توصیه‌های ایمنی برای تغذیه نوروز

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای کسانی که به کار منظم عادت کرده‌اند، تعطیلات طولانی‌ می‌تواند به یک شمشیر خطرناک تبدیل شود و سلامت را نشانه بگیرد.
99900000l توصیه‌های ایمنی برای تغذیه نوروز

برای کسانی که به کار منظم عادت کرده‌اند، تعطیلات طولانی‌ می‌تواند به یک شمشیر خطرناک تبدیل شود و سلامت را نشانه بگیرد. چرا که با تغییر ساعات خواب و بیدار و در شرایط جدید روش زندگی تا حد زیادی تغییر می‌کند. برای این که در اثر این تغییرات سلامتتان به مخاطره نیفتد، باید یک سری نکات را رعایت کنید.

صبحانه را حذف نکنید

حذف صبحانه یکی از اشتباهات بزرگ و رایج در روزهای تعطیل است. برهم خوردن نظم غذایی شما، نه‌تنها قندخونتان را دچار نوسان می‌کند، بلکه به سلامت دستگاه گوارشتان هم آسیب می‌زند. سعی کنید حتی در روزهای تعطیل هم برنامه منظمی برای غذاخوردن داشته باشید و هیچ وعده‌ای را با پرخوری جایگزین وعده دیگر نکنید.

ریزه‌خواری نکنید

حساب هله‌هوله‌هایی را که در مهمانی‌ها می‌خورید، داشته باشید. اگر در روز چندبار به عیددیدنی می‌روید یا از مهمانان در خانه خودتان پذیرایی می‌کنید، بعید نیست که به ریزه‌خواری رو بیاورید. این عادت اشتباه شما را چاق می‌کند و احتمال ابتلا به ریفلاکس و مشکلات گوارشی دیگر را هم بالا می‌برد.

خواب

ساعت خواب و بیداریتان را تنظیم کنید

شب‌زنده‌داری‌ها در تعطیلات می‌تواند چرخه خواب و بیداری شما را دچار اختلال کند و برگشتن به وضعیت عادی را بعد از تعطیلات دشوار کند. می‌دانیم که استراحت بیشتر در تعطیلات را حق خودتان می‌دانید و دوست دارید کمی بیشتر از قبل بخوابید اما سعی کنید برای همین خواب بیشتر هم برنامه‌ریزی کنید و نظم را در روزهای تعطیل از یاد نبرید.

هشت لیوان آب بخورید

نوشیدن آب کافی را در روزهای تعطیل فراموش نکنید ممکن است بی‌برنامگی در تعطیلات، هم نوشیدن آب در طول روز را از یادتان ببرد هم شما را از مصرف داروهای هرروزتان منصرف کند.

بیشتر مسواک بزنید

حتی اگر همه تلاش‌تان را برای ریزه‌خواری نکردن به خرج دهید، بعید نیست که در روزهای تعطیل موادغذایی بیشتری را میل کنید. این کار می‌تواند به سلامت دندان‌های شما آسیب بزند و بعد از عید احتمال پوسیده‌ شدنشان را بیشتر کند. سعی کنید در روزهای تعطیل، چند بار مسواک بزنید و بدون خمیر دندان و با کمک مسواک یا نخ دندان، بهداشت دهان و دندانتان را تامین کنید.

منبع: سلامت نیوز

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…