گوشی موبایل را شب تا صبح شارژ کنیم یا نه؟

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شارژ کردن گوشی در طول شب مزایا و معایبی دارد که بخشی از آن به دلیل پیشرفت در فناوری باتری است.
روش صحیح شارژ موبایل

گوشی‌های هوشمند در طول سال‌ها پیشرفت زیادی کرده‌اند، اما هنوز هم اساسا حدود یک روز با شارژ کامل کار می‌کنند. این بدان معناست که اکثر ما تمام شب هنگام خواب باتری را شارژ می‌کنیم. آیا این کار برای باتری خوب است؟ روش صحیح شارژ موبایل را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

خلاف آنچه ممکن است فکر کنید، فناوری باتری در واقع تا حدودی بهبود یافته است. مشکل این است که تلفن‌ها اکنون می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند، به این معنی که به قدرت بیشتری نیاز دارند.

تغییرات اطلاعات

چیزی که این وضعیت را پیچیده می‌کند این است که اطلاعات متناقض زیادی وجود دارد. شاید شنیده باشید که شارژ کردن گوشی در طول شب بد است و شاید هم شنیده باشید که کاملا خوب است. بخشی از این سردرگمی به دلیل پیشرفت در فناوری باتری است. چیزهایی که در یک‌زمان درست بودند، دیگر درست نیستند. این یک بخش طبیعی از یادگیری بیشتر در مورد نحوه کار کردن چیزها است.

نحوه کار شارژ

گوشی‌های هوشمند با محافظ‌هایی طراحی‌شده‌اند تا باتری و سایر اجزای داخل آن را ایمن نگه‌ دارند. یکی از مواردی که می‌تواند به تلفن‌ها آسیب برساند، داغ شدن بیش‌ از حد و شارژ کردن یک‌شبه است.

اکثر تلفن‌ها زمانی که برای اولین بار آن‌ها را به شارژر وصل می‌کنید یا روی شارژر بی‌سیم قرار می‌دهید، سریع شارژ می‌شوند؛ اما پس از مدتی، سرعت شارژ کاهش می‌یابد و زمانی که به ۱۰۰ ٪ برسد، به‌طور کامل متوقف می‌شود.

البته از آن جایی که شارژ آن در ۱۰۰% متوقف می‌شود، باتری به‌آرامی تخلیه می‌شود. هنگامی‌که دوباره به ۹۹ ٪ کاهش می‌یابد، مقدار بسیار کمی از انرژی را مصرف می‌کند تا به ۱۰۰ ٪ برگردد. این چرخه تا زمانی که آن را از برق بردارید تکرار می‌شود. تلفن هرگز بیش از حد شارژ نمی‌شود، اما تقریباً دائماً در حال شارژ است.

نحوه کار شارژ

حفاظت پیشرفته

شاید شنیده باشید که شارژ باتری بین ۲۰ تا ۸۰ درصد بهترین کار است. اپل و برخی از تولیدکنندگان اندروید ویژگی‌های اضافی را برای حفظ گوشی شما در آن محدوده تا حد امکان معرفی کرده‌اند.

با انتشار ios۱۳، آیفون‌ها دارای ویژگی «Optimized Battery» هستند. در صورت فعال بودن این گزینه، گوشی در بیشتر ساعات شب حدود ۸۰ درصد باقی می‌ماند.

برخی از دستگاه‌های اندروید اساساً همین ویژگی را دارند. OnePlus آن را “شارژ بهینه” می‌نامد. گوشی‌های Google Pixel دارای «شارژ تطبیقی» هستند. دستگاه‌های گلکسی سامسونگ قدمی فراتر گذاشته‌اند و به شما امکان می‌دهند باتری را همیشه روی ۸۵ درصد قرار دهید.

اگر گوشی خود را یک‌شبه شارژ می‌کنید، اگر این ویژگی‌ها را دارید، ایده خوبی است که آن‌ها را فعال کنید. این باعث می‌شود تا معایب شارژ در طول شب کمتر شود.

با وجود این محافظ‌‌ها، آسیب رساندن به باتری گوشی برای شما بسیار دشوار است. بااین‌حال، باتری‌ها به‌مرور زمان تحلیل می‌روند و هیچ‌کس نمی‌تواند در مورد آن کاری انجام دهد. فقط مهم این است که چقدر به این روند کمک می‌کنید.

چرخه شارژ چیزی است که بر طول عمر باتری شما تأثیر می‌گذارد. هر چه چرخه‌های شارژ بیشتری را طی کند، باتری بیشتر تحلیل می‌رود. به همین دلیل است که بهتر است گوشی خود را تا حد امکان بین ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ نگه‌دارید.

 

روش صحیح شارژ موبایل چیست

پیشنهاد مطالعه: مطلب این عوارض بی‌خوابی شما را شگفت زده خواهد کرد! را بخوانید.

منبع: همشهری

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۴:۱۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۱۷ ب٫ظ

  5. عاطفه

    ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۰۴ ق٫ظ

    بسیار عالی و آموزنده بود مرسی 🙏🌹🌹

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۰۳ ق٫ظ

      ممنون از لطفت عزیزم🌹💕😘

      پاسخ

    • احمد اختیاری

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۱ ب٫ظ

      باسلام مطالب بسیار عالی و متعالی است باآرزوی توفیق روز افزون

      پاسخ

      • مونا اصفهانی

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۳۰ ق٫ظ

        درود بر شما و ممنون از حضورتون دوست عزیز🌹

        پاسخ

  6. ناشناس

    ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۲۲ ق٫ظ

    در‌ودعالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      ممنون از حضور ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…