این پرده خانه شما را به شدت شیک می‌کند

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده‌ها نقش زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی و همچنین زیباسازی و پوشش پنجره‌ها دارند.
دوخت پرده پلی دار در خانه

پرده یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی است و تاثیر بسیاری بر فضا و ظاهر کلی اتاق دارد؛ مهم‌ترین نکته‌ای که در اتخاب پرده باید رعایت کنید طرحی است که انتخاب می‌کنید؛ چرا که انتخاب یک طرح اشتباه برای خانه می‌تواند متراژ خانه شما را کوچکتر از حد معمول نشان دهد؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد دارید نحوه دوخت پرده پیلی دار در خانه را به شما آوزش دهیم تا با استفاده از آن بتوانید زیبایی خانه را دو چندان کنید.

دوخت پرده پیلی دار در خانه

دوختن این‌ پرده‌ حتی‌ برای‌ کسانی‌ که‌ سررشته‌ای از خیاطی‌ ندارند، بسیار آسان‌ است. اگرچه‌ ظاهر زیبا و آراسته‌ آن‌ چندان‌ ساده‌ به‌ نظر نمی‌رسد. به‌صورت سنتی، پرده‌های‌ پیلی دار دست‌دوز هستند، اما با این‌ روش‌ می‌توان با کمترین‌ دوخت‌ و با استفاده‌ از نوارهای‌ پارچه‌ای باریک‌ که‌ از سوراخ‌های‌ تعبیه ‌شده‌ در بالای‌ پرده‌ عبور داده‌ می‌شوند، پیلی‌ها را در جای‌ خود نگاه‌ داشت.

دوخت پرده پیلی دار در خانه

وسایل‌ لازم برای دوخت پرده پیلی دار در خانه

  • پارچه‌ به‌اندازه متناسب‌ با ابعاد پنجره‌
  • لایی‌ به‌ عرض ۱۳ سانتی‌متر و طول‌ برابر با عرض‌ پرده‌
  •  دستگاه‌ پرچ‌ و حلقه‌های فلزی‌ پرچ‌ (شش‌ حلقه‌ برای‌ هر یک‌ از پیلی‌ها)
  •  تعدادی ‌حلقه‌ برنزی‌ کوچک‌ (برای‌ هر یک‌ از پیلی‌ها یک‌ حلقه‌)

مرحله اول

ارتفاع‌ پنجره‌ را اندازه‌ بگیرید و به‌ آن‌ ۲۰ سانتی‌متر برای ‌برگردان‌ بالای‌ پرده‌ و ۱۵ سانتی‌متر برای ‌تو گذاشتن پایین‌ پرده‌ اضافه‌ کنید.

مرحله دوم دوخت پرده پیلی دار در خانه

برای‌ محاسبه‌ عرض‌ پرده، ابتدا طول‌ چوب‌پرده را اندازه‌ بگیرید. سپس‌ با احتساب‌ ۲۵ سانتی‌متر به‌ازای هر پیلی‌ و ۲۲ سانتی‌متر فاصله‌ در میان‌ پیلی‌ها، میزان‌ پارچه‌ موردنیاز را برآورد کنید. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید

دوخت پرده پیلی دار در خانه

مرحله سوم

پرده‌ را به‌ ارتفاع‌ موردنظر از پارچه‌ ببرید. در صورتی‌که عرض‌ پارچه‌ کمتر از میزان‌ موردنیاز برای‌ عرض‌ پرده‌ باشد، ممکن‌ است‌ از دو یا سه‌ قد پارچه‌ استفاده‌ کنید و بنا به‌ سلیقه‌ خود می‌توانید دو قد پارچه‌ را در راستای‌ ارتفاع‌ پرده‌ به‌ هم‌ بدوزید و پرده‌ را یک‌تکه تهیه‌ کنید؛ یا آن‌ها را جدا از هم‌ و به‌صورت دو پرده‌ در کنار یکدیگر در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  3 ماده جادویی برای تمیز کردن چدن گاز استیل و شیشه‌ای

مرحله چهارم دوخت پرده پیلی دار در خانه

لبه‌های‌ پرده‌ را به‌غیراز لبه‌ بالا کمی‌ تو بگذارید، اتو کنید و سپس‌ با چرخ‌خیاطی بدوزید. لبه‌ بالای‌ پرده‌ را ۵/۲ سانتی‌متر به‌طرف زیر تا کنید و سپس‌ یک‌بار دیگر آن‌ را به‌صورت نواری‌ به‌ عرض‌ ۱۳ سانتی‌متر تا بزنید. قسمت‌ بالای‌ پرده‌ را به‌ همین‌ صورت‌ که‌ تا زده‌اید اتو کنید. لایی‌ را به‌ طول‌ برابر با عرض‌ پرده‌ ببرید و آن‌ را داخل‌ تا بالای‌ پرده‌ قرار دهید و با چند کوک‌ در جای‌ خود ثابت‌ کنید.

مرحله پنجم

با استفاده‌ از دستگاه‌ پرچ، حلقه‌های‌ فلزی‌ مخصوص‌ پرچ‌ را به‌صورت ردیفی‌ افقی‌ درست‌ در زیر لایی‌ به‌ پارچه‌ پرچ‌ کنید. اولین‌ پیلی‌ را از لبه یک‌ طرف‌ پرده‌ شروع‌ کنید. برای‌ هر یک‌ از پیلی‌ها باید ۶ حلقه‌ به‌ فاصله‌ ۵/۲ سانتی‌متر از یکدیگر به‌ پارچه‌ نصب‌ کنید. بین‌ آخرین‌ حلقه‌ از هر پیلی‌ با اولین‌ حلقه‌ از پیلی‌ بعد فاصله‌ای در حدود ۲۲ سانتی‌متر در نظر بگیرید.

نوارهایی‌ پارچه‌ای به‌ عرض‌ یک‌ سانتی‌متر و طول‌ ۵۶ سانتی‌متر برای‌ هر یک‌ از پیلی‌ها بدوزید. مطابق‌ تصویر هر یک‌ از نوارهای‌ پارچه‌ای را از ۶ حلقه‌ (یک‌ پیلی) عبور دهید و با گره‌ محکم‌ کنید و در آخر به‌صورت یک‌ پاپیون‌ کوچک‌ گره‌ بزنید.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    3 اسفند 1402 در 0:24 ق.ظ

    تعلیم جالبیه

    پاسخ

  2. ناشناس

    7 فروردین 1403 در 10:34 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

درمان فوری سردرد شدید با 4 راهکار ساده

درمان فوری سردرد شدید در بسیاری از مواقع بسیار راحت و آسان است و حتی نیاز به استفاده از دا…