سه سوته به قابلمه‌های آشپزخانه نظم دهید

6
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر از بی‌نظمی قابلمه‌ها در آشپزخانه خود خسته شده‌اید تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.
سه سوته به قابلمه‌های آشپزخانه نظم دهید

چیدمان سرویس قابلمه در آشپزخانه‌های امروزی که فضای کافی برای آشپزی در آن‌ها وجود ندارد؛ بسیار دردسرساز شده است. در این مطلب از دلتا به بیان اصول چیدمان قابلمه در آشپزخانه می‌پردازیم.

چیدمان قابلمه در آشپزخانه

در ادامه با آموزش چند ایده برای چیدمان سرویس قابلمه، کار شما را راحت می‌کنیم.

آویزان کردن قابلمه در آشپزخانه

اگر آشپزخانه کوچکی دارید و کابینت‌های شما آن‌قدر کم است که جایی برای قرار دادن قابلمه و ماهیتابه‌های خود ندارید؛ می‌توانید از ایده آویزان کردن قابلمه و ماهیتابه‌ها استفاده کنید. در فروشگاه‌های لوازم‌خانگی میله‌ها و آویزهای متنوع و بسیار محکمی وجود دارد که با اتصال آن‌ها به هر قسمت از دیوار آشپزخانه به‌عنوان‌ مثال بالای گاز می‌توانید با خیال راحت قابلمه و ماهیتابه‌ها را از آن آویزان کنید.

چیدمان قابلمه در کابینت از  اصول چیدمان قابلمه در آشپزخانه

اگر قصد دارید خودتان کابینت نصب کنید؛ بهترین فرصت برای شماست که جای قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های داخل کابینت را مشخص کنید. ایده چیدمان قابلمه و ماهیتابه در کشوهای پهن و بزرگ می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

اگر کابینت‌ها از قبل طراحی شده‌اند و به دنبال ایده‌هایی برای چیدمان قابلمه در کابینت‌های آماده هستید به شما توصیه می‌کنیم که قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را تا حد امکان در کابینت‌های نزدیک به اجاق‌گاز بچینید. به‌جای اینکه قابلمه‌ها را داخل یکدیگر قرار دهید؛ از درب قابلمه بین آن‌ها استفاده کنید تا قابلمه‌ها از هم فاصله بگیرند و برداشتن آن‌ها راحت‌تر شود.

چیدمان قابلمه در آشپزخانه

استند درب قابلمه

اگر عادت دارید قابلمه و ماهیتابه‌ها را داخل یکدیگر در کابینت قرار بدهید و مشکل اصلی شما نداشتن فضای کافی برای نگهداری درب قابلمه است می‌توانید از استند درب قابلمه استفاده کنید. این نوع استندها به‌راحتی از داخل به درب کابینت آویزان می‌شود و درب قابلمه و ماهیتابه در طبقات مختلف آن به‌صورت عمودی آویزان می‌شوند یا در جای مخصوص خود قرار می‌گیرند.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین مدل‌های پرده 2024 برای آشپزخانه

تهیه آویز در قابلمه با وسایل دورریختنی از اصول چیدمان قابلمه در آشپزخانه

اگر آویزهای چوبی یا قلاب‌های پلاستیکی و فلزی مختلفی در خانه دارید که بلااستفاده مانده‌اند می‌توانید آن‌ها را با فواصل مناسب به درب کابینت از داخل پیچ کنید و با استفاده از وسایل دورریختنی مثل تکه‌های پارچه، کیسه‌هایی به‌عنوان نگهدارنده درب قابلمه داخل کابینت از این قلاب‌ها آویزان کنید و در قابلمه و ماهیتابه را داخل آن‌ها قرار دهید.

استفاده از استند قابلمه

استندهای متنوعی از جنس فلزی یا چوبی در سایت‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید قابلمه‌ها را در طبقات آن به‌راحتی بچینید و هنگام برداشتن نیز با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوید؛ چون هر قابلمه در طبقه جداگانه‌ای قرار گرفته است. استندهایی به شکل نردبان چوبی نیز طراحی شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را روی کابینت قرار داده و در کنار آن‌ها از چند گلدان زیبا استفاده کنید تا به آشپزخانه شما طراوت و تازگی ببخشد.

 

6 دیدگاه

  1. ناشناس

    27 دی 1401 در 5:13 ب.ظ

  2. ناشناس

    27 دی 1401 در 7:14 ب.ظ

  3. عاطفه

    27 دی 1401 در 9:58 ب.ظ

    منم همیشه باکابینت که مخصوص قابلمه هاس مشکل دارم😉🤣تشکر از شما 🙏🙏

    پاسخ

    • الهام الهامی

      28 دی 1401 در 9:04 ق.ظ

      از همراهی شما دوست عزیز سپاسگزاریم🌹🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    28 دی 1401 در 1:37 ب.ظ

  5. ناشناس

    3 بهمن 1401 در 1:34 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…