درمان خلط گلو با ۹ دمنوش‌ گیاهی و خانگی

۱۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خلط گلو از آن دست عارضه‌هایی است که اگر زیاد باشد، احساس خفگی به شما دست می‌دهد. انحراف بینی، آلرژی، سینوزیت و عفونت دستگاه تنفسی از رایج‌ترین دلایل آن هستند.
رفع خلط گلو

برای جلوگیری از خلط گلو و رفع خلط گلو چه‌کارهایی انجام دهیم؟ نسخه‌های گیاهی و استفاده از دمنوش گیاهی از بهترین روش‌ها برای درمان سریع خلط گلو است. برای شناخت این راهکارها با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

چگونه می‌توان از خلط گلو جلوگیری کرد؟

اقدامات معرفی شده در زیر موضوع درمان خلط گلو به حذف خلط اضافی کمک می‌کنند:

  • گلو هوا را مرطوب نگه دارید
  • نوشیدن مقدار زیادی مایعات
  • استفاده از اسپری بینی یا شست‌وشو
  • استفاده از بخور اوکالیپتوس
  • دوری از سیگار و دود
  • اجتناب از غذاهایی که باعث برگشت اسید معده می‌شوند

درمان‌های خوراکی خانگی برای رفع خلط

درمان‌های خوراکی خانگی برای رفع خلط

آب‌لیمو

دو قاشق سوپ‌خوری آب‌لیمو و یک قاشق سوپ‌خوری عسل را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. حداقل سه بار در روز این معجون را بنوشید. یک گزینه ساده دیگر بریدن یک لیمو است، کمی نمک و فلفل روی آن بریزید و سپس آن تکه لیمو را میل کنید که این کار خلط را از گلوی شما بیرون می‌کند. این درمان را دو یا سه بار در روز انجام دهید.

آب‌لیمو

زنجبیل برای رفع خلط گلو

یک قاشق سوپ‌خوری از تکه‌های زنجبیل تازه را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید برای چند دقیقه بماند، سپس دو قاشق‌چای‌خوری عسل اضافه کنید. این چای زنجبیل را چندین بار در طول روز بنوشید. متناوباً، زنجبیل خام را چند بار در روز بجوید و یا به غذاهایتان اضافه کند.

زردچوبه برای رفع خلط گلو

یک قاشق‌چای‌خوری زردچوبه را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید و آن را یک‌بار در صبح و دوباره قبل از رفتن به رختخواب بنوشید. یک قاشق‌چای‌خوری زردچوبه را با یک لیوان آب اضافه کنید و دو یا سه بار در روز بنوشید. همچنین می‌توانید یک قاشق سوپ‌خوری زردچوبه و مقداری نمک را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید و برای چند بار در روز از آن استفاده و قرقره کنید.

زردچوبه برای رفع خلط گلو

عسل برای درمان خلط گلو

مقداری پودر فلفل سفید یا سیاه را به یک قاشق سوپ‌خوری عسل اضافه کنید. فلفل به درمان عفونت گلو کمک می‌کند. عسل نیز غشا مخاطی را تسکین خواهد داد.

این مخلوط را دو بار در روز برای یک هفته مصرف کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق سوپ‌خوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. این محلول را چندین بار در روز بنوشید که این‌گونه مزایای خوبی را از خواص دارویی عسل دریافت خواهید کرد و آب به کاهش خلط کمک می‌کند.

پیاز برای درمان خلط گلو

یک عدد پیاز را درست بشورید و ریزریز کنید و با دو قاشق سوپ‌خوری شکر بکوبید و نیم ساعت بگذارید تا بماند و این مخلوط یک بافت مایع ایجاد خواهد کرد و هر دو تا سه ساعت یک‌بار یک قاشق سوپ‌خوری از این داروی نیروبخش را بخورید. همچنین شما می‌توانید ظرف یک تا دو روز این داروی نیروبخش را در یخچال نگه‌داری کنید .

آب انگور برای رفع خلط گلو

انگور ذاتاً اکسپکتورانت است و در نتیجه به تسکین ریه‌ها کمک می‌کند و خلط را به جوش می‌آورد. ۲ قاشق سوپ‌خوری آب و ۲ قاشق سوپ‌خوری عسل را به آن اضافه کنید و این معجون را سه بار در روز برای یک هفته مصرف کنید.

چای لیمو برای رفع خلط گلو

اسیدسیتریک موجود در لیمو و خواص ضدعفونی‌کننده عسل به شل‌شدن خلط کمک می‌کند و گلو را تسکین می‌دهد. زمانی که چای سیاه تهیه کردید، یک قاشق آب‌لیمو تازه و عسل را به آن اضافه کنید.

سیر و لیمو برای رفع خلط گلو

خواص ضدالتهابی سیر و اسیدسیتریک موجود در لیمو خلط را پاک می‌کند. یک فنجان آب را بجوشانید و آن را از شعله بردارید و ۳ لیمو را در آن فشار دهید و حالا، دو حبه سیر له شده، نصف قاشق‌چای‌خوری پودر فلفل سیاه و کمی نمک به آن‌ها اضافه کنید و تمام مواد را به‌خوبی هم بزنید و بنوشید که این درمان تسکینی فوری برای رفع خلط است.

شیرین‌بیان برای گلو

شیرین‌بیان را با جوشاندن آن در یک فنجان آب تهیه کنید و سپس این محلول را صاف کنید و به مدت سه بار در روز بنوشید که این کار به طور مؤثر خلط سینه شما را کاهش می‌دهد و گلودرد را نیز تسکین می‌دهد.

درمان خلط گلو با دمنوش

پیشنهاد مطالعه: مطلب خوراکی‌های شب یلدا را سالم مصرف کنید+ طریقه مصرف را بخوانید.

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۱ در ۴:۲۲ ق٫ظ

    بسیار خوب وعالی

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۸ دی ۱۴۰۱ در ۹:۱۲ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  2. ایرج

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۶ ب٫ظ

    عالی و کا ر بردی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳ دی ۱۴۰۱ در ۲:۲۳ ب٫ظ

      ممنون از همراهی و لطف شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در ۷:۳۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۸:۴۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۶ ق٫ظ

  6. عباس آقا

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

    عالی🙏🙏🙏🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما🌹

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۱۷ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱:۳۲ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۵۰ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در ۵:۰۵ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۲۹ ق٫ظ

      ممنون از شما🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…