دسر بیسکویتی ساده در ۳۰ دقیقه بدون نیاز به فر

8
32
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این دسر طعم و مزه بسیار خوبی دارد و گزینه خوبی برای دورهمی و مهمانی به شمار‌ می‌رود.
دسر بیسکویتی سمولینا

دسر بیسکویتی سمولینا یکی از دسر‌های بسیار خوشمزه است که با آرد سمولینا و چند قلم مواد در دسترس تهیه‌ می‌شود. شما‌ می‌توانید این دسر خوشمزه را بدون داشتن قالب و فر تهیه کنید و زمان درست شدن آن فقط ۳۰ دقیقه است. حتی شما‌ می‌توانید از شب قبل آن را درست کرده، در یخچال قرار دهید و برای مهمانی فردا سرو کنید؛ تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا نحوه درست کردن این دسر بیسکویتی یخچالی ساده را به شما آموزش دهد.

مواد لازم برای تهیه دسر بیسکویتی سمولینا

برای تهیه این دسر ساده و خوشمزه به 1 لیتر شیر، 1 پیمانه آرد سمولینا، 1 پیمانه پودر قند، 1 قاشق کوچک وانیل، 1 قاشق کره و 300 گرم بیسکویت نیاز دارید؛ برای انتخاب پیمانه نیز می‌توانید از لیوان‌های دسته‌دار فرانسوی استفاده کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه دسر بیسکویتی سمولینا

طرز تهیه دسر بیسکویتی سمولینا

دسر بیسکویتی یخچالی ساده، جزو آن دسته از دسرهایی هستند که ظاهر بسیار زیبایی دارند و در زمان بسیار کمی آماده می‌شوند؛ بنابراین اگر شما وقت کمی برای درست کردن یک دسر خوشمزه و شیک دارید یا اینکه در خانه فر ندارید، این مدل دسرها می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

مرحله اول

ابتدا در یک قابلمه مناسب شیر و آرد سمولینا را ترکیب کرده و بعد پودر قند را به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که آرد حتما باید الک شود و بعد به شیر اضافه کنید؛ بعد از ترکیب شدن مواد، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد؛ وقتی غلظت مواد به حدی رسید که شبیه به فرنی شد، کره و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود.

مرحله دوم طرز تهیه دسر بیسکویتی یخچالی

بعد از اضافه کردن کره مجدد مواد را هم بزنید تا دوباره غلیظ شود؛ سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و یک قالب مناسب انتخاب کنید بهتر است که قطر قالب ۲۹*۲۰ باشد؛ در این مرحله مقداری از مواد پودینگی را در ته قالب بریزید و با کمک کفگیر به خوبی آن را صاف کنید؛ سپس روی آن را با یک لایه بیسکویت پتی بور بپوشانید و این روند را تا جایی ادامه دهید که مواد ما تمام شود.

مطلب پیشنهادی:  چگونه ته دیگ ترد و خوشمزه داشته باشید؟

دسر بیسکویتی سمولینا

مرحله پایانی تهیه دسر بیسکویتی سمولینا

هنگامی که ظرف با مواد پر شد، لازم است آن را به مدت ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود؛ بعد از گذشت این مدت زمان دسر را از یخچال خارج کرده و آن را تزیین کنید؛ روش‌های مختلفی برای تزیین دسر بیسکویتی پتی بور وجود دارد؛ برای مثال می‌توانید از شکلات آب شده یا موز استفاده کنید؛ اما ما برای تزیین این دسر بیسکویتی یخچالی از خود بیسکویت‌های بتی بور استفاده کرده‌ایم.

در این مرحله 100 گرم بیسکویت را در غذاساز یا به هر روش دیگری به خوبی پودر کنید؛ سپس بیسکویت‌های پودر شده را روی دسر ریخته و مجدد دسر را در یخچال بگذارید تا مواد سفت شود؛ در نهایت هنگام سرو می‌توانید از میوه نیز روی هر برش استفاده کنید و از آن لذت ببرید. اگر به طرز تهیه دسرهای مختلف علاقه دارید، طرز تهیه کیک یزدی با آب را امتحان کنید.

نکات کلیدی در تهیه دسر بیسکویتی سمولینا

  • مواد باید روی حرارت کم بپزد و غلیظ شود تا بوی خامی آرد از بین برود.
  • می‌توانید این دسر را به‌ صورت تک‌نفره نیز سرو کنید.
  • هرچقدر این دسر بیشتر در یخچال باشد نرم و خوشمزه‌تر‌ می‌شود.
  • آرد سمولینا را‌ می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید.
  • اگر پودر قند ندارید‌ می‌توانید شکر بریزید و اگر دوست دارید کم‌شیرین باشد‌ می‌توانید مقدار شکر یا پودر قند را کم و زیاد کنید.

8 دیدگاه

  1. ناشناس

    7 دی 1401 در 3:08 ب.ظ

  2. ناشناس

    7 دی 1401 در 5:36 ب.ظ

  3. ناشناس

    9 دی 1401 در 1:20 ق.ظ

  4. ناشناس

    11 دی 1401 در 4:43 ق.ظ

  5. ناشناس

    11 دی 1401 در 4:43 ق.ظ

  6. ناشناس

    13 دی 1401 در 8:45 ق.ظ

  7. ناشناس

    21 دی 1401 در 7:05 ق.ظ

  8. ناشناس

    2 اسفند 1401 در 2:38 ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه حلوای کاکائویی

حلوا کاکائویی یا همان حلوا شکلاتی نوعی از حلوای پایه است و فقط در مواد اولیه حلوا، شکلات و…