قاتل خاموش گیاهان آپارتمانی چیست؟

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهم‌ترین کاری که برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی باید انجام دهید، این است که وقت کافی برای شناخت نیازهای آن اختصاص دهید.

نگهداری از گیاهان در خانه علاوه بر زیبایی به تمیزی و پاکسازی هوای خانه نیز کمک می‌کند. در این مطلب از دلتا به بیان اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی می‌پردازیم.

اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی

گاهی اوقات ممکن است نکاتی را در مراقبت از گیاهان آپارتمانی نادیده بگیریم و باعث از بین رفتن‌ آن‌ها شویم.

آبیاری زیاد از اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی

گیاهان برای رشد به آب نیاز دارند. یکی از اصلی‌ترین دلایل از بین رفتن‌ ریشه‌‌ها آبیاری بیش از حد است. اکثر مردم به اشتباه تصور می‌کنند که تمامی گیاهان به یک اندازه آب نیاز دارند و باید به یک روش ثابت آبیاری شوند. این تصور کاملا اشتباه است.

به‌عنوان یک اصل کلی، هر چقدر برگ‌ گیاهان ضخیم‌تر باشد، گیاه به آب کمتری نیاز دارد. در مقابل، گونه‌های ظریف مانند سرخس که دارای برگ‌های نازک هستند با آبیاری کم به سرعت خشک می‌شوند.

اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی

گیاهان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌دهید

اکثر افراد تصور می‌کنند که تمامی گیاهان به نور زیادی نیاز دارند. وجود نور برای رشد گیاهان ضروری است، اما همه‌ گیاهان به یک اندازه به آن نیاز ندارند. اکثر گیاهان نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند.

قرارگیری گیاهان در زیر نور خورشید، بخصوص در روزهای گرم تابستان، بر روی برگ‌ها تاثیر بسیار منفی دارد. زمانی که نور خورشید که بر روی دیوار منعکس شده یا از پرده عبور می‌کند، برای این گیاهان مناسب است.

نگهداری زیاد گیاهان از اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی

برخلاف تصور بسیاری از مردم، همه‌ گیاهان به مراقبت زیاد نیاز ندارند. بعضی از گونه‌های گیاهی بسیار سرسخت و مقاوم هستند و به توجه بسیار کمی نیاز دارند. کاکتوس‌ها و ساکولنت‌ها نمونه‌های خوبی از این نوع گیاهان محسوب می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  ۶ راهکار برای مقابله با بدبینی همسر

برای گیاهان حساس‌تر می‌توانید از ابزارهای هوشمند کمک بگیرید تا بدون صرف زمان زیاد از آن‌ها نگهداری کنید. مدتی است که گلدان‌های خودآبیار به بازار آمده‌اند که به کمک تکنولوژی می‌توان آن‌ها را آبیاری کرد. این ابزارها و گلدان‌های مدرن می‌توانند به شما بگویند که گیاه در چه زمانی به چه چیزی نیاز دارد و حتی ‌به‌طور خودکار آن را آبیاری کنند.

اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی

بیش از حد گیاه را حرکت می‌دهید

برای اینکه گیاه با محیط جدید سازگار شود، بعضی از تغییرات مانند عوض کردن گلدان، تغییر دادن اتاق محل نگهداری گیاه و غیره می‌توانند برای گیاه مضر باشند. جابه‌جایی و حرکت دادن بیش از حد گیاه هم اصلا توصیه نمی‌شود. اگر گیاه‌ شما در محیط جدید مشکل خاصی ندارد، بهترین کار این است که آن را جابه‌جا نکنید. تغییرات شدید دما یا رطوبت ممکن است برای گیاه مضر باشد.

بررسی نکردن ریشه‌های گیاه از اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی

ریشه‌ها به تغذیه‌ گیاه کمک می‌کنند و برای تأمین رطوبت و مواد مغذی گیاه نقش مهمی دارند. بنابراین حفظ سلامت آن‌ها اهمیت زیادی دارد. اکثر مردم آنقدر جذب شکل ظاهری برگ‌ها، ساقه‌ها و گل‌های گیاه می‌شوند که ریشه‌ها را نادیده می‌گیرند و رسیدگی به آن‌ها را فراموش می‌کنند.

اشتباهات در نگهداری گیاهان آپارتمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

تقویت مو با این ماسک‌های بی‌نظیر و خانگی

به یاد داشته باشید که حنا خواص بی‌نظیری برای پوست و مو دارد که شما می‌توانید به راحتی با ا…