دوست واقعی شما کیست؟

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قطعاً با خواندن این تیتر، یاد یک نفر از دوستان صمیمی خود افتاده‌اید.
ویژگی های دوست واقعی

داشتن دوست خوب در زندگی خیلی اهمیت دارد می‌تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود، دوستان خوب یک سری ویژگی دارند که آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان ویژگی های دوست واقعی می‌پردازیم.

ویژگی های دوست واقعی

این دوست قطعاً بیشتر شبیه به خواهر یا برادر شماست، تا دوستتان. قطعاً احساس می‌کنید که با این فرد رابطه خونی دارید.

خود واقعی

دوست واقعی سعی ندارد که خودش را شبیه به شما کند تا از او خوشتان بیاید. او همان‌طور که هست، به نزد شما می‌آید و خود واقعی‌اش را به شما نشان می‌دهد. درحالی‌که ممکن است رؤیاهایش با شما متفاوت باشد؛ اما سعی ندارد در شما و یا خودش تغییری ایجاد کند و همان گونه که هستید، شما و خودش را قبول دارد. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب هرگز نگذارید همسرتان غمگین شود سر بزنید.

ویژگی های دوست واقعی

ماجراجو

کسل بودن نشانه بی ذوقی و بی‌علاقگی و نداشتن انگیزه ذهنی، احساسی و جسمی است. دوست خوب با هیجانات و تفریحات شما به وجد می‌آید و با شما همراه است.

دوست دارد که در هر کار ماجراجویانه‌ای با شما همراه شود و دوستی شما را به یک دوستی کسل‌کننده تبدیل نمی‌کنند. میل و علاقه او به تجربه‌کردن زیبایی‌ها و شگفتی‌های دنیای اطراف به این معنی است که او یک دوست خوب و عالی برای شماست.

قابل‌ اعتماد بودن از ویژگی های دوست واقعی

قطعاً تابه‌حال برایتان پیش‌آمده که شخصی را ببینید که در همان وهله اول به او اعتماد کنید و ندانید که علتش چیست؛ اما بعد از آن می‌بینید که اشتباه کرده‌اید؛ اما قضیه دوست خوب کمی متفاوت است.

دوستان خوب با رفتارها و عملشان اعتماد شما را جلب می‌کنند و اعتمادسازی در طول زمان به دست می‌آید، نه یک‌شبه. شما به دوست خوب به‌عنوان یک انسان خوب نگاه می‌کنید و به او بیش از هرکس دیگری اعتماد دارید.

ویژگی های دوست واقعی

بازیگوش

قطعاً دوست خوب پایه تمام شیطنت‌های شماست. او دوست دارد در هر کاری شما را همراهی کند و هیچ‌وقت شما را از تفریح‌هایتان منع نمی‌کند. زیرا در کنار شما احساس پرانرژی بودن و شادی دارد.

این دوستان خوب باعث لبخند و شادی در شما می‌شوند و دوست دارند که در کنارتان شادی خود را چند برابر کنند؛ بنابراین وقتی به شما می‌رسند، بازیگوش می‌شوند. در کنار یک دوست خوب هرگز به جدی بودن دنیای اطرافتان فکر نمی‌کنید.

مهربانی از ویژگی های دوست واقعی

مهربانی یکی از اصلی‌ترین عوامل نشان‌دهنده دوست خوب است. ما تجربه این را داشته‌ایم که در روزهای سخت با مهربانی فردی توانسته‌ایم دوباره سرپا شویم. مهربانی دوست خوب به‌راحتی تمام نمی‌شود و همیشه شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. دوست مهربان به نیازهای شما واقف است و مایل است که خودش، برطرف‌کننده آن‌ها باشد.

ویژگی های دوست واقعی

صداقت

دوست خوب هیچ‌گاه چاپلوسی شما را نمی‌کند. او به شما اجازه می‌دهد که حقیقت را بدانید، حتی اگر باعث ناراحتی‌تان شود. بسیاری از افراد این دوست‌ها را نمی‌خواهند؛ اما دوست واقعی تمام واقعیت را به شما می‌گوید؛ زیرا با شما صادق است. او دوست ندارد شما را در تاریکی و ابهام رها کند و نسبت به شما حس مسئولیت و وظیفه دارد و دلسوز واقعی شماست.

مراقبت کردن از ویژگی های دوست واقعی

دوستان خوب کسانی هستند که مانند یک مادر و یا یک خواهر و بردار بزرگ‌تر مراقب شما هستند. روی سلامت جسمی و عاطفی شما حساس هستند و هرگز از کنار شما بی‌تفاوت عبور نمی‌کنند. آن‌ها اجازه نمی‌دهند که دیگران با رفتارشان به شما آسیب وارد کنند؛ زیرا همیشه مراقبت از شما را جزء وظیفه خود می‌دانند.

ویژگی های دوست واقعی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۱۰ اشتباه خطرناک در آشنایی ازدواج +ویدیو را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. رضا

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در ۴:۳۶ ب٫ظ

    سلام ادمین جان خسته نباشی من ی زمانی خیلی دوست داشتم چ پسریادخترامااز ی جایی فهمیدم همشون بظررم هستان ی ضربهایی خوردم ک یادم نمیره واسه همین ازسالهاپیش باهمشون قطع رابطه کردم یزمانی بینشون دعوامیشدبخاطرم ولی گفتم ازیجایی ن اخلاقمون ن رفتارمون بهم میخوردک تصمیم گرفتم ازهمشون دل بکنم البته سخت بود😢
    امادوتایا۳تادوست خوب الان دارم اول خدام بعدم مامان بزرگم ک عاشقش بودم متاسفانه فوت کرد البته هنوباورم نمیشه نیست حتابعدسالهاهنومزارش نرفتم حالم ازوقتی رفته خوب نشدبدجوردلتنگشم 😭
    دوست آخرمم ک بهم وابسته ایم خیلی دوسش دارم وبخاطرش خداروشکرمیکنم همیشه داداشم هس ازهمینجامیگم دوستت دارم داداشجانم الهی سلامت باشی خداحفظت کنه💖👑
    ادمین جان ازشمام مچکرم الهی برقرارباشین🌹🙏
    راستی یلدای همه مبارک البته کنارخانواده یااونایی ک دوسشون دارین🎁🕯️🍉🌹🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۳ دی ۱۴۰۱ در ۲:۲۳ ب٫ظ

      کنار عزیزانتون سلامت باشید آقا رضا و ممنون از همراهی‌تون🌹

      پاسخ

  2. عاطفه

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۷:۰۴ ب٫ظ

    دوست واقعی من همسرمه وپدرومادر وخواهرام… بغیراز این هیچ دوست واقعی ندیدم هرکدوم اون تهش حسادت دارد

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۱۸ ق٫ظ

      خوشحالیم که کنار عزیزانتون هستید و حال دلتون خوبه🌹💕

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۲۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۱ در ۷:۴۲ ق٫ظ

  5. علیرضا خیاط‌باشی

    ۲۳ آذر ۱۴۰۱ در ۲:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

تقویت حافظه با ۶ راهکار ساده

تقویت حافظه دغدغه این روزهای اکثر مردم شده است که برخلاف تصور عامه مردم نه‌تنها ارثی نیست؛…