رپورتاژ آگهی

معرفی محصولات پرکاربرد زیمنس

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیمنس به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی در سراسر اروپا طیف گسترده‌ای از محصولات سیستم‌های تأسیسات الکتریکی و اتوماسیون صنعتی و خانگی گرفته تا سیستم‌های امنیتی و ابزارهای کاربردی، ارائه می‌دهد.
زیمنس

محصولات پرکاربرد این برند آلمانی بیشتر در زمینه اتوماسیون صنعتی و تجهیزات کنترل پذیر است و کارایی این رده از ابزارهای زیمنس در بسیاری از پروژه‌های خودکارسازی اثبات شده است. ارائه راه حل‌های اتوماسیون یکپارچه و فناوری‌های نوآورانه از مهم‌ترین ویژگی‌های تجهیزات تولید شده توسط زیمنس است و مجموعه تکنو کلید به‌عنوان نمایندگی محصولات اتوماسیون صنعتی این برند در ایران، برخی از پرکاربردترین نمونه‌های این محصولات را ارائه می‌دهد.

تجهیزات اتوماسیون زیمنس

تحول دیجیتال و توسعه راه‌ حل‌های خودکارسازی، بزرگ‌ترین هدف فرآیندهای اتوماسیون صنعتی است و برند زیمنس هم با تمرکز بر روی مفهوم اتوماسیون کاملاً یکپارچه یا TIA، محصولات زیادی با این کاربری تولید کرده است. مفهوم اتوماسیون کاملاً یکپارچه به دنبال تحقق تعامل یکپارچه همه اجزا در سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی مختلف است و قصد دارد بهره‌وری فرآیندها را افزایش دهد.

امروزه در تمامی عملیات صنعتی نقش مدارهای الکتریکی برجسته است و بازدهی و ایمنی این مدارها از طریق تجهیزات خودکارسازی افزایش پیدا می‌کند. استفاده از فناوری‌های جدید و ادغام گام به گام آن‌ها با یکدیگر از راهکارهای اصلی اتوماسیون صنعتی به شمار می‌آید و به همین دلیل هم در مجموعه زیمنس به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

تولیدات زیمنس در زمینه اتوماسیون صنعتی شامل سیستم‌های جامع اتوماسیون، ابزارهای تجزیه و تحلیل فرآیندها، خدمات دیجیتال سازمانی، کنترلرهای صنعتی سری SIRIUS با قابلیت‌های ویژه و کاربری راحت و ادغام با سایر سیستم‌ها و… می‌شود و کاربردهای متنوعی در این زمینه دارد.

آشنایی با plc logo زیمنس

در دنیای اتوماسیون صنعتی، PLC یا کنترل کننده‌های قابل برنامه‌ریزی (programmable logic controller) به کامپیوترهای صنعتی گفته می‌شود که با دستورالعمل‌های سفارشی برای کنترل فرآیندهای مختلف کاربرد دارد. دستگاه‌های PLC در خطوط مونتاژ، ماشین‌آلات و دستگاه‌های رباتیک یا هر فعالیت صنعتی دیگری که به تجهیزات صنعتی وابسته باشد و کنترل بهینه و بالا بردن امنیت آن‌ها اهمیت داشته باشد، کاربرد دارد و جایگزین رله‌های مکانیکی، تایمرها و… تجهیزاتی ازاین‌دست می‌شود.

در میان محصولات پرکاربرد زیمنس،plc logo  یا مینی پی‌ال‌سی یک نمونه چندمنظوره دیجیتال از این تجهیزات است که کاربرد آن در فرآیندهای صنعتی و واحدهای تولیدی کوچک، به جهت کنترل فرآیندها در انواع مدار الکتریکی و الکترونیکی تعریف شده است (جهت آشنایی با اینکه مدار الکتریکی چیست کلیک کنید.)

ورودی و خروجی در این نوع تجهیزات محدود است و به همین دلیل قیمت plc logo نسبت به انواع با قابلیت‌تر این تجهیزات پایین‌تر است، اما بنا به ارائه خدمات عمومی و کاملاً کاربردی، بسیار پرکاربرد است.

اجزای اصلی این نوع تجهیزات شامل منبع تغذیه، ورودی‌ها، خروجی‌ها، دریچه اتصال ماژول با پوشش، صفحه کنترل و صفحه نمایش (به‌غیر از مدل‌هایROC)، نمایش وضعیت حالت‌ها، میله‌های قفل کننده مکانیکی، حفره‌های قفل‌گذاری مکانیکی، سی پی یو یا واحد پردازش و نیز اسلایدها می‌شود.
محیط برنامه‌ریزی این محصول (به دو صورت کلی نردبانی یا فلوچارتی) از طریق نرم افزارLOGO  SOFT COMFORT کاربردی می‌شود و تنظیمات لازم بر روی آن صورت می‌گیرد.

اتوماسیون زیمنس

آشنایی با plc s7 ۳۰۰ زیمنس

نمونه دیگری از تجهیزات و محصولات پرکاربرد اتوماسیون صنعتی زیمنس، PLC  مدلs7 300  است که از محصولات مختلف آن به‌طورکلی برای کنترل انواع مدار الکتریکی در قالب موتورهای الکتریکی، رله‌های مغناطیسی و سیم پیچی‌ها، سیلندرهای پنوماتیکی و… در صنایعی همچون صنایع خودروسازی، صنایع پزشکی، صنایع هسته‌ای و غیره استفاده می‌شود. این کامپیوتر صنعتی در دسته تجهیزات خاص با قابلیت ذخیره‌سازی برنامه‌های داده شده به آن قرار می‌گیرد.

در حقیقت در مورد PLC  به ‌طورکلی، برخورداری از تعداد زیاد ماژول کاربردی‌ترین ویژگی‌ای است که این ابزار اتوماسیون را به ابزاری باقابلیت تبدیل می‌کند؛ ویژگی‌ای که در این محصول زیمنس وجود دارد.
حافظه موقت و دائمی، قابلیت پردازش و تحلیل مقادیر و متغیرهای مختلفی مانند متغیرهای آنالوگ، لیمیت سوئیچ، مقادیر گرما و فشار و موقعیت، قابلیت اتصال تعداد زیادی ماژول و متمرکز کردن آن‌ها توسط سیستم ET ۲۰۰ M، هزینه تعمیر و نگهداری کم و… از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای این دستگاه کاربردی در فرآیندهای اتوماسیون صنعتی است که از هر کدام از قابلیت‌های آن بسته به کاربری مورد نظر استفاده‌های لازم صورت می‌گیرد.
منبع تغذیه، پردازنده مرکزی یا CPU، ماژول‌های آنالوگ، ماژول‌های دیجیتال، ماژول شبکه و… اصلی‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده محصولات ذیل سری PLC S7 300 زیمنس است که بر اساس نوع سی پی یو (مانند  CPU314C، CPU313C2DP، CPU313C  و…) از یکدیگر تفکیک شده و توان و قیمت‌های متفاوتی دارند. سیستم برنامه‌نویسی این محصول هم توسط SPT7 و یا WINCC انجام می‌شود.
مدل‌های مختلف این محصول هم مانند plc logo توسط مجموعه تکنو کلید ارائه می‌شود و کاربران مختلف می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. برای اطلاع از قیمت plc زیمنس s7 300 می‌توان با شماره ۰۲۱۳۳۹۰۱۲۰۰ تماس حاصل کرد و از لیست دقیق این محصولات مطلع شد.

۲ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۵۰ ب٫ظ

    منکه سردر نیوردم🙈

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۲۲ ق٫ظ

      شرمنده😁

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…