چگونه می‌توانیم از فیلم‌ رابطه نامشروع استفاده کنیم؟

۷
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمانی که روابط جسمی و فیزیکی با شخصی غیر از همسر اعم از دوست، هم‌کلاسی، همکار و ... ایجاد شده باشد، باتوجه به نوع آن رابطه، می‌توان عناوین مختلفی اعم از زنا یا رابطه نامشروع غیر زنا به آن داد و از مرتکبان شکایت کرد.
اثبات رابطه نامشروع با فیلم

اثبات رابطه نامشروع با فیلم یکی از موضوعاتی است که افراد بسیار دررابطه‌ با آن سوال می‌کنند که آیا می‌توانند رابطه نامشروع را با فیلمی که دارند اثبات کنند یا خیر. قبل از پاسخ به این سوال باید رابطه نامشروع را تعریف کنیم. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

رابطه نامشروع

بر اساس قانون مجازات اسلامی زنا به عملی گفته می‌شود که منجر به رابطه جنسی شده باشد؛ اما رابطه نامشروع به هرگونه ارتباط غیرشرعی بین زن و مردی گفته می‌شود که به حد زنا نرسیده است؛ مانند لمس‌کردن، بوسیدن، هم‌آغوشی و یا برقراری رابطه فیزیکی بدون رابطه جنسی.

در قانون مجازات اسلامی دلایل متفاوتی برای اثبات روابط نامشروع و زنا در نظر گرفته شده است که عبارت‌اند از شهادت، اقرار و علم قاضی. معنای شهادت و اقرار برای اثبات رابطه نامشروع گویاست اما علم قاضی احتیاج به توضیح دارد. در واقع قاضی با کمک اطلاعات علم و یقین پیدا می‌کند که جرمی رخ‌داده است و باتوجه‌به آن می‌تواند حکمی صادر کند.

یکی از مواردی که در علم و یقین قاضی بسیار تأثیر دارد، مشاهده‌کردن عکس و فیلم از رابطه نامشروع و زنا است که با مشاهده آن ممکن است این علم برای قاضی ایجاد شود که دو نفر مرتکب رابطه نامشروع شده‌اند یا خیر و حکم مجازات برای هر کدامشان چقدر است؟

رابطه نامشروع

اثبات رابطه نامشروع با فیلم

در جواب به این سؤال که آیا اثبات رابطه نامشروع با فیلم امکان‌پذیر است یا خیر، باید پاسخ مثبت داد و گفت ارائه فیلم از برقراری رابطه نامشروع یا حتی زنا یک قرینه و به‌نوعی اماره (دلیل) محسوب می‌شود که ممکن است باعث علم قاضی برای صدور حکم شود بنابراین اثبات رابطه نامشروع با فیلم امکان دارد. هرچند خود فیلم دوربین مداربسته یا عکس از برقراری رابطه نامشروع به‌تنهایی دلیل محکمی نیست و در قانون به توانایی اثبات آن اشاره نشده است اما ممکن است در راضی کردن قاضی برای صدور حکم نقش موثری داشته باشد.

اثبات رابطه نامشروع

لازم به ذکر است که در خصوص اثبات زنا از طریق فیلم دوربین مداربسته ممکن است برخی نظر بر این داشته باشند که نمی‌توان صرفاً با دیدن یک فیلم زنا را اثبات کرد؛ چرا که اثبات زنا بر اساس قانون مجازات اسلامی امری بس دشوار است و باید حتماً دخول آلت تناسلی مرد و زن قابل‌مشاهده باشد و این مطلب، امکان اثبات زنا را در بسیاری از فیلم‌ها دشوار می‌کند؛ هرچند فیلمی که دخول آلت تناسلی را نشان نمی‌دهد معمولاً منجر به صدور حکم رابطه نامشروع مادون زنا می‌شود. در نهایت می‌توان گفت اثبات رابطه نامشروع با فیلم ممکن است و باعث علم قاضی می‌شود.

اثبات زنا

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی، مطلب این ۶ ممنوعیت ازدواج، شما را شوکه می‌کند را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. عباس

    ۱۰ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

    عجب ؛؛؛؛؛؛؛؛؛

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۰ دی ۱۴۰۱ در ۲:۳۸ ب٫ظ

      ممنون از حضورتون

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ دی ۱۴۰۱ در ۶:۲۵ ق٫ظ

  3. عجل فرجهم امام زمان

    ۳ دی ۱۴۰۱ در ۱۲:۱۶ ب٫ظ

    سلیقه قاضی ازخدابی خبرهست وقتی شاهدی نیست عکس وفیلم سندومدرک محکمی هست؟که طرف مقابل انکارمیکند

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۸ دی ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ق٫ظ

      عکس و فیلم مدرکی برای علم قاضی است و ادله محکمی نیست که به تنهایی اثبات‌کننده جرم باشد.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۱ در ۹:۰۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۱ در ۹:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …