در این شهر فقط مرده‌ها زندگی می‌کنند

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امیدواریم که امکان بازدید از همه مکان‌های شگفت‌آور جهان از جمله این قبرستان اسرارآمیز به‌زودی فراهم شود.
شهر مردگان

در شمال روسیه روستایی به اسم درگوس (Dargavs) هست که قبرستانی اسرارآمیز با قبرهای باستانی و عجیب دارد قبرستانی که قبرهایش مثل دیگر قبرستان‌ها در دل زمین حفر نشده بلکه مرده‌ها در درون دخمه‌هایی سفید رنگ قرار دارند. در این مطلب از مجله گردشگری دلتا به معرفی شهر مردگان پرداخته‌ایم با ما همراه باشید.

شهر مردگان در روسیه

شهر مردگان دروسط دره قرار گرفته و در نقاط مختلفش ۹۹ قبر سنگی و دخمه باستانی وجود دارد. قدمت دخمه‌های این قبرستان به قرن ۱۴ برمی‌گردد هرچند که برخی، آن‌ها را برای قرن ۱۲‌ می‌دانند. مردم شهر با اینکه خودشان بر روی کوه زندگی‌ می‌کردند اما مجبور بودند که مردگان خود  را در این جای صعب العبور خاک کنند چون زمین‌های اطراف محل زندگی آن‌ها خیلی گران بود.

قبرستان اسرار آمیز شهر مردگان

مردم مرده‌ها را به همراه لباس و وسایل‌شان دفن‌ می‌کردند و چون معتقد بودند که مرده‌ها بعد از مرگ باید از رودخانه‌ای عریض رد شوند در داخل دخمه‌ها در کنار مرده‌ها یک قایق چوبی هم قرار‌ می‌دادند. برای رسیدن به این روستا باید جاده‌ای پر پیچ و خم و تپه‌ای را رانندگی کنید همین جاده طولانی و صعب‌ العبور باعث شده که گردشگران کمی به دیدن این شهر بروند. وقتی به این شهر‌ می‌روید خانه‌های سفید رنگ کوچکی را در مقابل‌تان‌ می‌بینید که در واقع دخمه‌های سنگی هستند. دخمه‌ها، سقفی پله‌ای دارند که نوک آن‌ها تیز است و بر روی دیواره‌ها شیاری مربعی شکل قرار دارد که مرده‌ها را داخل آن‌ می‌گذاشتند.

در واقع هر خانواده‌ای در اینجا یک دخمه داشته و هر چه ارتفاع این دخمه بیشتر باشد یعنی آن خانواده پرجمعیت‌تر بودند. جلوی هر کدام از این دخمه‌ها یک چاه کنده شده و اگر داخل آن سکه‌ای بیندازید و سکه به سنگ ته چاه بخورد، یعنی آن مرده به بهشت رفته است. ساکنان این روستا به مدت صدها سال مرده‌های خود را در این دخمه‌ها‌ می‌گذاشتند و داخل هر کدام از آن‌ها استخوان‌ها و جمجمه‌های انسان به‌جا مانده است. باستان‌شناسان به بررسی قبرهای این مکان علاقه زیادی دارند چون چیزهای جالبی در آن پیدا شده است.

روستای درگوس شهر مردگان

افسانه شهر مردگان

این روستا مکانی اسرارآمیز است که افسانه‌های زیادی درباره آن وجود دارد. یکی از آن‌ها این است که این محل نفرین شده است و اگر کسی به این شهر برود هیچ‌وقت زنده برنمی‌گردد. برای همین هم هست که بومی‌ها معمولا به داخل شهر مردگان نمی‌روند. بر اساس یکی از افسانه‌ها، در قرن ۱۸ این شهر دچار طاعون شد و ۹۰ درصد ساکنانش مردند و وقتی کل خانواده در اثر این بیماری‌ می‌مردند نفر آخر که کسی نبود تا او را دفن کند به این دخمه‌ها‌ می‌رفت و منتظر‌ می‌ماند تا مرگش فرا برسد.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری درختان عجیبی که پول‌ می‌دهند! را بخوانید.

منبع: ایلیا گشت

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

  2. بهرام

    ۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۵۷ ب٫ظ

    خوب

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۵۹ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز🌹🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۱:۴۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۴۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…