۵ مورد از عجیب‌ترین مکان‌های گردشگری دنیا

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از هر طرف که نگاه کنید می‌بینید که سیاره ما یک منشا جذاب و دیدنی از رنگ‌ها، کوه‌ها و دریاهای زیبا و همچنین پدیده‌های نادر و عجیب است.
جاذبه های توریستی عجیب جهان

جاذبه های توریستی عجیب جهان ویژگی‌های خاصی دارند که‌ می‌توانند افراد را با وجود هزینه‌های هنگفت به سفر ترغیب نمایند. سواحل دریا و جنگل‌های سرسبز پتانسیل بالایی در جذب توریست و روانه کردن گردشگران به خود دارند. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا ۵ جاذبه توریستی جالب توجه جهان را به شما معرفی نماییم.

جاذبه های توریستی عجیب جهان

زمین شگفتی‌های طبیعی حیرت‌آوری را در خود گنجانده است که تنها درصد کمی از مردم، تجربه بازدید از آن‌ها را داشته‌اند.

«آبشار خون» در قطب جنوب

در سال ۱۹۱۱ در قطب جنوب آبشاری کشف شد که آبی سرخ‌رنگ داشت و ارتفاعش به یک ساختمان ۵ طبقه‌ می‌رسید. در نگاه اول، به نظر‌ می‌رسد از بالای کوه، خون‌ به پایین می‌ریزد و به‌صورت آبشار درمی‌آید. البته این ‌آبشار ظاهر وحشتناکی ندارد بلکه بسیار دیدنی است. دلیل سرخی این آبشار وجود اکسیدآهن در آب آن است. هنگامی که آب آهن‌دار به اکسیژن برخورد‌ می‌کند دچار زنگ‌زدگی‌ می‌شود و در نتیجه به رنگ سرخ در‌می‌آید.

آبشار خون

«دریاچه حبابی متان» در کانادا

حباب‌های یخ‌زده گاز متان در دریاچه در «پارک ملی بنف» کانادا یکی از جاذبه های توریستی عجیب جهان است. حباب‌های گاز متان معمولا به سطح آب‌ می‌آیند اما در فصل زمستان قبل از رسیدن به سطح آب یخ‌ می‌زنند. این حباب‌های یخ‌زده مناظر جالبی را در دریاچه به وجود‌ می‌آورند. این گازها از نوعی باکتری در کف دریاچه بیرون‌ می‌آیند. این حباب‌های عجیب با اینکه منظره دریاچه را بسیار زیبا کرده‌اند اما مانند بمب بالقوه عمل‌ می‌کنند، طوری که بازدید از این دریاچه در فصل بهار که حباب‌ها ذوب شده و گاز متان آزاد‌ می‌شود بسیار مرگ‌بار خواهد بود.

دریاچه حبابی متان

«سنگ‌های متحرک» در دره مرگ

سنگ‌های متحرک در دره مرگ در ایالت کالیفرنیای آمریکا نیز یکی از جاذبه های توریستی عجیب جهان به شمار‌ می‌آید. این سنگ‌ها، خود به خود در بستر دریاچه خشک شده به حرکت در‌می‌آیند و ردی از خود به‌جا‌ می‌گذارند.

دره مرگ

«دریاچه کاواه ایجن» در اندونزی

این دریاچه در دهانه آتشفشانی با گدازه‌های آبی رنگ قرار دارد و در واقع اسیدی‌ترین دریاچه جهان به شمار‌ می‌آید. اسیدی که در این دریاچه وجود دارد باعث‌ می‌شود آب ذخیره شده در آتشفشان سبزرنگ جلوه کند. برای دیدن عجایب ایران دریاچه مهارلو، صورتی‌ترین دریاچه دنیا + ویدیو را ببینید.

دریاچه کاواه ایجن

«ساحل مخفی» در مکزیک

یک ساحل مخفی‌ می‌تواند برای سفر بسیار هیجان‌انگیز باشد. این بهشت گمشده که در سواحل مکزیک قرار گرفته است در واقع در اوایل دهه ۹۰  با انفجار یک بمب به این شکل درآمد. با گذشت سال‌ها، این حفره با سبزه و آب پوشیده شد و منظره‌ای بی‌بدیل را خلق کرد. ساحل مخفی در حال حاضر یکی از جاذبه های توریستی عجیب جهان به شمار‌ می‌آید.

ساحل مخفی مکزیک

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری عجایب راز وهم‌آلود کلبه‌ وحشت انزلی! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ دی ۱۴۰۱ در ۸:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…