این نشانه‌ها می‌گوید مبلمان خود را عوض کنید

6
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تعمیر مبلمان اولین ایده برای نو کردن آن ها است اما ویژگی هایی در مبلمان نشان می‌دهند که تعویض آن و خرید مبل جدید خیلی به صرفه تر از تعمیر کردن آن ها است.
این نشانه‌ها می‌گوید مبلمان خود را عوض کنید

داشتن مبلمانی شیک، زیبا و متناسب با فضای منزل شما، فضای خانه را چندین برابر جذاب و ایده‌آل می‌کند؛ اما یک مبلمان فرسوده زیبایی دکوراسیون خانه را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. در این مطلب از دلتا به بیان نشانه های تعویض مبلمان می‌پردازیم.

نشانه های تعویض مبلمان

اگر نمی‌دانید زمان تعویض مبلمانتان رسیده و چه زمانی نیاز به تعویض مبل‌های خود دارید، در ادامه همراه ما باشید.

فرسودگی پارچه

یکی از اولین نشانه‌هایی که نشان می‌دهد زمان تعویض یا روکش کردن مبلمان فرارسیده این است که پارچه روی مبلتان در حال پوسیدگی و فرسودگی است. این می‌تواند ناشی از استفاده روزمره، آسیب‌های حیوانات خانگی یا کودکان باشد.

وارفتن صندلی‌ها از نشانه های تعویض مبلمان

وارفتن صندلی‌ها نشانه دیگری برای تعویض یا روکش کردن صندلی‌ها است. اگر صندلی‌های مبل آویزان شده‌اند به این معنی است که فنرهای داخلی یکپارچگی خود را ازدست‌داده‌اند و دیگر استحکام کافی را ندارند. وقتی این اتفاق می‌افتد، لزوماً مجبور نیستید یک کاناپه را دور بیندازید. می‌توانید از تخته‌های تخته سه لا برای بلندکردن صندلی‌ها و اضافه‌کردن تکیه‌گاه استفاده کنید؛ اما اگر راهی راحت‌تر را می‌طلبید، باید از شر مبل یا کاناپه فرسوده خلاص شوید.

نشانه های تعویض مبلمان

نمایان‌شدن درزها

اگر درز کنار صندلی مبل را می‌بینید، وقت آن رسیده است که مبل خود را تعویض یا روکش کنید.

پایه‌های آسیب‌دیده از نشانه های تعویض مبلمان

هنگامی که یک کاناپه برای مدت طولانی استفاده می‌شود آسیب پایه‌های چوبی آن غیرعادی نیست؛ اما به‌راحتی می‌توانید این عیوب را با استفاده از پولیش مبلمان یا حتی بازسازی کل قطعه با چوب آنتیک برطرف کنید.

خراب‌شدن تشکچه‌ها

اگر تشکچه‌های روی کاناپه دیگر راحتی و کارایی اولیه خود را ندارند زمان تعویض آن‌ها فرارسیده است. این می‌تواند ناشی از عوامل متعدد مانند متراکم نبودن مواد داخل آن، تنفس ناپذیری پارچه یا شکل تشکچه‌ها باشد اگر احساس می‌کنید کاناپه باعث درد کمر و باسن می‌شود ممکن است مشکل پرشدن کف آن باشد.

مطلب پیشنهادی:  خدمات پیچ و رولپلاک سنگ نما اوج یاران

نشانه های تعویض مبلمان

پاک‌نشدن لکه‌ها از روی پارچه

باگذشت زمان، کثیفی، موی حیوانات خانگی و سایر عوامل آلوده‌کننده روی کاناپه‌ها جمع می‌شوند. بااین‌حال، یکی از بزرگ‌ترین نشانه‌هایی که زمان تعویض پارچه یا روکش کردن آن مبلمان را نشان می‌دهد این است که نمی‌توانید لکه‌ها را از روی پارچه مبل پاک کنید. اگر در ازبین‌بردن لکه‌ها مشکل دارید و فرایند تمیزکردن مبلمان دشوار است به تراست به دنبال یک روکش مبل جدید باشید.

نمایان‌شدن چوب زیر پارچه از نشانه های تعویض مبلمان

اگر چوب زیر پارچه مبل دیده شود احتمالاً نشانه‌ زمان تعویض مبلمانتان فرارسیده است. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که مبل به دلیل استفاده زیاد فرسوده شده باشد. در این حالت، بهتر است مبلمان به‌جای نوسازی، با مبلمان جدید باکیفیت جایگزین شوند.

تکان‌خوردن کاناپه‌ها

اگر وقتی روی کاناپه می‌نشینید تکان می‌خورد یا احساس می‌کنید که ناپایدار است، باید به فکر خریدن مبلمان جدید برای خانه خود باشید. این می‌تواند به دلیل آسیب یا عدم پشتیبانی مناسب پایه‌ها باشد اگر این‌طور باشد، روکش کردن مجدد کمکی نخواهد کرد باید مبل قدیمی خود را با کاناپه‌ای جایگزین کنید که پایدارتر و بادوام‌تر باشد.

بوی بد کاناپه

کاناپه‌ها و مبلمان به‌مرورزمان به دلیل وجود کودکان و حیوانات خانگی یا عرق بدن و پاها بو می‌گیرند. بوها در اثاثیه داخلی و لایه‌های زیرین نفوذ می‌کنند اگرچه جاروکشی منظم و تمیزکردن با بخار به کمترشدن بوها کمک می‌کند؛ اما در نهایت ممکن است بوها کاملاً از بین نروند.

نشانه های تعویض مبلمان

 

6 دیدگاه

  1. عاطفه

    28 آذر 1401 در 1:52 ق.ظ

    ده سال پیش دوسال یکبار هوسی مبلمان عوض میکردیم اینروزا باید تمام این خصوصیاتکه شماگفتین بسر مبلمان بیاد تا عوض کنیم🤣ازبس گرون وبی کیفیت شدن مبلمان

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      28 آذر 1401 در 12:30 ب.ظ

      بله متاسفانه دقیقا همین‌طوره که می‌فرمایید👌😉

      پاسخ

  2. ناشناس

    28 آذر 1401 در 10:24 ق.ظ

  3. ناشناس

    29 آذر 1401 در 12:08 ب.ظ

  4. ناشناس

    1 دی 1401 در 11:51 ب.ظ

    اصلا نمیشه غرض کرد قیمت‌ها خیلی بالاس هیچکس پول نداره توی زمونه

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      3 دی 1401 در 2:16 ب.ظ

      ممنون از همراهی و لطف شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…