تلفیق معماری و طبیعت در نروژ

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نروژ به لحاظ منابع طبیعی و جنگل های سرسبز دارای گنجینه بسیار وسیعی است و همین ویژگی سبب شده تا معماری مبتنی برچوب و ملهم از طبیعت در این کشور بسیار به چشم بخورد.
تلفیق معماری

معماری هر کشوری بر گرفته از تاریخ، فرهنگ، شرایط زیستی و ساکنان آن است. نروژ در شمار کشورهای مرفه دنیا و معماری آن نیز به روز و مدرن است؛ اما معماری کهن این سرزمین، داستان دیگری است.

نروژ کشور زیبایی در شبه جزیره‌ اسکاندیناوی است که از طبیعت و تاریخچه‌ای قابل توجه بهره مند است. اگر از منظر طبیعت به این کشور نگاه کنیم، با مجموعه‌ای تماشایی از کوه‌های سربه فلک کشیده و پوشیده از جنگل، آبراهه‌های دیدنی و چشم‌اندازی شگفت انگیزاز دریای لاجوردی رو به رو خواهیم شد.

معماری نروژ مانند دیگر نقاط دنیا، تغییر و تحولاتی بسیار داشته است. سازه‌های شکوهمند، تماشایی و همراه با خلاقیتی فراوان در این کشور دیده می شود که شگفت انگیز است.

وجه دیگر معماری این کشور، داستان دیگری دارد.این نوع معماری که بیشتر در حومه‌ شهرها و دهکده‌های نروژ دیده می شود از نمایی سنتی‌تر بهره منداست.

عمده‌ این معماری را در ساخت کلیساها می شود دید که اغلب در قرون وسطا ساخته شده‌اند. همچنین آبشارهای مصنوعی دست‌ساز و حوضچه‌های سنگی رویایی، مسیرهای رفت و آمد تماشایی و سبک خاص ساخت خانه‌های چوبی محلی که در گویش بومی نروژ byggeskikk نامیده شده عموماً طی قرن نوزدهم ساخته شده‌اند.

این جا می‌توان تلفیق معماری با طبیعت را در همه جا مشاهده کرد. حتی خانه‌ها نیز با پوششی سبز و باطراوت آذین شده‌اند.

به نظر می‌رسد طبیعت و تلفیق معماری در این منطقه از دنیا دست به دست هم داده و دنیایی فانتزی و خیال‌انگیز را خلق کرده است.

تصاویری را که در این گزارش می بینید برخی از این سازه ها است.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…