برای همیشه با استرس خداحافظی کنید

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگرچه استرس بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی است، اما چگونه می‌توان آن را کاهش داد؟
راهکارهای کاهش اضطراب و استرس

عدم مدیریت استرس مزمن بر سلامت جسمی و روانی شما تاثیر مستقیم و گاه طولانی‌مدت می‌گذارد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان راهکارهای کاهش اضطراب و استرس می‌پردازیم.

راهکارهای کاهش اضطراب و استرس

خوشبختانه چندین استراتژی مبتنی بر شواهد می‌تواند به شما در کاهش استرس و بهبود سلامت روانی کلی کمک کند.

فعالیت بدنی بیشتر

تحرک جریان خون را افزایش داده و حرکت خون باعث آزادشدن اندورفین می‌شود و می‌تواند خلق‌وخوی شما را تقریبا آنی بهبود ببخشد. این در حالی است که کم‌تحرکی منجر به افزایش استرس، خلق بد و بروز اختلالات خواب می‌شود. علاوه بر این ورزش منظم بهبود علائم بیماری‌های رایج سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی را نیز در پی دارد. اگر در حال حاضر فردی غیرفعال هستید با فعالیت‌های ملایم مانند پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری شروع کنید. انتخاب فعالیتی که از آن لذت می‌برید به افزایش شانس شما برای پایبندی به ورزش در درازمدت کمک می‌کند.

پیروی از رژیم غذایی سالم از راهکارهای کاهش اضطراب و استرس

رژیم غذایی شما بر تمام جنبه‌های سلامتی بدن از جمله سلامت روانی شما تاثیرگذار است. سطح استرس و رژیم غذایی مناسب ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. برخی افراد هنگامی که در  مشکلات و نگرانی‌ها غرق می‌شوند اغلب فراموش می‌کنند که خوب غذا بخورند و از میان‌وعده‌های شیرین و چرب به‌عنوان پیش‌غذا استفاده می‌کنند. بهتر است از میان‌وعده‌های شیرین پرهیز کنید و از قبل برنامه‌ریزی کنید که میوه‌ها و سبزیجات همیشه در دسترس باشند. ماهی با سطوح بالای اسیدهای چرب امگا ۳ علائم استرس را کاهش می‌دهد.

راهکارهای کاهش اضطراب و استرس

کاهش استفاده از وسایل الکترونیکی

گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها و تبلت‌ها بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی روزمره بسیاری از مردم هستند. در حالی‌که این وسایل اغلب برای انجام بسیاری از کارها ضروری هستند استفاده زیاد از آن‌ها سطح استرس را افزایش می‌دهد. تعدادی از مطالعات استفاده بیش از حد از تلفن هوشمند و «اعتیاد به آیفون» را با افزایش سطح استرس و اختلالات سلامت روان مرتبط می‌دانند.

گذراندن زمان بیش از حد در مقابل صفحه‌نمایش به‌طور کلی با سلامت روانی پایین‌تر و افزایش سطح استرس در بزرگسالان و کودکان مرتبط است. علاوه بر این زمان طولانی استفاده از صفحه‌نمایش بر کیفیت خواب نیز تاثیر منفی می‌گذارد که باز به نوبه خود منجر به افزایش سطح استرس‌ خواهد شد. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این مردان همیشه وفادار می‌مانند سر بزنید.

مصرف مکمل‌ها از راهکارهای کاهش اضطراب و استرس

چندین ویتامین و مواد معدنی موجود هستند که نقش مهمی در پاسخ استرس و تنظیم خلق‌وخوی بدن دارند. به‌این‌ترتیب کمبود یک یا چند ماده مغذی بر سلامت روان و توانایی شما برای مقابله و کنترل استرس تاثیرگذار است و این یعنی مصرف برخی مکمل‌های غذایی در کاهش استرس و بهبود خلق‌وخو موثر واقع می‌شود. به‌عنوان‌مثال هنگامی که شما به طور مزمن دچار استرس هستید سطح منیزیم شما کاهش می‌یابد. ازآنجایی‌که این ماده معدنی نقش مهمی در پاسخ استرس بدن ایفا می‌کند مهم است که مطمئن شوید هر روز به‌اندازه کافی منیزیم دریافت می‌کنید.

مراقبت از خود

اختصاص زمانی برای تمرین روش‌های خودمراقبتی به کاهش سطح استرس منجر می‌شود. نمونه‌های عملی عبارت‌اند از رفتن به پیاده‌روی در مسیر دلخواه، حمام‌کردن، خواندن یک کتاب سرگرم‌کننده، آماده‌کردن مواد غذایی و آشپزی یک وعده غذایی، انجام تمرینات کششی و ماساژگرفتن. افرادی که خودمراقبتی بیشتری را در برنامه روزانه خود می‌گنجانند سطوح پایین‌تری از استرس و افزایش و بهبود کیفیت زندگی را گزارش می‌کنند. درحالی‌که عدم مراقبت از خود با خطر بالاتر استرس و فرسودگی شغلی مرتبط است. وقت‌گذاشتن برای خود برای داشتن یک زندگی سالم ضروری است. خودمراقبتی نباید پیچیده یا پردردسر باشد. در معنای ساده به توجه کافی به رفاه و شادی شخصی اطلاق می‌شود.

راهکارهای کاهش اضطراب و استرس

پیشنهاد مطالعه: مطلب این مردان را هرگز از دست ندهید +ویدیو را بخوانید.

منبع: سایت هنر زندگی

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۶ ب٫ظ

    گرانی لحظه به لحظه باعث بدبختی واسترس ما مردم زحمتکش است

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۵ ق٫ظ

      امیدواریم که شرایط بهتر شود دوست عزیز

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

    گوش دادن به موسیقی

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۳۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

  5. عاطفه

    ۲۷ دی ۱۴۰۱ در ۹:۴۱ ب٫ظ

    ای کاش مراقبت از خود را خیلی جدی میگرفتیم👍

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۸ دی ۱۴۰۱ در ۹:۰۵ ق٫ظ

      از همراهی شما دوست عزیز سپاسگزاریم🌹🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…