موهای خود را در خانه هایلایت کنید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای هایلایت کردن مو نیازی به مواد شیمایی و مضر یا هزینه‌های بالا نیست شما به‌راحتی می‌توانید با چند روش ساده و موثر طبیعی در خانه به رنگ دلخواه موهایتان برسید.
هایلایت کردن مو در خانه

هایلایت کردن مو در خانه یکی از مواردی است که به شما برای زیبایی کمک می‌کند. از گذشته تا به امروز رنگ‌کردن مو با مواد طبیعی در بین خانم‌های ایرانی امری رایج بوده است. مهم‌ترین مزیتی که رنگ موهای طبیعی نسبت به رنگ موهای شیمیایی دارند، این است که برخلاف رنگ موهای شیمیایی که باعث آسیب رسیدن به مو و ریزش آن می‌شوند، رنگ موهای طبیعی به تقویت و رشد مو کمک بسیار زیادی می‌کنند. همراه دلتامگ باشید.

انواع هایلایت مو

امروزه روش‌های مختلفی برای عمق بخشیدن به موها مانند هایلایت مو، آمبره، بالیاژ و انواع دیگر وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها ویژگی و کاربرد خود را داشته و برای نوع خاصی از موها مناسب هستند.

اگر دوست دارید به موهای خود عمق دهید و در عین حال کمی آن‌ها را روشن کنید باید از هایلایت استفاده کنید. هایلایت کردن مو درواقع تکنیکی است که در آن بخش‌هایی از مو روشن‌تر می‌شوند تا جلوه موهای شما را دوچندان کند.
هایلایت موها را پر و سرزنده‌تر نشان می‌دهد. همچنین باعث می‌شود جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسید.

انواع هایلایت مو

هایلایت کردن مو در خانه

ترکیب حاصل از برخی مواد طبیعی و رنگزا مثل حنا، قهوه و پوست گردو و… یا داروهای گیاهی را رنگ مو طبیعی می‌گویند. رنگ‌کردن مو با مواد طبیعی فواید فراوانی دارد.

 هایلایت مو با استفاده از آب‌لیمو

  • لیموترش را نصف کنید، با آب‌میوه‌گیری و یا دست آب آن در کاسه بریزید. تا جایی که ممکن است آب بیشتری از لیمو بگیرید، به‌خصوص اگر موهای بلندتری داشته باشید.
  • همچنین می‌توانید مقداری دارچین و نرم‌کننده برای روشن‌کردن آن اضافه کنید.
  • مطمئن شوید که دانه‌های لیمو را در آن نریخته‌اید، چون بطری اسپری را مسدود می‌کند.
  • از بطری لیموترش استفاده نکنید. چون شامل مواد نگهدارنده است که برای مو خوب نیستند.
  • مقدار دقیق لیمو بسته به این که موها چقدر بلند است، متفاوت خواهد بود.

استفاده از چای بابونه برای هایلایت طبیعی مو

  • یک کتری چای بابونه بجوشانید. از گل‌های بابونه خشک یا ۳ تا ۴ کیسه چای بابونه استفاده کنید تا یک قوری چای غلیظ درست کنید. بگذارید زمانی که جوش آمد خنک شود. نباید آن‌قدر گرم باشد که دست را بسوزاند، چون می‌خواهید روی سر بریزید
  • موهایتان را با چای گرم بشویید. اگر دوست دارید موهای خود را روشن کنید، بایستید و چای را روی موهای خود بریزید. همچنین، چای بابونه را به تارهای مویی که می‌خواهید هایلایت کنید بزنید.
  • در زیر نور خورشید بنشینید و بگذارید مو با چای واکنش نشان دهد. بگذارید چای در موها با نشستن در آفتاب خشک شود. زمان دقیقی برای نشستن وجود ندارد، اگرچه هر چه طولانی‌تر شود به‌طورکلی بهتر است.
  • موهای خود را بشویید و نرم‌کننده بزنید. چای را از موها بشویید. سپس آن را با محصولات مرطوب‌کننده و نرم‌کننده بشویید. زمانی که موهایتان خشک شد نور ملایم و برخی هایلایت‌ها را خواهید دید.
  • این روند را تکرار کنید. بعید به نظر می‌رسد که نتایج چشمگیر با چای بابونه را نبینید. بابونه معمولاً به‌تدریج موها را روشن می‌کند. شاید لازم باشد این روش را چند روز به ترتیب امتحان کنید تا نتایج موردنظر خود را به دست آورید.
مطلب پیشنهادی:  رفع گرفتگی لوله سینک با ۲ روش ارزان و ساده

استفاده از چای بابونه برای هایلایت طبیعی مو

هایلایت طبیعی مو با استفاده از عسل

  • عسل و آب را در کاسه بریزید. عسل مقادیر طبیعی هیدروژن پراکسید دارد، بنابراین یک وسیله عالی برای روشن‌کردن موها است. یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام را به یک‌کاسه با یک فنجان آب اضافه کنید.
  • مخلوط را روی موها بمالید. تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید همه موها را روشن‌تر کنید یا فقط چند تار مو؛ می‌توانید مخلوط عسل یا آب را در کل سر بمالید و یا فقط مخلوط را به چند تار مو بزنید. برای روشن‌کردن تارهای مو، استفاده از یک‌قلم‌مو برای رنگ‌کردن تارها، آسان‌تر است.
  • بگذارید مخلوط یک شب ‌روی موها بماند. یک کلاه حمام بگذارید. بگذارید مخلوط یک شب بماند تا موها روشن‌تر شود. اگر نمی‌خواهید بگذارید یک شب بماند، می‌توانید بگذارید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بماند.
  • شامپو و نرم‌کننده بزنید و عسل را به طور کامل بشویید. این کار کمی تلاش می‌خواهد، چون عسل چسبناک است. وقتی که خشک شود، رنگ آن باید روشن‌تر شود. این فرایند را برای نتایج بهتر تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

درباره بیماری کیت میدلتون، عروس خاندان‌سلطنتی، بریتانیا چه‌می‌دانیم؟

کمتر دو ماه پس از آنکه چارلز سوم، پادشاه بریتانیا از ابتلای خود به سرطان خبر داد، کیت میدل…