام می گیرد. در شهر تهران و از فرودگاه بین المللی مهرآباد در ۷ روز هفته پرواز ها به جزیره کیش برقرار است و در کیش نیز پرواز ها از طریق فرودگاه بین المللی کیش انجام میگیرند.

در این مقاله نکات مهمی درمورد سفر به کیش را بررسی کردیم و دیدیم که با توجه به حجم پرواز ها در فصل زمستان و آب و هوای مطبوع، بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش است. اگر قصد سفر به جزیره مرجانی کیش را دارید می توانید سری به سایت فلای تودی بزنید و قیمت بلیط رفت و برگشت کیش را در روز های مختلف بررسی کنید. برای رزرو هتل در کیش نیز می توانید از طریق سایت فلای تودی اقدام کرده و بهترین قیمت ها را با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۱۵ ق٫ظ

  2. عاطفه

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۰۳ ق٫ظ

    بنظرم نکته مهم در سفر به کیش داشتن پول هستش.. پول که باشه هم نقاط دیدنی وتاریخی کیش به چشم زیبا میاد هم پاساژها ومراکز خرید به چشم خوش میاد،، رستوران ها هم چه محلی وچه مدرن بسیار حال می‌دهدومیچسبه 🫣 درهر شرایطی هم بلیط هواپیما اوکیه👍🤭🫣🫣 باتشکر از شما🙏🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۴۱ ق٫ظ

      بله بله قطعا همین طوره عزیزم 😘♥️😍

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۴۲ ب٫ظ

    یک گونی پول هم ببرید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

      🤭😁

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۰:۲۶ ق٫ظ

  5. همت الله مهدوی

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۵۸ ب٫ظ

    خیلی جالب بود آگاهی خوبی بدست آوردم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۴۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…