آبشار کبودوال، توری سپید بر موهای خز‎ه‌ها

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استان‎های شمال کشور به دلیل آب و هوای بی نظیر خود از جمله دیدنی‎ترین استان‎ها هستند؛ از سویی برخی جاذبه‎های گردشگری در این مناطق همچنان بکر و دست‎نخورده مانده، که هر توریستی را برای دیدن‎شان وسوسه می کند، مانند آبشار کبودوال استان گلستان.
شاخخخ آبشار کبودوال، توری سپید بر موهای خز‎ه‌ها

آبشار کبودوال یکی از بی نظیرترین و تماشایی‎ترین آبشارهای شمال ایران، زیر چتر استان گلستان تکیه بر کوهپایه زده؛ اما متاسفانه از دید بسیار از هموطنان‎مان به دور مانده است.

این آبشار زیبا در پارک جنگلیِ کبودوال واقع در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آباد کتول جای دارد. در اعماق درختانِ انبوه و پوشیده از انواع گیاهان سبز و چشم نواز.

کبودوال

سوژه ای برای عکاسی

از هنگامی که شما از سواری‎تان پیاده می‎شوید تا زمانی که به آبشارِ زیبا و سبز پوش برسید، شاید تنها فاصله زمانی شما ۲۰ الی ۳۰ دقیقه باشد. و این بستگی به ذوق خودتان دارد که چند بار در کنار مناظر زیبا بایستید و عکس‎هایی را برای آلبوم گردشگریِ خود ثبت کنید. همچنین ممکن است در طول مسیر شما بخواهید اندکی بر روی سکوهای تعبیه شده بنشینید و دمی در دل طبیعت بیاساید.

کبودوال

دستهای مهربان جنگل

پارک کبودوال در واقع تراکمی از پوشش گیاهی بکر و دست نخورده است، با درختانی پر پشت وَ طیف‎های بیشماری از رنگ سبز.

کبودوال

زمانی که در این جنگل قدم میزنید، صدای آبشار و نم باران وَ همچنین درختانِ سر به فلک کشیده ممکن است شما را به یاد جنگلهای مصنوعیِ فیلم پارک ژوراسیک بی‎اندازد. اما نم باران و بوی گیاهانِ خیس و همچنین زیبایی بی بدیل این پارک طبیعی، شما را محو دستهای مهربانِ جنگل می‎کند.

کبودوال

مسیر حرکت

همان ابتدای مسیر، پلی سنگی و بسیار زیبا روی رودی روان تعبیه شده است. که با عبور از آن گویا به دنیای جدیدی پای خواهید گذاشت، روی مسیری سنگ فرش و نمدار قدم زده و در کنار رودی زنده و خروشان، وَ صدای آواز بی وقفه ی رود به راهتان ادامه می دهید.

کبودوال

در میانه مسیر آبشار های کوچک و بزرگی را مشاهده خواهید کرد که زیبایی آنها شما را به دیدن منظره عظیم و چشم نوازِ آبشار کبودوال دعوت می‎کند.

آبشار کبودوال

پس از رسیدن به قلب جنگل صدای ریزش آب و خنکای هوا خبر از رخ نماییِ آبشار کبودوال می‎دهد. آبشاری که سالانه بیش از ۲۰۰۰ گردشگر را به استانِ گلستان فرا می‎خواهد. جاذبه ای طبیعی و ساخته شده به دست خالق زیبایی‎ها و یگانه خداوندِ روح نواز.

کبودوال

یکی از علت‎هایی که به شگفت انگیزتر شدن این آبشار دامن می‎زند، پیکره‎ی پوشیده از خزه این آبشار است، وقتی آب از روی این آبشار رقصیده و پایین می‎ریزد گویا توری سپید بر سر خزه‎ها، نمایان گشته است.

کبودوال

امید داریم فرصتی دست دهد تا در تعطیلات، به این آبشار و مناظر چشم نواز اطراف آن سری بزنید. همچنین برای خواندن مطالب مرتبط با گردشگری  به مجله دلتا مراجعه کنید.

یک نظر

  1. اقدم

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ در ۶:۲۲ ب٫ظ

    ممنون باید سری زد

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…