در این شرایط ارث خواهر مجرد به شما می‌رسد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هر کس که فوت شود طبق قانون ارث به ترتیب طبقات ارث به وراث منتقل می‌شود.
تقسیم ارث خواهر مجرد

تقسیم ارث خواهر مجرد یکی از موضوعاتی است که در مورد آن بسیار سؤال شده است. میزان سهم‌الارث افراد بر اساس نسبتی که با متوفی دارند مشخص می‌شود. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا همراه ما باشید تا تقسیم ارث خواهر مجرد را برایتان شرح دهیم.

تقسیم ارث خواهر مجرد

برای تقسیم ارث خواهر مجرد باید گفت که وقتی فردی فوت می‌کند، معمولاً همیشه از طبقات سه‌گانه ارث وراثی وجود دارد که اموال متوفی به وی منتقل می‌شود. نکته مهم آن است که طبق قانون وجود حتی یک وارث در هر طبقه باعث می‌شود سایر وراث در طبقات دیگر حذف شوند و قانون قابل اعتراض نیست.

وصیت دختر مجرد

زمانی که دختر مجردی فوت می‌کند، طبقه اول وراث که به دلیل مجرد بودن دختر فقط پدر و مادر است کلیه اموال متوفی را به ارث می‌برند. در این صورت اموال به ۳ قسمت تقسیم می‌شود و سهم مادر یک سهم و دو سهم مابقی به پدر خواهد رسید. نکته مهم در مورد وصیت فرد مجرد این است که اگر متوفی وصیت داشته باشد، فقط در مورد یک‌سوم این وصیت قابل‌اجرا است و مابقی همان نسبت گفته شده بین پدر و مادرش است.

وصیت دختر مجرد

طبقات ارث

  • طبقه اول: پدر، مادر و فرزند یا فرزندان
  • طبقه دوم: خواهر و برادر وجد (اجداد)
  • طبقه سوم:  عمو و عمه و خاله و دایی و فرزندانشان

سهم‌الارث دختر مجرد

در مورد تقسیم ارث خواهر مجرد به دلیل نداشتن فرزند اگر پدر و مادر نیز نداشته باشد، ارث به طبقه بعد یعنی جد پدر، جد مادری، خواهران و برادران متوفی منتقل می‌شود.

تقسیم ارث فرد مجرد از منظر قانون

در تقسیم ارث دختر مجرد و پسر مجرد طبق قانون تفاوتی وجود ندارد. جایگاه وراث باتوجه‌به درجه نزدیکی و خویشاوندی آن‌ها با متوفی مشخص شده است مگر آنکه تعدادی از وراث بخواهند دیگر وراث را کنار گذاشته و سهم آن‌ها را نادیده بگیرند. در این صورت محاکم قضایی با درخواست وراث دخالت کرده و امر تقسیم را به طور قانونی و از راه عدالت انجام خواهند داد.

تقسیم ارث فرد مجرد از منظر قانون

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی، مطلب زن فقط در این شرایط از ملک شوهر ارث می‌برد را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …