رپورتاژ آگهی

لیفت صورت چه روش‌های غیر جراحی دارد؟

۶
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روش‌های غیرجراحی لیفت صورت به دلایل مختلفی از محبوبیت بالایی برخوردار شده‌اند.
لیفت صورت

برای شروع باید گفت که در این روش‌ها خبری از برش و چاقو نیست؛ این به معنای ریکاوری سریع‌تر و دوران نقاهت کوتاه‌تر است. بعلاوه روش‌های غیرجراحی نسبت به جراحی لیفت صورت، گزینه‌های مقرون به صرفه‌تری هستند. محبوبیت زیاد این روش‌ها باعث شده که گزینه‌های غیرجراحی مختلفی برای لیفت صورت وجود داشته باشد. اما بهترین روش غیرجراحی لیفت صورت چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره انواع روش‌های غیرجراحی لیفت صورت صحبت کنیم.

روش غیرجراحی لیفت صورت چیست؟

کشسانی و حجم صورت با افزایش سن کاهش می‌یابد و این فرایند طبیعی به افتادگی و تشکیل چین و چروک پوست منجر می‌شود. در حالیکه نشانه‌های پیری عمدتا به دلیل سن بروز می‌کنند، فاکتورهای دیگری مثل آفتاب سوختگی و عوامل ژنتیکی نیز باعث بدتر شدن آن می‌شوند؛ با این حال می توان این مشکلات را درمان کرد.

اینجا جایی است که روش‌های غیرجراحی لیفت صورت وارد کار می‌شوند. همانطور که از اسمش بر می‌آید، این روش‌های غیرتهاجمی به دنبال لیفت صورت هستند. این روش‌ها، گزینه هایی درمانی برای مشکلاتی مثل چین و چروک و افتادگی پوست هستند.

روش غیرجراحی لیفت صورت یک عبارت کلی برای روش‌های درمانی جزئی و غیرتهاجمی است که معمولا به شکل ترکیبی از چند روش درمانی ظهور می‌کنند. اگر روش غیرجراحی لیفت صورت توسط یک پزشک مجرب و ماهر انجام شود، نتایج دلخواه بیمار را به همراه می‌آورد.

تزریق ژل و بوتاکس در بین محبوب‌ترین روش‌های درمانی استفاده شده قرار دارند، در حالیکه در سالیان اخیر با روند افزایش محبوبیت لیفت صورت با نخ مواجه بوده‌ایم. می‌توان این روش‌های درمانی را در ترکیب با یکدیگر به کار بست، اما امکان اجرای مستقل آن‌ها نیز وجود دارد.

انواع روش‌های غیرتهاجمی لیفت صورت

۱.تزریق ژل

روش‌های غیرتهاجمی لیفت صورت

تزریق ژل یا فیلر پوستی، به بازیابی حجم از دست رفته و مشکلات نقاطی مثل دور چشم، لب‌ها و گونه‌‌ها کمک می‌کند. فیلرهای پوستی با دربرداشتن هیالورونیک اسید (HA) تاثیر بسیار زیادی بر رطوبت رسانی به پوست و جلوگیری از صدمات پوستی بیشتر دارد.

بعلاوه تزریق ژل به هموارتر شدن نقاط فرورفته صورت و جوانی طبیعی‌تر ظاهر بیمار منجر می‌شود. بعلاوه با تزریق فیلر پوستی می‌توان با کاهش چین و چروک و خطوط ریز پوست، به هموارتر کردن آن کمک کرد. تزریق ژل به طور خاص به فرایند کلاژن و الاستین سازی پوست کمک می‌کند؛ اگرچه این را هم باید گفت که انواع مختلفی از ژل وجود دارد.

۲.بوتاکس

بوتاکس علاوه بر رفع چین و چروک و لیفت صورت کاربردهای فراوان دیگری شامل بالا کشیدن و لیفت ابرو ، رفع تعریق کف دست، لیفت شقیقه و.. دارد و همین کاربردهای بوتاکس است که آن را جزو محبوب‌ترین روش‌های زیبایی تبدیل کرده است. در نتیجه، عضلات قدرت حرکت نخواهند داشت و همین موضوع به کمرنگ‌تر شدن چین و چروک دینامیک صورت منجر می‌شود.تزریق بوتاکس، روش غیرجراحی دیگری برای لیفت صورت است که از سم بوتولینوم نوع A استفاده می‌کند. این ماده به صورت موقتی، عضلات صورت را برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز صورت، فلج می‌کند.

۳.لیفت با نخ

لیفت با نخ

یک روش رایج دیگر در بین روش‌های غیرجراحی لیفت صورت، لیفت با نخ است، که شامل استفاده از نخ‌های موقتی برای لیفت پوست است. جراح زیبایی به جای کار بر روی پوست بیمار، نخ‌هایی را به کمک سوزن‌های بسیار ریز وارد ناحیه هدف می‌کند. این نخ‌ها علاوه بر لیفت پوست، فرایند ترمیم بدن را نیز تحریک می‌کند و نتیجه آن افزایش کلاژن سازی در ناحیه هدف خواهد بود. کلاژن ماده‌ای حیاتی برای حفظ ظاهر جوان است؛ برای مثال با انجام لیفت ابرو با نخ، از شدت خطوط پنجه کلاغی و خطوط اخم کاسته می‌شود.

۴.جوانسازی پوست با لیزر

جوانسازی پوست با لیزر به فرایندی گفته می‌شود که در آن از لیزر برای بهبود بافت و ظاهر پوست استفاده می‌شود. این روش برای درمان چروک و خطوط ریز و جای آکته و مشکلات پوستی دیگر موثر است. یکی دیگر از مزایای این روش غیرتهاجمی، سفت شدن پوست و هموارسازی تون پوستی است.

با توجه به تاثیر گسترده لیزر بر روی پوست، بهتر است که قبل از تصمیم گیری درباره هر درمانی با پزشکتان مشورت کنید. بعلاوه جوانسازی پوست با لیزر می‌تواند شامل روش‌های مختلفی باشد، بنابراین باید قبل از شروع درمان درباره گزینه‌های مختلفی که در دسترستان قرار دارد، تحقیق کنید.

۵.پیلینگ شیمیایی

مواد پیلینگ یا لایه برداری شیمیایی شامل محلول‌های اسیدی برای از بین بردن سلول‌های مرده روی پوست می‌شود و نتیجه این فرایند، برداشته شدن لایه بالایی پوست و نمایش لایه هموارتر و جدید پوست خواهد بود.

محلول استفاده شده در لایه برداری معمولا از لاکتیک اسید، فنول و سالیسیلیک اسید ساخته می‌شود. بعد از مالیده شدن محلول بر روی صورت، احتمالا با احساس خارش و سوزش مواجه می‌شوید که باید آن را تا پایان جلسه درمان تحمل کنید.

هزینه روش‌های غیرجراحی لیفت صورت

هزینه روش‌های غیرجراحی لیفت صورت به فاکتورهای بسیاری، برای مثال به روش درمان، شرایط پوست و هدفتان از درمان وابسته است. برای مثال اگر به دنبال حداکثرسازی نتایح روش‌های غیرجراحی لیفت صورت هستید، شاید به درما‌های مکمل نیاز پیدا کنید. در سمت مقابل اگر بخواهید از یک روش غیرجراحی لیفت صورت (برای مثال تنها از تزریق بوتاکس یا جوانسازی پوست با لیزر) استفاده کنید، هزینه آن پایین‌تر خواهد بود.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۱ در ۹:۲۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۱ در ۵:۴۷ ب٫ظ

    خیلی و کاربردی دستتون درد نکنه واقعا مفید بود برام دو روش آخر رو اصلا نمیدونستم

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۵ دی ۱۴۰۱ در ۹:۱۷ ق٫ظ

      درود بر شما و ممنون از حضورتون🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۱ در ۵:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۱ در ۱:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…