قبل از ازدواج حتما این کار را انجام دهید

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاثیر خودشناسی و خودآگاهی در ازدواج موفق چقدر است؟ خودشناسی مهارت مهمی است که در تمام ابعاد زندگی و به ویژه ازدواج به کمک شما می‌آید.
تاثیر خودشناسی قبل ازدواج

خودشناسی در واقع مجموعه‌ای از شناخت‌ها و تصورات واقعی است که افراد نسبت به خودشان دارند. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث موفقیت در زندگی مشترک و روابط زناشویی می‌شود این است که بتوانید به خوبی یکدیگر را بشناسید و درک کنید. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان تاثیر خودشناسی قبل ازدواج می‌پردازیم.

تاثیر خودشناسی قبل ازدواج

برای شناخت همسر و شریک زندگی، ابتدا شناخت درستی از خودتان داشته باشید.

خودشناسی چه مسائلی را در بر می‌گیرد؟

ازدواج مساله یک عمر زندگی است که شما باید قبل از وارد شدن به آن آگاهی لازم را به دست بیاورید، برای شناخت خود در ازدواج به ۴ عامل زیر توجه کنید.

میزان هوش خود را بسنجید

یکی از عواملی که به زندگی مشترک موفق کمک می‌کند مسئله هوش است. هرکسی باید از میزان هوش خود آگاهی کامل داشته باشد و آن را برای ازدواج ملاک قرار دهد. هر پسر و دختری که قصد ازدواج دارد باید از لحاظ فکری و هوشی با دیگری تناسب داشته باشد تا هر دو زندگی موفق‌تری را تجربه کنند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب تفاوتی عجیب بین زنان و مردان که قطعا نمی‌دانید! سر بزنید.

تاثیر خودشناسی قبل ازدواج

سلامت جسمی و روحی

شما باید از وضعیت سلامتی خود کاملا آگاه باشید. مشکلات روحی و روانی مثل افسردگی، وسواس فکری عملی و سوظن بیش ازحد همگی در ازدواج شما و طرف مقابلتان تاثیر می‌گذارند. همچنین مشکلات جسمی مثل معلولیت‌های ذهنی و جسمی، ایدز، سوختگی، سل و غیره در امر ازدواج بسیار مهم‌ هستند. افراد باید از این گونه مشکلات در خود آگاه بوده و بدانند که در چه وضعیتی قرار دارند تا در زندگی مشترک و رابطه دوطرفه دچار مشکل نشوند. قابل ذکر است که آمادگی روحی برای ازدواج یکی از عواملی است که موجب ازدواج موفق می‌شود.

اعتقادات مذهبی

هرکس باید اصول و عقاید و چهارچو‌ب‌هایی را برای زندگی خود درنظر بگیرد و نسبت به آن‌ها آگاهی کامل داشته باشد. از مهم‌ترین ابعاد خودشناسی در ازدواج شناخت اعتقادات مذهبی است. ممکن است تصور درستی از عقاید مذهبی خود نداشته باشید و وارد زندگی با شخصی شوید که کاملا با شما متفاوت است. بهتر است تمام جزئیات اعتقادی خود را بررسی کنید تا همسری متناسب با عقاید و ارزش‌های خود انتخاب نمایید. اختلاف مذهبی در ازدواج موجب می‌شود که تداوم زندگی مشترک به خطر بیفتد.

خصوصیات اخلاقی خود را بشناسید

بدون شک شناخت خصوصیات اخلاقی، ضعف‌ها و نقاط قوت به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با خود کنار بیایید و دلیل بسیاری از رفتارها و آشفتگی‌ها را درخود متوجه شوید. اخلاقیات خوب و ناپسند باید در هنگام ازدواج درنظر گرفته شوند. برای مثال اگر فرد مستقل و خودمختاری هستید، ممکن است ازدواج با فردی که شخصیت سلطه‌جو دارد برای‌ شما پیامدهای خوبی نداشته باشد.

تاثیر خودشناسی قبل ازدواج

منبع: سایت هنر زندگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب عواقب خطرناک ازدواج به خاطر پول را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۰۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  4. عاطفه

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۴۹ ب٫ظ

    به نکات خوبی اشاره کردید انشاالله همه جوونامون بارعایت وآگاهی از این شرایط ازدواج کنن.. دوره ماکه اینطوری نبود وخانواده ها تصمیم میگرفتن دیگه عین تخم مرغ شانسی یکی خوب در میومد🤭

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۶ ق٫ظ

      آخی الهی عزیزم 😍 سلامت باشید کنار هم عزیزم💖

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…