هرگز این ۵ کار را قبل از خواب شبانه انجام ندهید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قبل از اینکه یک روز دیگر را با حالتی خسته و بی‌نشاط ناشی از نداشتن خواب کافی شروع کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.
قبل از خواب

اگر متوجه شدید که صبح‌ها از رختخواب بلند می‌شوید و آنطور که باید هوشیار و شاداب نیستید، شما تنها نیستید. در این مطلب از دلتامگ به بیان کارهای ممنوعه قبل از خواب می‌پردازیم.

کارهای ممنوعه قبل از خواب

نداشتن خواب کافی ناشی از انتخاب‌هایی است که قبل از خواب انجام می‌دهیم. مطمئن شوید که این ۴ مورد را رعایت می‌کنید.

کار کردن قبل از خواب

فکر می‌کنید انجام دادن برخی کارهای لحظه آخری به شما کمک می‌کند ذهن خود را قبل از خواب خالی کنید؟ دوباره فکر کنید. نور آبی که از رایانه شما ساطع می‌شود به اندازه کافی بد است، اما استرسی که تقریباً همیشه با ارتباطات کاری همراه است می‌تواند مغز شما را بیش از حد هوشیار نگه دارد، حتی وقتی مشتاق کنار گذاشتن این تفکرات هستید.

تماشای تلویزیون از کارهای ممنوعه قبل از خواب

آیا فکر می‌کنید تلویزیون می‌تواند مانند یک آرام بخش بعد از یک روز طولانی تلقی شود؟ اما باید بگوییم تماشای تلویزیون قبل از خواب می‌تواند شما را بیش از آنچه می‌خواهید بیدار نگه دارد. نور آبی ساطع شده از دستگاه‌هایی مانند تلویزیون با سرکوب تولید ملاتونین مرتبط است، به این معنی که احتمالا بعد از تماشای یک برنامه تلویزیونی احساس خواب آلودگی کمتری خواهید کرد.

کارهای ممنوعه قبل از خواب

تماس گرفتن با دوستان قبل از خواب

وقت گذراندن با دوستانتان ممکن است شما را آرام کند، اما برقراری ارتباط با آن‌ها درست قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند شما را مدت‌ها بعد از زمان خواب بیدار نگه دارد. مکالمه‌ها به ویژه آن‌هایی که ارزش ادامه دادن در ساعات پایانی را دارند می‌تواند ذهن شما را فراتر از زمانی که واقعاً تایپ کردن را متوقف کرده‌اید، درگیر کند و قطعاً نور آبی تلفن شما به تنهایی کافی است تا شما را از خواب مناسب دور نگه دارد.

مطلب پیشنهادی:  چگونه فن بیان بر سخنرانی تاثیر می‌گذارد؟

داشتن نگرانی و استرس از کارهای ممنوعه قبل از خواب

اگر با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنید، قطعاً ارزش این را دارد که سعی کنید قبل از خواب از فکر و خیال کردن دست بکشید. در حقیقت، طبق یک مطالعه، نگرانی به ویژه اگر نگران میزان خواب یا کم‌خوابی باشید می‌تواند احتمال بروز یک بی‌خوابی شبانه دیگر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

کارهای ممنوعه قبل از خواب

جر و بحث قبل از خواب

دعوا با همسرتان هرگز در یک زمان مناسب اتفاق نمی‌افتد. در بسیاری از موارد، این مسئله درست قبل از اینکه بخواهید به رختخواب بروید به یک معضل تبدیل می‌شود. متأسفانه، این بدان معنی است که شما احتمالاً کمتر از آنچه می‌خواستید می‌خوابید. هنگامی که مشاجره می‌کنید، ضربان قلب شما تندتر می‌شود، فشار خون شما افزایش می‌یابد و ذهن شما به‌طور کلی در یک حالت بیش از حد هوشیار قرار می‌گیرد که هیچ یک از آن‌ها برای خواب خوب شبانه مناسب نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

نحوه ست کردن طلا با لباس

ست کردن طلا با لباس شاید در نگاه اول بی‌اهمیت باشد؛ اما دراین‌رابطه باید بگوییم که نحوه ست…