۱۱ شهری که اصلا خورشید ندارند

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهرهایی در دنیا هستند که در طول سال تنها چند روز خورشید در آنجا می‌تابد و مردمانش نور آن را می‌بینند. آشنایی با این شهرها برایتان جالب خواهد بود.
شهرهایی که خورشید ندارند

ساکنان برخی شهرهای جهان هستند که به تابش کم‌نور خورشید عادت کرده‌اند و به همین دلیل هیچ انتظاری از تابش مستقیم نور خورشید ندارند. به‌جز چند روز، بقیه روزها تابش غیرمستقیم نور خورشید در آنجا وجود دارد و طوری به نظر می‌رسد که انگار هیچ خورشیدی آنجا را روشن نمی‌کند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با شهرهایی که خورشید ندارند آشنا شوید.

لندن، بریتانیا

لندن یکی از این شهرهای ناخوشایند و غم‌انگیز لیست ما است. شهر لندن در بریتانیا یکی از شهرهایی است که در طول سال آب و هوای ابری و بیشتر روزهای سال تابش غیرمستقیم نور خورشید را دارد و به این دلیل یکی از شهرهایی است که گردشگران همیشه تصمیم‌‌ می‌گیرند تا در آن گردش کنند.

جونو، در ایالات متحده آمریکا

جونو یکی از شهرهای ایالات متحده آمریکا است که در عین کوچکی، از آن به عنوان یک شهر بزرگ یاد‌‌ می‌کنند. اکثر این منطقه از کوه‌‌ها و جنگل‌‌ها تشکیل شده است و‌‌ می‌توان علت اینکه ساکنان این شهر بسیار کم هستند را درک کرد.

کلن، آلمان یکی از شهرهایی که خورشید ندارند

کلن، آلمان یکی از شهرهایی که خورشید ندارند

کلن یکی از شهرهای مهم برای کشور آلمان و یک شهر تاریخی، فرهنگی و باستانی است. معماری Gothic، موزه‌‌های معروف، کلیسای جامع و منحصربه‌فرد، نمایشگاه‌‌ها، کنفرانس‌‌ها و… در این شهر صورت‌‌ گرفته‌اند.

بیرمنگام، انگلستان

بیرمنگام که در انگلستان واقع شده است و یکی از شهرهای افسانه‌ای پادشاهان گذشته شناخته‌‌ می‌شود. یک خبر خوب برای گردشگران این است که شهر بیرمنگام از شهرهای سرد محسوب نمی‌شود وتنها هوای آن تا حدودی مرطوب است و موزه‌‌های متعدد، آثار معماری مربوط به قرون وسطی، باغ‌‌های بزرگ گل و گیاه و جشنواره‌‌های موسیقی جذاب و دیدنی در این شهر وجود دارند.

کیرونا، سوئد

شهر کیرونا که در کشور سوئد واقع شده است به شهر پرنده سفید معروف است و جدا از این‌که یکی از شهرهایی که خورشید ندارند هست، یک شهر جادویی و خارق‌العاده نیز به شمار‌‌ می‌رود که به تمام گردشگران توصیه‌‌ می‌شود. اسم پرنده سفید به دلیل نزدیکی این شهر به قطب شمال به آن نسبت داده شده است.

ریکجاویک، ایسلند

شهر ریکجاویک یکی از شهرهایی است که در ایسلند قرار دارد و در آن خانه‌‌های رنگارنگ، مردمان دوست‌داشتنی، پارک‌‌های زیبا و استخرهایی که در تمام طول سال باز هستند از جاذبه‌‌های گردشگری این شهر هستند.

مورمانسک، روسیه

مورمانسک در آن سوی دایره شمال قرار دارد و بنابراین یکی از شهرهایی که خورشید ندارند می‌باشد. با طلوع و تابش مستقیم خورشید در این شهر، مردمان شهر مورمانسک جشن‌‌ می‌گیرند و به شادی‌‌ می‌پردازند.

شهرهایی در کانادا که خورشید ندارند

Prince Rupert، واقع در کانادا

شهر فوق در جزیره کاین در اقیانوس آرام، توسط کوه‌‌ها احاطه شده است و ساکنان این شهر از آب و هوای گرم و خشک استقبال نمی‌کنند. اینجا یک شهر بزرگ و بسیار قابل توجه برای اقتصاد کانادا است.

نیکولسکو، کامچاتکا در روسیه

جزیره استرین یکی از شهرهای غم‌انگیز لیست ما است که سالانه به مدت کمی خورشید در آن به صورت مستقیم طلوع‌‌ می‌کند و ۷۰۰ نفر در این جزیره ساکن هستند و زندگی آن‌ها نسبت به دیگر مردمان متفاوت نیست و تنها مشکل آن‌ها آب و هوای دائما ابری این جزیره است. این شهر نیز جزو شهرهایی که خورشید ندارند است.

تورشاون، واقع در دانمارک

این شهر در طول سال ۳۵ روز نور خورشید دارد و با وجود این، مردمان این شهر روحیه بالایی دارند و با دکوراسیون زیبایی که در این شهر وجود دارد، تورشان را به شهری دلپذیر، زیبا و دوست‌داشتنی تبدیل کرده‌اند.

 نروژ، شهرهایی که خورشید ندارند

جان ماین، واقع در نروژ

خورشید در این شهر حدود ۳۴ روز در سال تابش مستقیم دارد و این پدیده آن را جزو شهرهایی که خورشید ندارند قرار داده است. ابری‌ترین شهر کره زمین این شهر است. این شهر اغلب در مه‌‌های متعدد نامعلوم شده است و طبیعت بی‌نظیر و زیبایی در این شهر حاکم است.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری درختان عجیبی که پول‌ می‌دهند! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. تشکر

    ۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۷:۴۵ ق٫ظ

    بسیار عالی و افزودن به اطلاعات عمومی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۰:۱۵ ق٫ظ

  3. پروین

    ۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۳۸ ب٫ظ

    جالب بود. اما فکر می کنم برای زندگانی شهر ی که درش آفتاب هر روز بموقع طلوع نکنه آدم ها غمگین و افسرده می شن . نور و روشنایی به انسان امید و سرزندگی می بخشد . من حتی برای گردش هم دوست دارم طلوع و غروب خورشید مثل ایران باشد

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۵۱ ق٫ظ

      بله درست می‌فرمایید. البته که تحقیقات نشون داده میزان افسردگی در این شهرها بالا است.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۹ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۳۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۲۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

    خیلی جالب بود❤️❤️

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۴ ق٫ظ

      ممنون از نوشتن نظرتون🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…