اتاق نشیمن ایرانی را چگونه بچینیم؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر می‌خواهید نشیمن خانه خود را به سبک ایرانی چیدمان کنید این مطلب را تا انتها بخوانید.

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در دکوراسیون منزل، اتاق نشیمن است. چیدمان اتاق نشیمن ایرانی، نیازمند رعایت یکسری قوانین و اصول است. در این مطلب از دلتا به بیان نکات چیدمان نشیمن ایرانی می‌پردازیم.

نکات چیدمان نشیمن ایرانی

یکی از قسمت‌های اصلی هر خانه، اتاق نشیمن است که دکوراسیون آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد با اصول دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی آشنا نیستند.

استفاده از مبلمان در نشیمن ایرانی

درگذشته تصور بر این بود که یکی از اصول دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی به‌کاربردن مبلمان سنتی است. درحالی‌که می‌توان از سبک‌های مختلف مبلمان استفاده کرد.

استفاده از فرش در اتاق نشیمن

انتخاب فرش نیز یکی از مهم‌ترین اصول دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی محسوب می‌شود. معمولاً فرش‌های ایرانی یکی از انتخاب‌های ایده‌آل و مناسب در این زمینه هستند. زیرا بهترین هماهنگی را با دکوراسیون ایرانی برقرار می‌کند. پس در انتخاب فرش برای دکوراسیون پذیرایی ایرانی، فرش ایرانی را در اولویت خود قرار دهید.

نکات چیدمان نشیمن ایرانی

پرده در اتاق نشیمن ایرانی

انتخاب پرده در چیدمان اتاق نشیمن اهمیت زیادی دارد. توصیه می‌کنیم که سبک و طرح پرده را با مبلمان خود هماهنگ کنید. به‌طور مثال، ست نمودن کوسن مبل با طرح پرده می‌تواند روح و جلوه بیشتری را در فضای نشیمن ایرانی ایجاد کند.

انتخاب لوستر در دکوراسیون اتاق نشیمن

یکی از مواردی که منجر به طراحی ایده‌آل می‌شود، انتخاب لوستر و نورپردازی فضای اتاق است. پس لوستری متناسب با سبک دکوراسیون ایرانی خود انتخاب کنید‌. علاوه بر هماهنگی طرح لوستر با نوع دکوراسیون، تعیین ارتفاع آن نیز مهم است.

مطلب پیشنهادی:  دیوارکوب چوبی؛ یک ایده جذاب برای دکوراسیون منزل + ویدیو

تزیینات در اتاق نشیمن ایرانی

یکی دیگر از اصول دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی، استفاده محدود از تزیینات و اکسسوری‌های مختلف است. زیرا به‌کاربردن بیش از حد آن‌ها، موجب کاهش تمرکز و آرامش می‌شود‌. پس بهتر است که از این اکسسوری‌ها به‌صورت محدود و هدفمند در دکوراسیون ایرانی خود، استفاده کنید‌.

نکات چیدمان نشیمن ایرانی

انتخاب یک نقطه کانونی

برای تعیین جریان اتاق نشیمن، انتخاب یک نقطه کانونی یک راهکار آسان به شمار می‌رود. شومینه، اثر هنری، دیوار برجسته یا یک آینه بزرگ از جمله نقاط کانونی رایج در این زمینه هستند.

ایجاد یک مرکز نشستن و گفتگو

بهتر است که در اطراف مبلمان، فضای باز باشد و تمامی مبلمان در امتداد دیوار چیده نشود.

ایجاد تعادل از نکات چیدمان نشیمن ایرانی

از جمله بهترین راهکارها برای ایجاد تعادل در اتاق نشیمن، برقراری تقارن است‌. به طور مثال، یکسان بودن چیدمان دو طرف میز، دسته‌بندی مبلمان با یکدیگر و استفاده از سایر امکانات در کنار صندلی‌ها از جمله روش‌های ایجاد تعادل در نشیمن است‌.

نکات چیدمان نشیمن ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

با کابینت‌های مدرن آشپزخانه ای زیبا داشته باشید

کابینت‌های مدرن نوعی کابینت آشپزخانه هستند که با خطوط تمیز، سطوح صاف و عدم وجود جزئیات مشخ…