اولویت بخش مسکن در سال ۹۸ از نگاه وزیر مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی یکی از اولویت‌های بخش مسکن در سال 98 را افزایش وام مسکن از 60 به 100 میلیون تومان عنوان کرد.
101 اولویت بخش مسکن در سال 98 از نگاه وزیر مسکن

طبق برآورد کارشناسان، قیمت مسکن در برخی شهرها و از جمله تهران تا دو برابر و حتی بیشتر افزایش یافته است. این در حالی است که میزان درآمد قشر های متوسط و کم درآمد جامعه تغییر نکرده و از طرف دیگر سایر هزینه‌های زندگی نیز بالا رفته است. حال باید دید که اولویت بخش مسکن در سال ۹۸ از نگاه دولت چیست و در برابر مشکلات پیش رو چه برنامه‌ای خواهد داشت.

به گزارش مجله دلتا، در این خصوص دولت از دو جهت باید اقدام کند. نخست اینکه منابع لازم برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت به مردم را فراهم سازد. در غیر این صورت امکان خانه دار شدن برای بخش اعظم جامعه میسر نخواهدشد.

دومین مورد به اقدامات دولت در باره سایر شاخص‌های اقتصادی سطح کلان همچون مهار تورم، افزایش رشد اقتصادی، کاهش بیکاری و غیره باز می‌گردد. حل معضل مسکن جدا از سایر بخش های اقتصادی امکان پذیر نیست. مسکن جزئی از منظومه‌ی اقتصاد کل بوده و به همین سبب رشد و رونق و حل مشکلات آن جز از طریق حل مشکلات سایر اجزا امکان پذیر نخواهد بود.

افزایش وام مسکن از ۶۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره اولویت های وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۸ گفت: یکی از اولویت های امسال وزارت راه و شهرسازی مسکن است. تعادل در بخش عرضه و تقاضا با رویکرد دائمی شدن ساخت مسکن و همچنین ارزیابی نیاز سالانه یک میلیون مسکن برای خانه اولی ها در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

اولویت بخش مسکن در سال 98

وزیر راه و شهرسازی افزود: سه عامل پشتیبان، مشوق و تسهیل کننده در کنار تکمیل ۴۰۰ هزار واحد جدید و واگذاری و عرضه زمین با رویکرد ساده سازی مورد نظر است.

محمد اسلامی در پایان گفت: افزایش وام مسکن از ۶۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان و افزایش دو برابری وام برای زوج ها و انتقال به خریدار نیز از دیگر تسهیلاتی است که برای خرید مسکن در نظر گرفته‎ایم

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…