چرا شب یلدا را باید جشن بگیریم؟+ویدیو

۲
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در جشن شب یلدا سفره‌ای بزرگ از میوه و آجیل پهن می‌شود البته هندوانه و انار و پشمک از اصلی‌ترین خوراکی‌های شب یلدا هستند. در این شب بزرگ‌ترها قصه می‌گویند.
رسوم شب یلدا

آداب و رسوم شب یلدا

شب چله یکی از سنت‌های باستانی ما ایرانیان است که پس از گذشت چندین سال هنوز پابرجاست. رسوم شب یلدا و علت جشن گرفتن این شب را در این ویدیو از مجله اینترنتی دلتا ببینید. شب یلدا یکی از فرهنگ‌ها و سنت‌های ایرانیان است که خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کند و آماده آمدن فصل زمستان می‌شوند.

برگزاری جشن شب یلدا در ۳۰ آذر

با فرا رسیدن روزهای آخر پاییز حس و حال عجیبی در بین ایرانیان برای جشن شب چله به چشم می‌خورد. شبی که تنها یک دقیقه طولانی‌تر از شب‌های دیگر سال است. شبی که با یک دقیقه طولانی بودنش همه اعضای خانواده و فامیل‌ را در کنار بزرگ‌ترها جمع می‌کند و موجب شادی می‌شود.

آیین‌های شب یلدا چیست؟

در بلندترین شب سال آیین‌های مختلفی برگزار می‌شود اما چند مورد مشترک آن در همه شهرها یکسان است. خانواده‌ها با دورهمی که دارند سعی می‌کنند بهترین لذت را در این شب کسب کنند.

شاهنامه خوانی و فال حافظ گرفتن یکی از آئین‌های ایرانیان در این شب است. در شب چله بیش از هر زمان دیگری شعرهای حماسی شاهنامه و شعرهای عاشقانه حافظ خوانده می‌شود و با آرزویی در دل، تفال بر دیوان حافظ زده می‌شود. این سنت شیرین هرسال با لذت و گرمی خاص‌تر و بهتری از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

منبع: فرانش

پیشنهاد دیدنی: ویدیوی آموزش نحوه هواگیری شوفاژ + ویدیو را از دست ندهید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…