باغ‎های دلگشای تهران

۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای گشت و گذار در تهران بزرگ، خوب است به مکان‎هایی سر بزنیم که این روزها، هوای خوب بهاری، زیبایی آنها را دو چندان کرده است.
باغ‎های تهران

باغ‎های دلگشای تهران یکی از گزینه‎های مناسب گردشگری و تفریحی برای این روزهای تهران است. با هوای ابری و نم‎نم باران که فضای شهرمان را بی تردید شبیه به شهرهای شمالی و کوهپایه‎ای کرده است. تهرانی خلوت و پر از اکسیژن که فقط کافی‎است برای ساعتی وقت گذرانی سری به خیابان‎هایش بزنید تا حال و هوای‎تان حسابی عوض شود.

باغ‎های تهران

یکی از مکان‎هایی که شما را به طبیعت زیبا و خوش آب و هوای شمالیِ کشورمان دعوت می‎کند باغ‎های تهران است.

باغ گلستان، چهارباغ یا ارگ سلطنتی

به دستور شاه عباس صفوی باغی در تهران ساخته شد که در دوران قاجار عمارتِ آن به کاخ گلستانِ خاندان سلطنتی تبدیل و پس از اندک زمانی به پایگاهی برای بزرگان دولت تبدیل شد. به طوری که مراسم تاج گذاری شاهان پهلوی نیز در این مکان برگزار شد.

میانی 11 باغ‎های دلگشای تهران

باغ فردوس، باغ موزه ی سینما

بعد از مرگ آقا محمدخان قاجار، درباریان او در نزدیکی عمارتِ نیمه کاره‎ی محمدیه باغی احداث کردند که به باغ فردوس مشهور شد. در سال ۱۳۱۶ وزارت معارف، دبیرستان شاپور را در آنجا بنا کرد. اما عمارت گوش فیلیِ باغ فردوس بعد از انقلاب تحت اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آمد و امروزه به موزه سینما تبدیل شده است. عمارتی در دل یکی از باغ‎های تهران که زیبایی خود را همچنان پس از گذشت سال‎ها حفظ کرده است.

باغ‎های تهران

باغ عین الدوله، خانه صدراعظم

خانه صدراعظمِ مظفرالدین شاه، تا سال ۱۳۰۶ در باغ بزرگی به مساحت ۱۱۹۰۰ متر مربع قرار داشت. در باغی با چهار ورودی و عمارتی بزرگ که امروزه نگارخانه برگ نامیده می‎شود. شایان ذکر است که متاسفانه مانند بقیه آثار تاریخی این مکان نیز از ساخت و سازهای بی رویه تهران در امان نماند و امروزه مساحت آن بسیار کم شده و فقط از ورودی شمالی آن استفاده می شود.

باغ‎های تهران

باغ موزه هنر ایرانی، باغی احیا شده در آستانه تخریب

در سال ۱۳۱۰ باغی در تهران احداث شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی این باغ مدت ها خالی بود و در آستانه تخریب قرار گرفت اما اندک زمانی بعد، به منظور نگهداری و احیای آثار هنری و بناهای تاریخی مورد استفاده قرار گرفت. داخل باغ علاوه بر چندین سازه و ماکت چوبی- هنریِ دیدنی، بوفه، رستوران و کافی شاپی برای استفاده عموم ساخته شده همچنین چند مغازه کوچک از کارهای دستی وَ هنری به علاوه یک کتاب فروشی نیز در این مکان بنا شده است.

باغ‎های تهران

باغ موزه مینیاتور، تمام ایران در سه هکتار

وقتی از همه جای ایران سرای من است حرف می‎زنیم، خیلی خوب است که دیدنی‎های ایران پهناور را نیز دیده و بشناسیم. اما از آنجا که به ‎رغم مسافت‎های دور، هم وقت‎مان و هم هزینه‎های سفرمان را در نظر می‎گیریم، در بیشتر مواقع از رفتن به همه‎ی این سرای پهناور منصرف می‎شویم. خبر خوب اینکه در سال ۱۳۹۲ باغ موزه‎ای در تهران افتتاح شد که تمام مکان‎های دیدنی ایران را در دل خود جای داده است.

باغ‎های تهران

تعطیلات خوبی را برایتان آرزو می‎کنیم.

برای خواندن مطالب بیشتری مرتبط با گردشگری  به مجله دلتا مراجعه کنید. تعطیلات خوبی را برایتان آرزو می‎کنیم.

۴ دیدگاه

  1. نقی زاده

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۲ ق٫ظ

    بسیار زیبا

    پاسخ

    • گلزار دقیقی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۳:۲۸ ب٫ظ

      سپاسگزارم

      پاسخ

  2. محمد حسن بیگدلی

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    زیبا بود

    پاسخ

    • گلزار دقیقی

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ۹:۳۴ ق٫ظ

      سپاسگزارم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…