آیا قد کوتاه افراد مانع ازدواج می‌شود؟

3
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
 اختلاف قد زن و شوهر بر روی انتخاب‌ها و ترجیحات افراد اثر می‌گذارد. طبق آمار مردان اختلاف قد ۱۵ الی ۲۰ سانتیمتر با همسر خود را مطلوب دانسته و زنانی را که قدی در حدود ۱۶۳ تا ۱۷۲ سانتیمتر را دارند، بیشتر ترجیح می‌دهند. زنان نیز عموماً اختلاف قد ۱۲ تا ۱۴ سانتیمتر با همسر خود را بیشتر می‌پسندند.
تاثیر اختلاف قد زن و شوهر روی ازدواج

تقریباً اکثر افراد در جامعه ایران معتقد هستند که مرد باید از همسرش بلندتر باشد و این موضوع تا جایی ادامه یافته که اختلاف قد زن و شوهر به یک ملاک مهم برای ازدواج تبدیل شده است. قد هر فرد، ویژگی ظاهری مهمی در او محسوب شده و جالب است بدانید که روی رفتارهای او نیز تا حدی اثرگذار است. در این مطلب به تأثیر قد بر روی انتخاب‌های ازدواج، علت مهم بودن موضوع نزد مردان و زنان و تأثیر این خصلت روی رفتارهای افراد می‌پردازیم. با دلتامگ این مقاله جذاب را از دست ندهید.

 اهمیت قد در میان مردم

 به نظر می‌رسد که اکثر خانم‌ها دوست دارند با مردی ازدواج کنند که از آن‌ها قد بلندتر باشد. ویژگی‌های ظاهری، یکی از ملاک‌های ازدواج برای بسیاری از دختران و پسران است و دنیای امروز افراد را بیشتر به سمت ظاهرگرایی سوق داده است. اختلاف قد زن و شوهر انتخاب را کمی سخت‌تر می‌کند. زمانی که مسئله بلندتر بودن یا کوتاه‌تر بودن به‌عنوان یک باور در جامعه‌ای پذیرفته شود، ممکن است مانع ازدواج عده‌ای، علی‌رغم تفاهمات اخلاقی و تناسبات شخصیتی بشود. در ادامه به دلیل این بحث می‌پردازیم.

اختلاف قد زن و شوهر تاثیر زیادی روی اعتمادبه‌نفس مردان دارد.

 چرا مردان زنان کوتاه‌تر از خود را ترجیح می‌دهند؟

 اکثر مردان تمایل دارند به خواستگاری دختری کوتاه‌تر از خود بروند و نمی‌خواهند با زنی بلندتر از خود ازدواج کنند. این موضوع ناشی از تمایل آنها به نشان‌دادن برتری فیزیکی نسبت به زنان و مسئله احساس خودکم‌بینی است. مسلماً زمانی که قد خانم بلندتر از مرد او باشد، مرد مجبور است سرش را بالاتر بگیرد و عموماً این منظره و احساسی که ایجاد می‌کند، برای مردان خوشایند نیست.

در مقاله‌ای، نشانه‌های مردی که زنش را دوست ندارد بررسی شده است که در لینک مربوط به آن، می‌توانید این مطلب را نیز بخوانید.

تاثیر اختلاف قد زن و شوهر روی انتخاب‌های مردان

 زمانی که یک مرد قد کوتاه‌تری دارد، تمام تلاش خود را می‌کند تا به نحوی کوچکی اندام خود را جبران کند. این موضوع ممکن است روی انتخاب‌های او نیز تأثیر بگذارد؛ مثلاً ممکن است تمایل داشته باشند با زنانی ازدواج کنند که درآمد کمتری دارند یا سطح تحصیلاتشان پایین‌تر از خودشان است.

 اما این امر برای مردان قدبلند متفاوت از مردان قدکوتاه است. مردان قدبلند اعتمادبه‌نفس بیشتری نسبت به‌ظاهر خود داشته و تمایل به استفاده از جذابیت ظاهری خود دارند. به همین دلیل، ترجیح می‌دهند زنانی را انتخاب کنند که درآمد یا سطح اجتماعی بالاتری نسبت به خودشان دارند.

اختلاف قد زن و شوهر در مردان باعث انتخاب گزینشی آنها می‌شود.

 قد مطلوب زنان برای ازدواج

 می‌دانیم که از معیارهای ظاهری دختران برای انتخاب همسر آینده، قدبلند است. شاید پس از این مطلب، مقدار قد مطلوب برای زنان برای شما نیز سؤال ایجاد کند. بیشتر دختران دوست دارند همسرشان در حدود ۱۲ تا ۱۴ سانتی‌متر بلندتر از آن‌ها باشد. طی پژوهش‌های انجام شده، نزدیک به هفتاد درصد خانم‌ها اعلام کرده‌اند که دوست دارند همسرشان قد بلندتری نسبت به خودشان داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  5 عامل مهم برای درمان افسردگی

 مردان چه قدی را می‌پسندند؟

 اهمیت اختلاف قد زن و شوهر روی سلیقه مردان نیز بی‌تأثیر نبوده است. تحقیقات نشان داده که مردان دوست دارند همسرشان قد کوتاه‌تری نسبت به خودشان داشته باشد. میانگین قد ایدئال در نظر مردان 163 تا 172 است. این نکته نیز درباره مردها بسیار جالب است که اگرچه آنها هوادار قد کوتاه‌تر خانم‌های خود هستند؛ اما عموماً دوست ندارند که همسرشان اختلاف قد بسیار زیادی با آنان داشته باشد. 15 تا 20 سانتی‌متر تفاوت قد، برای مردان مطلوب است.

افراد کوتاه‌قدتر، خوش اخلاق‌تر و ملایم‌تر هستند.

 چند دانستنی جالب درباره تأثیر قد روی رفتار

  • افراد قدبلند معمولاً اعتمادبه‌نفس بالایی دارند و به همین دلیل در موقعیت‌های اجتماعی و شغلی نیز تصویر بهتری از خود نشان می‌دهند.
  • افراد قدکوتاه به دلیل احساس امنیت کمتر، بیشتر از قد بلندها به بیماری‌های روانی دچار می‌شوند. آنان به دلیل کمبود اعتمادبه‌نفس، استرس و اضطراب زیادی را تجربه می‌کنند و به همین دلیل در برابر بیماری‌های مختلف آسیب‌پذیر می‌شوند.
  • یکی از دلایل اهمیت اختلاف قد زن و شوهر، به تأثیر قد روی صدای افراد برمی‌گردد. افراد قدبلند، ریه‌های قوی‌تری دارند و صدایشان نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. خانم‌ها به این تن صدا علاقه بیشتری نشان می‌دهند؛ پس این عامل را نیز می‌توان از دلایل علاقه زنان به مردان قدبلند دانست.
  • طبق بررسی‌ها افراد قدکوتاه خوش‌اخلاق‌تر از سایر افراد هستند و صبر و ملایمت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

 سخن آخر

 اختلاف قد زن و شوهر بیشتر از آنکه روی ازدواج‌کردن یا نکردن تأثیر بگذارد، روی انتخاب‌ها و ترجیحات افراد اثرگذار است. باتوجه‌به باورهای رایج و ویژگی‌های شخصیتی‌ای که قد آنها را خلق می‌کند، در درون هر جنس ترجیحاتی شکل می‌گیرد که ممکن است صددرصد نیز عمومیت نداشته باشند. چیزی که مهم است این است که سلیقه خود و شخص مقابل را درباره این موضوعات پیدا کرده تا دراین‌خصوص، به مشکل خاصی برخورد نکنید.

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    13 شهریور 1402 در 9:16 ب.ظ

    دقیقانامزد منم بخاطر همین اختلاف قدترکم کردولی کاش اولش عقل وچشمش هم همراه خودش اورده بود

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      16 شهریور 1402 در 12:09 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما.

      پاسخ

  2. امیر

    7 مهر 1402 در 3:26 ب.ظ

    با تشکر از شما پیروز آشناگر متون‌ متنوع.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

اگر به دنبال یک رابطه پایدار هستید، با این ۱۲ عادت خداحافظی کنید

شروع یک رابطه پایدار و عاشقانه جدید، هیجان انگیز به نظر می رسد، اما حفظ یک رابطه دشوارتر ا…