چرا بعضی افراد لجباز هستند؟ +ویدیو

۵
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
لجبازی و ستیزه‌جویی یکی از رفتارهای رایج در کودکان است. اگر این رفتار به صورت افراطی و شدید در حدود ۶ ماه ادامه پیدا کند از آن به عنوان اختلال لجبازی و نافرمانی یاد می‌کنیم.
اختلال لجبازی و نافرمانی

 

حدود ۲ تا ۶ درصد کودکان به اختلال لجبازی مبتلا هستند. در این ویدیو از مجله اینترنتی دلتا به بیان اختلال لجبازی و نافرمانی می‌پردازیم.

اختلال لجبازی و نافرمانی

در این اختلال منفی‌گرایی و نافرمانی از کودک دیده می‌شود. الگوهای رفتاری نافرمانی مانند عدم پذیرش مسئولیت، گوش ندادن به دستورات و ادامه لجبازی و نافرمانی از مهم‌ترین نشانه‌های این اختلال است.

از ویژگی‌های رفتاری این اختلال می‌توان به زودرنجی، ستیزه‌جویی و غرور و حق به جانب بودن اشاره کرد. این اختلال در سن زیر ۸ سال بیشتر در پسران و در سنین ۸ تا ۱۲ سال در دختران و پسران به صورت برابر دیده می‌شود.

راه حل برای اختلال لجبازی در افراد

آموزش رفتاری به والدین برای برخورد درست با کودکان، والدین باید مهارت‌های توجه و تحسین را به درستی یاد بگیرند. فکورانه به کودک خود گوش بدهند.

ادامه موارد را در ویدیو ببینید.

اختلال لجبازی و نافرمانی

پیشنهاد مطالعه: مطلب فواید خوابیدن در کنار همسر +ویدیو را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۱ در ۵:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۱ در ۳:۱۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۱ در ۲:۳۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

    دخترم ۷سالشه.وقتی می خواد بره مدرسه باهام خیلی لجبازی میکنه ولی کاری که بهش میگم رو انجام میده.مثلا دیروز گفت تو مدرسه خیلی سردش بوده امروز که خواست بره مدرسه بهش ژاکت دادم پوشید ولی کلی غر زد که نمیخوام ولم کن و این حرفا، این سر چی هست، آیا به اینم همون لجبازی میگن چکارش کنم یه خورده عصبیم میکنه. ممنون

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۵ دی ۱۴۰۱ در ۹:۳۰ ق٫ظ

      لجبازی کودکان البته دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد و قطعا رفتار با کودکان صبر و حوصله‌ای بیشتر را می‌طلبد🌹 سلامت باشید مادر نمونه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…