چرا نباید با موی خیس خوابید؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوابیدن با موی مرطوب نه‌تنها بر مو های سر تأثیرگذار است و به آن آسیب می‌رساند؛ بلکه می‌تواند سلامت عمومی بدن را نیز تحت‌تأثیر قرار دهد.
مو

بعضی‌ها پس از استحمام عادت ندارند موهایشان را خشک کنند و با موی خیس به رختخواب می‌روند. اما این عادت بد نه‌تنها بر مو های سر تأثیرگذار است؛ بلکه می‌تواند سلامت عمومی بدن را نیز تحت‌تأثیر قرار دهد.

به گزارش مجله دلتا و به نقل از سلامت نیوز، خشک نکردن کامل موها پیش از خواب، باعث بروز انواع و اقسام مشکلات جسمانی می‌شود. بسیاری از افرادی که دچار این قبیل مشکلات می‌شوند، از علت آن آگاه نیستند. توصیه می‌شود حتما پیش از خواب موهایتان را خشک کند، بر سر بر بالین بگذارید.

سر درد

رطوبت موجب تغییرات شدید در بدن می‌شود. خوابیدن با موهای خیس به‌ویژه بستن حوله به موها موجب می‌شود که موهای شما برای مدت زیادی مرطوب بماند. وقتی مو مرطوب است، درجه حرارت سر در خواب افزایش می‌یابد. درنتیجه درجه حرارت سر نمی‌تواند خود را با درجه حرارت بدن تطبیق دهد. به‌ همین سبب سردرد شدید نیمه‌شب به‌وجود می‌آید.

عفونت قارچی پوست

یکی دیگر از عوارض خوابیدن با موی خیس، ابتلا به عفونت قارچی است. خوابیدن با موهای مرطوب، خطر ابتلا به عفونت‌های پوست را افزایش می‌دهد. سعی کنید موهای خود را در روز بشویید و شب‌ها قبل از خواب دوش نگیرید. اگر هم دوش گرفتید، حتما موهایتان را خشک کنید. عفونت قارچی پوست، نوعی عفونت مسری است که باعث خارش شدیدی می‌شود و به ریزش مو می‌انجامد. وقتی مو‌های خیس خود را روی بالش قرار می‌دهید، بالش گرم و مرطوب می‌شود. ترکیب موی مرطوب و بالش مرطوب بستر مناسب را برای رشد قارچ فراهم می‌سازد.

آلرژی و سرماخوردگی

تغییرات در دمای بدن هنگام خواب با موهای مرطوب می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و باعث ایجاد شرایطی مانند آلرژی و سرماخوردگی شود. رطوبت مو مکانیزم دفاعی را تضعیف می‌کند و به ویروس‌ها و باکتری‌ها اجازه حمله می‌دهد.

شکستگی و چسبندگی مو‌ها

موی مرطوب بسیار شکننده است. در این حالت مو می‌تواند تا ۴۵ درصد وزن خود آب جذب کند. در خواب حرکت سر شما باعث کشیده شدن مو به اطراف می‌شود و این امر احتمال شکستگی مو را افزایش می‌دهد. این حالت روی بافت مو‌های شما تأثیر می‌گذارد و رشد مو‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. همچنین خوابیدن در شرایطی که موها همچنان مرطوب هستند می‌تواند به چسبندگی موها در صبح روز بعد منجر شود.

منبع: سلامت نیوز

برای خواندن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامت از مجله دلتا بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…