خوشمزه‌ترین خورشت مرغ با رب انار

1
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مرغ و آلو با رب انار طعم ملس، خوشمزه و متفاوتی دارد و با وجود رب انار و آلو کمی شکر مزه‌های آن را متعادل می‌کند.
مرغ با رب انار

مرغ با رب انار، آلو و هویج یکی از روش‌های خوشمزه برای تهیه یک غذای سنتی ایرانی است که از ترکیب مرغ و رب انار به همراه کمی گردو تهیه می‌شود. شما می‌توانید از هر قسمت مرغ که دوست دارید برای تهیه آن استفاده و به همراه برنج زعفرانی این مرغ خوشمزه را سرو کنید. با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ با رب انار

برای تهیه این خورشت مرغ متفاوت به 4 تکه مرغ، 1 عدد پیاز، 2 حبه سیر، 2 عدد هویج، 2 عدد برگ بو، 8 عدد آلو، 1 قاشق رب انار، 1 قاشق گردو خرد شده، 2 قاشق انار دان شده و به مقدار لازم نمک، فلفل و زردچوبه نیازمندید.

مرغ با رب انار

طرز تهیه مرغ با رب انار

اگر دوست دارید برای مهمانی‌های خود یک مرغ متفاوت آماده کنید، خورشت مزغ با رب انار می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد؛ چرا که ر مددت زمان کمی نیز آماده می‌شود.

مرحله اول

ابتدا باید آلو‌های خورشتی را به همراه کمی آب گرم خیس کنید و کنار بگذارید تا نرم شود. سپس مرغ را به همراه نمک، فلفل سیاه و زعفران مزه‌دار کنید و خوب هم بزنید. می‌توانید از ران یا سینه مرغ استفاده کنید.

مرحله دوم

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و حلقه‌ای خرد کنید. هویج را نیز پوست بگیرید و خرد کنید. مرغ را داخل قابلمه قرار دهید و به صورت لایه‌ای هویج، پیاز، سیر رنده‌شده، زنجبیل و برگ بو را بریزید و یک استکان آب به مواد اضافه و حرارت را کم کنید تا مرغ بپزد.

مطلب پیشنهادی:  هواگیری شوفاژ در کمترین زمان ممکن

مرغ با رب انار

مرحله سوم

در ادامه باید گردو را از قبل آسیاب کنید تا پودری شود. بعد داخل یک تابه با کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود. سپس به مواد ۲ پیمانه آب سرد اضافه و بعد آلو‌های خیس خورده را بریزید.

مرحله چهارم

در ادامه باید دانه‌های انار را ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید. بعد حرارت را کم کرده و زمان دهید تا دانه‌های انار بپزد. در یک ظرف جداگانه باید رب گوجه را کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. بعد رب انار را به مخلوط فوق اضافه کنید و وقتی سس حسابی جا افتاده و غلیظ شد، نمک را اندازه کنید. می‌توانید سس مرغ و آلو با رب انار و هویج را به صورت جداگانه هم سرو کنید.

فوت و فن‌های مرغ و آلو با رب انار و هویج

  • می‌توانید از کمی شکر نیز در تهیه سس استفاده کنید.
  • مرغ‌ها را از شب قبل مزه‌دار کنید و بعد بپزید.
  • مرغ‌ها را سرخ و در کنار سس مخصوص آلو و رب انار سرو کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    3 آبان 1402 در 9:36 ب.ظ

    خیلی خوش مزه به نظر می رسه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه حلوای کاکائویی

حلوا کاکائویی یا همان حلوا شکلاتی نوعی از حلوای پایه است و فقط در مواد اولیه حلوا، شکلات و…