هشدار، قهوه برای این افراد مرگبار است!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبق نتایج تحقیقات جدیدی که در دانشگاه اوزاکا صورت‌گرفته است، نوشیدن قهوه برای برخی افراد خطر مرگ به همراه خواهد داشت!

طبق مطالعات جدید نوشیدن روزانه دو فنجان یا بیشتر قهوه ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری‌‌های قلبی عروقی را در افراد مبتلا به فشارخون شدید دوبرابر کند. نتایج کامل این تحقیقات و تاثیر قهوه بر فشار خون را در این مطلب از دلتامگ بخوانید.

تاثیر قهوه بر سلامتی

در سال‌های گذشته نیز تحقیقات بسیاری درباره تاثیر قهوه بر سلامتی صورت‌گرفته است. طبق نتایج تحقیقات قبلی نوشیدن یک فنجان قهوه در روز ممکن است خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را در بازماندگان حمله قلبی کاهش دهد و از حملات قلبی یا سکته در افراد سالم جلوگیری کند.

علاوه بر این، مطالعات متعددی نشان داده‌اند که نوشیدن قهوه به طور منظم، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها را کاهش دهد و به کاهش خطر افسردگی کمک کند. از جنبه مضر، قهوه زیاد ممکن است فشارخون را افزایش داده و منجر به اضطراب، تپش قلب و اختلالات خواب شود.

تاثیر قهوه بر سلامتی

تاثیر قهوه بر فشار خون

در مطالعات جدید افرادی مورد بررسی قرار گرفتند که به درجات مختلف فشارخون مبتلا بودند، تا تاثیر قهوه بر بیماران فشارخون نیز مورد بررسی قرار بگیرد. تاثیر چای سبز نیز بر این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

فشارخون بالا که به‌عنوان پرفشاری خون نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که در آن، فشاری که خون به دیواره رگ‌های خونی وارد می‌آورد به طور مداوم بیش از حد معمول است و عمل پمپاژ خون را برای قلب، دشوارتر می‌کند. فشارخون، با واحد میلی‌متر جیوه (mm Hg) اندازه‌گیری می‌شود.

فشار خون مناسب

محققان فشارخون را به پنج دسته طبقه‌بندی کردند:

  • فشارخون مطلوب و نرمال (کمتر از ۱۳۰/۸۵ میلی‌متر جیوه)
  • فشارخون بالا نرمال (۸۹-۱۳۹/۸۵-۱۳۰ میلی‌متر جیوه)
  • فشارخون بالا درجه ۱ (۹۹-۱۵۹/۹۰-۱۴۰ میلی‌متر جیوه)
  • فشارخون بالا درجه ۲ (۱۰۹-۱۷۹/۱۰۰-۱۶۰ میلی‌متر جیوه)
  • فشارخون بالا درجه ۳ (بالاتر از ۱۸۰/۱۱۰ میلی‌متر جیوه)
مطلب پیشنهادی:  با تور رایگان به فرانسه سفر کنید +ویدئو

در این مطالعه، فشارخون بالا در درجات ۲ و ۳، به‌عنوان فشارخون شدید، در نظر گرفته شد.

فشار خون مناسب

آیا قهوه بر فشار خون تاثیر دارد؟

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای همه شرکت‌کنندگان نشان داد، نوشیدن دو یا چند فنجان قهوه در روز، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در افرادی که فشار خونشان ۱۶۰/۱۰۰ میلی‌متر جیوه یا بالاتر بود، دو برابر کرد.

نوشیدن یک فنجان قهوه در روز، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در هیچ یک از گروه‌های فشارخون، افزایش نداد. همچنین مصرف چای سبز با افزایش خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در هیچ یک از گروه‌های فشارخون، مرتبط نبود.

جایگزین کردن چای سبز به جای قهوه

خواص چای سبز به دلیل وجود پلی‌فنول‌ها است. پلی‌فنول‌ها ریز مغذی‌های مفیدی با خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد‌التهابی هستند که در گیاهان یافت می‌شود.

محققان افزوده‌اند، یافته‌های ما تایید می‌کنند که افراد مبتلا به فشارخون بالا باید از نوشیدن بیش از حد قهوه اجتناب کنند؛ ازآنجاکه افراد مبتلا به فشارخون شدید، به تاثیرات کافئین حساس‌تر هستند، اثرات مضر کافئین ممکن است بیشتر از اثرات محافظتی آن بوده و حتی با افزایش خطر مرگ در این افراد همراه باشد.

یک نظر

  1. ناشناس

    12 دی 1402 در 9:39 ب.ظ

    جالب،فهمیدنی، درک مطالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

ماکارونی با پنیر پیتزا بدون فر

ماکارونی با پنیر پیتزا یکی از روش‌های بسیار ساده و خوشمزه برای یک غذای خوشمزه و جدید است ک…