زیباترین نقاط ایران برای سفر پاییزی

۱۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بسیاری از مردم فکر می‌کنند بهترین مکان برای گردش خارج از کشور است در صورتی که ایران بهترین و جذاب‌ترین مکان برای سفر به‌خصوص سفر پاییزی است.
بهترین نقاط برای سفرهای پاییزی

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا بهترین نقاط برای سفرهای پاییزی را بشناسید. پاییز یکی از بهترین زمان‌‌های ممکن برای سفر است، زیرا در جاده‌‌ها خبری از ترافیک‌‌های سنگین چند ساعته نیست و مناطق دیدنی به دور از ازدحام جمعیت فراوان هستند.

بهترین نقاط برای سفرهای پاییزی

جنگل ابر

جنگل ابر همواره یکی از مقصد‌‌های اصلی پاییزگرد‌‌های رمانتیک باز بوده است. جنگل ابر در ۴۵ کیلومتری مسیر شاهرود به آزادشهر در ۱۲ کیلومتری روستای ابر قرار گرفته است.

ناهارخوران

جنگل ناهار خوران گرگان یکی از مقصدهای بکر طبیعت‌گردی ایران در فصل پاییز به شمار‌ می‌رود و بیش از ۳۰۰ هکتار وسعت دارد.

اسالم به خلخال

یکی از رویایی ترین نقاط ایران زمین که‌ می‌توان در آن پاییز هزار رنگ را به تماشا نشست، جاده اسالم به خلخال است. این جاده از گیلان آغاز‌ می‌شود و در خلخال، در جنوب استان سرسبز و خوش‌آب‌وهوای اردبیل به پایان‌ می‌رسد. اگر به دیدنی‌های اردبیل علاقه دارید شهر هیر، قلب طبیعت اردبیل + ویدیو را ببینید.

اسالم به خلخال

دشت لار

دشت لار با زیبایی‌‌های بی‌نظیر خود در کوهپایه قله دماوند و در استان مازندران بخش لاریجان شهرستان آمل قرار دارد.

جاذبه‌‌های گردشگری در بهترین نقاط برای سفرهای پاییزی

دریاچه جنگلی چورت

نام اصلی این دریاچه «میانشه» است، اما به دلیل قرار داشتن روستایی به نام «چورت» در همین نزدیکی آن را بیشتر با این نام‌ می‌شناسند.

کویر ورزنه

کویر ورزنه با وسعتی بیشتر از ۱۰۰۰ کیلومتر حدودا در ۱۰۰ کیلومتری اصفهان، در شهر ورزنه، جایی میان یزد و اصفهان قرار گرفته است. در این کویر تنها صدایی که به گوش‌ می‌رسد وزش باد است.

تالاب کردخورد

یکی از بهترین تفرجگاه‌‌های پاییزی تالاب «کردخورد» یا تالاب «آق‌گل» است که در حدفاصل استان‌‌های مرکزی و همدان قرار دارد.

آب گرم لاویج یکی از بهترین نقاط برای سفرهای پاییزی

در کوهپایه‌‌های البرز استان مازندران، در شهرستان کوچک چمستان یک روستای زیبا وجود دارد که شهرت آن از سایر شهرهای منطقه بیشتر است و جنگل‌‌های رنگارنگ و طبیعت بی‌نظیرش مسافران پاییزی را جذب خود‌ می‌کند.

الموت

یکی از منحصربه‌فردترین قلعه‌‌های ایران قلعه الموت است که به رنگ سرخ و خاکستری خودنمایی می‌کند. حیف است تا الموت بروید و به دریاچه اوان با منظره نفس‌گیر آن سر نزنید.

روستای افجه

روستای افجه از توابع بخش لواسانات شهرستان شمیران در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی تهران و در کنار دشت‌‌های هویج و گرچال و قله ساکا قرار گرفته است.

روستای افجه

بهترین نقاط برای سفرهای پاییزی در ایران

آبشار گزو

آبشار گزو از جمله آبشارهای مرتفع ایران است که در دل جنگل‌‌های هیرکانی قرار گرفته است. برای رسیدن به گزو، از جاده فیروزکوه تا شیرگاه بروید، بعد از طریق جاده لفور در پشت سد در حال ساخت البرز، وارد جنگل زیبا و بکر لفور شوید.

اولسبلنگاه

اولسبلنگاه یا اولسبلانگاه بهشتی زیبا و دیدنی در جنوب ماسال است که برای یک سفر پاییزی دونفره و بهترین نقاط برای سفرهای پاییزی فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

یوش، زادگاه نیما یوشیج

یوش در حدود ۱۰۵ کیلومتری جنوب آمل قرار گرفته است. این روستا در دره‌ای زیبا از دامنه‌‌های البرز قرار دارد که جاذبه‌‌های طبیعی مانند رودخانه یوش، باغ‌‌های میوه و چشمه‌‌های متعددی دارد.

روستای سرخِ ابیانه

یکی از بهترین گزینه‌‌ها برای سفر یک روزه و دیدن طبیعت و تاریخ در کنارِ هم، سفر به روستای سرخ، یعنی ابیانه است. ابیانه روستای زیبای تاریخی است که در اصفهان، شهرستان نطنز و در دهستان بَرزرود واقع شده است.

روستای سرخ

بهترین مقاصد سفر پاییزی در ایران

بیابانک البرز

روستای بیابانک در مسیر جاده چالوس با رودخانه زیبایی که از وسط آن‌ می‌گذرد، زیبایی منحصربه‌فردی در فصل پاییز برای پاییزگردها دارد.

بهشت گمشده

منطقه ییلاقی بهشت گمشده یا تنگ بستانک در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت استان فارس قرار دارد. این منطقه دیدنی که زیبایی درختان انبوه و رودخانه‌‌های پرآبش، چشم هر بیننده‌ای را‌ می‌نوازد از مناطق حفاظت شده استان فارس است.

کالپوش

دشت کالپوش در روستای حسین آباد استان سمنان و در مجاورت پارک ملی گلستان قرار دارد و یکی از  بهترین نقاط برای سفرهای پاییزی محسوب می‌شود.

کالپوش

جاهای دیدنی ایران در پاییز

کویر ابوزیدآباد

در پاییز، کویرگردی طرفداران زیادی دارد، زیرا هوا نه بسیار گرم و نه سرد و استخوان‌سوز است. کویر ابوزیدآباد در شمال شرقی کاشان قرار گرفته و فاصله آن از تهران چهار ساعت است.

نایبند، طبس

روستای نایبند از دیگر جاهای دیدنی ایران در پاییز است که خانه‌‌های پلکانی دارد و به همین خاطر به ماسوله کویر نیز مشهور است.

میبد، یزد

میبد یزد یکی از بهترین نقاط برای سفرهای پاییزی است. چهار فصل را‌ می‌توان در پاییز این منطقه تجربه کرد، صبح‌‌های بهاری، ظهر‌‌های گرم تابستانی، غروب پاییزی و شب‌‌ها و نیمه شب‌‌های زمستانی.

روستای آهار

آهار نام یکی از بزرگ‌ترین روستاهای منطقه رودبار قصران از توابع شمیرانات تهران است که طبیعتی فوق‌العاده و هوایی پاک و مطبوع دارد و بهترین مکان برای پاییزگردی است.

پاییز در لرستان

یکی از زیباترین استان‌‌ها در پاییز و یکی از بهترین نقاط برای سفرهای پاییزی، استان لرستان است که به آن عروس آبشارهای ایران‌ می‌گویند.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در شهر نور و استان مازندران در مسیر جاده چمستان به نور قرار گرفته است. این دریاچه برای اروپا گردها، یادآور پاییز سوئیس و سوئد است.

دریاچه الیمالات

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری بهترین جاذبه های گردشگری مازندران از شرق تا غرب را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ در ۳:۴۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۵۹ ب٫ظ

    متن هاییتان عالی است موفق باشید

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳ دی ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

      خوشحالم که دوست داشتید🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۳۷ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۴۹ ق٫ظ

      خوشحالیم از همراهی شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۴۴ ق٫ظ

    بسیار عالی بود.سپاس

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در ۸:۵۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی و لطف شما

      پاسخ

  5. عاطفه

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۲۲ ق٫ظ

    ایران همیشه وهمه فصلش زیباس🌹حیف ک هیچ شهری تبلیغ مکان‌های دیدنی وتاریخی خود رانمیکنه ومردم را با شهرهای مختلف آشنا نمیکنن.. مقصر شهرداری های شهرها میباشن که فقط سرشون گرمه ببینن از کجا بودجه میاد و وسلام🥴

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۳۶ ق٫ظ

      بله شهرهای ایران واقعا زیباست. امیدواریم صنعت گردشگری روزی جایگاه واقعی‌اش رو پیدا کنه

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…