همه جای ایران سرای من است (+ویدئو)

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایران پهناور پر است از زیبایی های بکر و دست نخورده، که در سلسله مقالاتی با عنوانِ همه جای ایران سرای من است به اختصار معرفی شده، و برای اطلاع از زیبایی های ایران عزیزمان در دسترس شما همراهان قرار داده شده است.
ایران

ایران پهناور سرای من است؛ هر کجای این گستره زیبا پای می‎گذاریم، قطعا با زیبایی های شگفت انگیزی مواجه می‎شویم که در برخی موارد حتی باورمان نمی‎شود آنچه می‎بینیم همین ایران خودمان است ولی ما متاسفانه بنا به دلائلی از دیدن جاذبه‎های گردشگری محروم بوده‎ایم . از این رو در سلسله مطالب همه جای ایران سرای من است قصد داریم شما را با مناطق زیبای گردشگری و جاذبه‎های توریستی ایران و جهان آشنا کنیم

چشمه های پله‎کانی باداب سورت

در بخش چهاردانگه، جنوب شهر ساری، روستایی به نام سورت قرار دارد با چشمه‎هایی هفت رنگ که از جنگل‎های سوزنی ارتفاعات سرچشمه گرفته و به دره‎های جنوبی ختم می‎شود.

ایران

این چشمه‎های رنگین خارق العاده در سال ۸۷ به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران، توسط سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده‎است.

ایران

آبشار کبودوال

تنها آبشار خزه‎ای ایران ابشار کبودوال است، در استان گلستان در ۵ کیلومتری علی آباد کتول. این آبشار در دل دره‎ای انبوه از جنگل واقع است. جالب است بدانید اب چشمه کبودوال شیرین، زلال و قابل شرب است.

ایران

پارک طبیعی کبودوال با انبوهی از درختان، و پوشش گیاهی تروتازه و زیبا، جاذبه‎های گردشگری این منطقه را دو چندان کرده‎است. پوشش خزه ای این آبشار زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کرده که تنها قسمتی از قدرت عظیم خالق جهانیان در خلق زیبایی را به نمایش گذاشته‎است.

ایران

ارگ راین کرمان، دومین سازه بزرگ خشتی جهان

شهر راین کرمان در ۱۰۰ کیلومتری کرمان قرار دارد در مسیر کرمان جیرفت. قلعه یا ارگ راین روی تپه ها قد علم کرده و قسمتی از تاریخِ سلسله ساسانیان را در فلات ایران به نمایش گذاشته است.

ایران

آنچه از تاریخ بر می‎آید این قلعه تا ۱۵۰سال پیش نیز هنوز محل سکونت بوده است. در زمینی مربع شکل با برج‎هایی  در دل حصاری با ارتفاع ۱۰ متر که دور تا دوره ارگ را در برگرفته است.

ایران

کلیسای وانک اصفهان

در زمان شاه عباس دوم صفوی برخی از ارمنیان به اصفهان مهاجرت کردند. از آنجا که مکانی برای پرستش در هر مذهبی حائز اهمیت است، آنان در همان زمان ۲۴ کلیسا ساختند که ۱۳ مورد آن همچنان مورد استفاده قرار می‎گیرد. یکی از این بناها کلیسای وانک یا “امنا پرگیچ” در جلفای اصفهان است.

ایران

کلیسای وانک در ایران از روی کلیسای سنت استپانوسِ آذربایجان ساخته شده که تزئینات و تصاویر بی نظیری از عیسی مسیح و ۱۲ رسولِ او، در آن به چشم می‎خورد. این کلیسا امروزه به عنوان یکی از زیبا ترین کلیساها در بخش گردشگری پذیرای توریست‎ها و بازدید کنندگانی از سراسر جهان است.

ایران

امید است در تعطیلات نوروز ، زمانی را به دیدن این زیبایی ها اختصاص دهید. همچنین برای خواندن مطالب بیشتری مرتبط با گردشگری  به مجله دلتا مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. محسن

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ در ۶:۴۶ ب٫ظ

    راجع ب شهر بازی بنویسید
    تهران اومدیم بریم بازی

    پاسخ

    • گلزار دقیقی

      ۶ فروردین ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۸ ق٫ظ

      با سلام، بله برای چند روز اینده حتما به معرفی مکانهای تفریحی تهران خواهیم پرداخت.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…