درمان خانگی جرم گوش با ۵ روش آسان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید فکر کنید بالا رفتن سن کم کم دارد روی شنوایی تان تاثیر می‌گذارد و نباید از شنوایی‌تان انتظار سابق را داشته باشید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که اکثر کم شنوایی‌ها در اثر گرفتگی گوش ایجاد می‌شود.

جرم گوش چیست و چطور آن را تشخیص می‌دهید؟ ابتدا در گوش‌های خود احساس گرفتگی می‌کنید؛ کم کم احساس می‌کنید شنوایی‌تان کاهش پیدا کرده است. احساس خارش و درد گوش به سراغتان می‌آید و احساس می‌کنید گوش‌هایتان دیگر تیزی سابق را ندارند. در حالیکه شاید تنها یک شستشو گوش یا ساکشن گوش بتواند مشکل را به کلی حل کند. ۵ روش خانگی برای تمیز کردن جرم گوش را در دلتامگ بخوانید.

روش خانگی برای تمیز کردن جرم گوش

در ادامه با ۵ روش خانگی برای تمیز کردن جرم گوش آشنا می‌شوید.

آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید)

برای این کار باید از محلول ۳% هیدروژن پراکسید، آب و گلوله پنبه (گاله) استفاده کنید. مقادیر یکسانی از آب و آب اکسیژنه را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک محلول به دست آید. سر خود را به یک سمت خم کنید. به صورتی که گوش کیپ شده به سمت سقف و گوش سالم به سمت کف اتاق قرار بگیرد. سپس گلوله پنبه را به محلول آغشته کرده و آن را در گوش خود بچکانید. چند دقیقه صبر کنید تا محلول جذب جرم گوش شود و سپس سر خود را به سمت مقابل خم کنید تا مقدار اضافی محلول از گوش خارج شود. حتی یک بار استفاده از این روش درمان خانگی می‌تواند برای تمیز کردن جرم گوش شما موثر باشد. علاوه بر این، محلول آب اکسیژنه اثر ضدعفونی کننده نیز دارد و از مجرای گوش در برابر عفونت‌های مکرر محافظت می‌کند.

آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید)

روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را حرارت دهید و با قطره چکان به آرامی آن را در گوش کیپ شده ی خود بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا روغن جذب شود. الان می توانید سر خود را به سمت مقابل کج کنید تا جرم گوش نرم شده را از گوش خود به آسانی خارج کنید. از این درمان خانگی در مواقع لزوم می توان استفاده کرد چون روغن نارگیل این قابلیت را دارد که حجم وسیعی از باکتری‌های مضری که به دلیل تجمع جرم در گوش انباشته شده اند، از بین ببرد.

مطلب پیشنهادی:  آیا قلعه فلک الافلاک رازی در دل خود پنهان دارد؟

روغن بادام

از روغن بادام نیز می‌توان مانند روندی که برای استفاده از روغن نارگیل توضیح داده شد، استفاده کرد. مقداری روغن بادام را می‌توان در قطره چکان ریخته و در دمای اتاق همانند روغن نارگیل، قطره قطره در گوش ریخت. روغن بادام یکی از بهترین چرب کننده‌ها بوده و به خروج جرم نرم شده از گوش کمک شایانی می‌کند.

روغن بچه

روش تمیز کردن جرم گوش به کمک روغن بچه همانند روش ذکر شده در دو مورد قبل است. به این صورت که چند قطره از روغن بچه را به کمک قطره چکان یا گلوله پنبه در گوش کیپ شده خود می‌ریزید. سپس مدتی گلوله پنبه را در گوش خود نگه دارید تا روغن از گوشتان خارج نشود و سپس آن را از گوش خود خارج کنید. روغن بچه شامل روغن‌های معدنی بسیاری است که از روغن بچه یک مرطوب کننده و چرب کننده بسیار قوی می‌سازند.

روش تمیز کردن جرم گوش در خانه

جوش شیرین

یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین را با دو قاشق چای خوری آب مخلوط کنید. چند قطره از محلول را با قطره چکان در گوش کیپ شده خود بریزید و چند دقیقه صبر کنید. سپس سر خود را به سمت مقابل خم کنید تا جرم گوش نرم شده از گوش شما خارج شود. حالا می‌توانید گوش خود را با یک پارچه تمیز خشک کنید. اگر هنوز در گوش خود احساس کیپی می‌کنید، یک یا دو روز بعد این کار را تکرار کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…