همه جای ایران سرای من است – جاذبه های شمال غرب ایران

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایران پهناور پر است از زیبایی های بکر و دست نخورده، که در سلسله مقالاتی با عنوانِ همه جای ایران سرای من است با اختصار همه آنها معرفی شده و برای اطلاع از زیبایی های ایران عزیزمان در دسترس شما قرار داده شده است.
ایران

ایران پهناور سرای من است؛ با زیبایی هایش و جاذبه های شگفت انگیز طبیعی و یا دست ساز که متاسفانه اکثر ما مردم از این چنین جاذبه های گردشگری، بی‎خبریم. شما به راحتی می‎توانید در سلسله مطالبِ گردشگری با عنوان همه جای ایران سرای من است در مجله دلتا، هر روز با جاذبه های دیدنی شهرهای مختلف ایران آشنا شوید.

ایران

تالاب نیلوفر انزلی، اروپای ایران

یکی از دیدنی‎ترین شهر‎های استان گیلان و بزرگ‎ترین بندرهای سواحل دریای مازندران، بندر انزلی است. این بندر گذشته از بازارهای مشهور و بناهای ساخته شده به دست انسان، دارای جاذبه های گردشگری طبیعی فراوانی است که یکی از آنها تالاب نیلوفر آبی آن است.

ایران

در این تالاب بین المللی، گونه‎های مختلفی از جانداران، پرندگان و آبزیان زندگی می کنند، این تالاب سبز پوش و پر از گلهای نیلوفر، مقصد بسیاری از گردشگران است.

میانی3 3 همه جای ایران سرای من است - جاذبه های شمال غرب ایران

تبریز/ مسجد کبود یا مسجد جهانشاه

زمانی که صالحه خانم، دختر ابومظفر جهانشاه دستور ساختن مسجدی در قرن نهم هجری را می‎داد، شاید به ذهنش هم نمی‎رسید که این مسجد امروزه به یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری شهر تبریز بدل شود.

میانی4 4 همه جای ایران سرای من است - جاذبه های شمال غرب ایران

این مسجد به نام اصلی “گوی مچید” یا مسجد کبود در سال ۱۱۹۳ هجری قمری تخریب شد اما اغلب قسمت‎های آن باز سازی شده و برای بازدی همگان آماده است .

ایران

 

اردبیل/ جاده خلخال

مسیر رویایی جاده اسالم به خلخال در جنوب استان اردبیل یکی از تماشایی ترین جاده‎های ایران است. در مسیراین جاده‎ی  ۷۰ کیلومتری مناظر زیبا و چشم نوازی وجود دارد که بسیار چشم گیر است .

میانی66 1 همه جای ایران سرای من است - جاذبه های شمال غرب ایران

این جاده‎ی همیشه تماشاییِ پیج‎در‎پیچ، پوشیده از درختان جنگلی است و شما را به دیدن مناظر خارق العاده به همراه صدای بارش نم‎نم باران و حضورِ حلقه های زیبای مه، دعوت می‎کند.

ایران

آستارا/ آبشار لاتون

از دیر باز آستارا به عنوان مرکز خرید و همچنین جایی برای سیاحت شناخته شده و همچنین بازارهای دیدنی آستارا زبانزد بسیاری از مسافران است. اما جالب است بدانید مقصد اصلی گردشگران زیبایی‎های طبیعی و چشم نواز این شهر است که از آن جمله می‎توان به آبشار لاتون اشاره کرد.

ایران

این آبشار یکی از مرتفع ترین آبشار های گیلان با ارتفاع ۱۰۵ متر که در روستای کوته‎کومه و در ۱۵ کیلومتری آستارا قرار گرفته است.

ایران

برای خواندن مطالب بیشتری مرتبط با گردشگری  به مجله دلتا مراجعه کنید. تعطیلات خوبی را برایتان آرزو می‎کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…