مرگ خاموش کودکان به علت استفاده از تلفن همراه

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه تلفن همراه به یکی از وسایل کاربردی و جدا نشدنی زندگی ما مبدل گشته و کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگرچه این وسیله بسیار مفید و کارآمد است اما تاثیرات خطرناک و جبران‌ناپذیر روی مغز کودکان دارد.
telepone hamrah مرگ خاموش کودکان به علت استفاده از تلفن همراه

در مطالعات اخیری که در کشور نیوزیلند صورت گرفته است مشخص شده که بافت مغزی کودکان به خاطر داشتن رطوبت بیشتر نسبت به بزرگسالان یک رسانای بسیار عالی برای امواج ناشی از تلفن همراه است و نسبت به مغز افراد بزرگسال در مواجهه با این امواج  آسیب بیشتری می‌بیند.

تلفن همراه و کودک

به گزارش مجله دلتا؛ سالانه نزدیک به ۳ هزار کودک در ایالات متحده، مبتلا به تومور مغزی می‌شوند. در این مطالعه مشخص شده که اگر کودکان استفاده از تلفن همراه را از کودکی آغاز کرده باشند در اواسط سن نوجوانی مستعد ابتلا به تومور مغزی خواهند شد. این ریسک  زمانی افزایش می‌یابد که کودکان تلفن همراه‌شان را به اتاق خواب می‌برند و هنگام خواب نزدیک خود قرار می‌دهند.

برخی از عللی که باعث می‌شود مغز کودکان نسبت به بزرگ‌سالان آسیب‌پذیرتر باشد، عبارتند از:

۱- داشتن مغز کوچک‌تر.

۲- رطوبت بیشتر در مغز کودکان.

۳- افزایش آسیب‌های بافت مغز به علت رطوبت بالا.

۴- عدم توجه کودکان به نشانه‌هایی که هنگام استفاده از این وسیله در بدنشان مشاهده می‌شود؛ مثل: گرم شدن گوش، گرم شدن سر، کاهش اشتها، و گاهاً ایجاد تهوع به علت افزایش حرارت و خشکی مغز.

۵- نزدیک کردن گوشی به سر به‌ویژه به‌طور مداوم و نگه داشتن گوشی در یک طرف سر باعث جذب امواج خطرناک در مغز می‌شود.

از اثرات دیگر این دستگاه‌ها و گوشی روی بچه ها، ناباروری، اوتیسم، کاهش رطوبت مغز و  ابتلا زود هنگام به آلزایمر، اختلال عملکرد سیستم ایمنی و سرطان سینه و مغز است. عدم اطلاع والدین از این موارد و ورود تلفن همراه به اتاق خواب کودکان ریسک ابتلا به این اختلالات را به شدت بالا می برد. تأثیر میدان الکترومغناطیس گوشی همراه بر مغز کودکان از طریق افزایش حرارت و ایجاد تغییر در پروتئین‌ها و نهایتا ژنهای عامل شروع این مرگ مغزی آرام یا سرطان مغزی شناخته شده است.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ سلامتی از مجله دلتا  دیدن کنید.

۲ دیدگاه

  1. hadh

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۳۱ ب٫ظ

    واقعا تمام حرفها حق است شک نکنید

    پاسخ

  2. ضیایی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۳ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…