نیاز به مسکن سالی ۱/۵ میلیون اضافه می شود

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نیاز سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کنار 500 هزار واحد فرسوده‌ای که هر سال لازم است تخریب و جایگزین شود نشان‌دهنده حجم زیاد کسری ساختمان در کشور است و رئیس کانون انبوه سازان برداشتن موانع اجرایی از سوی وزارت راه و شهرسازی را گام اصلی در راستای رفع این معضل می‌داند.
نیاز به مسکن

رییس انجمن انبوه سازان مسکن گفت: سیاست های وزارت راه و شهرسازی سبب شد تا در سال های گذشته میزان نیاز به مسکن بدون پاسخ بماند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرآنلاین، ​مجتبی بیگدلی با بیان این مطلب افزود: سیاست های وزیر پیشین راه و شهرسازی و نگاه به صنعت ساختمان در سال های قبل و به ویژه ۶سال گذشته مناسب نبوده است.

وی توضیح داد:‌ هر سال به سبب ازدواج ها به یک میلیون مسکن جدید نیاز داریم و باید به این میزان ۵۰۰ هزار واحد نیز به دلیل وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، بافت های فرسوده و … اضافه کرد. در مجموع کشور سالانه به ۱.۵میلیون مسکن نیاز دارد که در ۶ سال گذشته این نیاز انباشته شده و هم اکنون  ۹ میلیون مسکن در کشور باید ساخته شود.

وی تاکید کرد: بی توجهی به صنعت ساختمان سبب شده تا هم اکنون قادر به تامین مسکن زوج های جوان نباشیم که این مساله سبب می شود تا هر سال نیاز به مسکن روی هم انباشته شود.

نیاز به مسکن در تهران

بیگدلی گفت: با حمایت از مسکن و صنعت ساختمان می توان بستر های کارآفرینی و ایجاد اشتغال را فراهم کرد زیرا ۱۲۰۰ گروه شغلی زیر مجموعه و وابسته به این صنعت هستند.

به گفته وی، افزایش نرخ ارز و نوسان های این بازار و همچنین افزایش قیمت مصالح سبب شده است تا هزینه ساخت و ساز در سال ۹۷ به بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یابد.

پیشنهادهای انبوه سازان برای رفع نیاز مسکن

رییس انجمن انبوه سازان مسکن درباره وضعیت صنعت ساختمان در سال ۹۸ گفت: به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داده‎ا‎یم بدون اینکه حتی یک ریال بگیریم،‌ حاضریم در قالب یک تفاهم نامه نسبت به ساخت مسکن مورد نیاز کشور اقدام کنیم و از او خواسته‎ایم محدودیت های اجرایی را برداشته و بستر مناسب را برای ما فراهم کند تا این انجمن و فعالان بخش مسکن و انبوه سازان با استفاده از سرمایه خود و با همراهی شبکه بانکی نسبت به ساخت و ساز مسکن اقدام کنند.

وی افزود: در فاز نخست متعهد می شویم که یک میلیون مسکن را به صورت عملیاتی و در کمتر از ۲ سال ساخته و تحویل دهیم و در فاز دوم نیز برنامه ریزی می کنیم تا ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی را به سرانجام رسانیم.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…