آیا سفر به ترکیه دیگر مد نیست؟

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همان‌طور که می‌دانید ترکیه دارای مناظر زیبا و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است. شهرهای توریستی ترکیه مثل استانبول، آنتالیا، بدروم، ازمیر، قونیه، وان این کشور را به کشوری بی‌نظیر با زیبایی‌های باورنکردنی تبدیل کرده‌اند.
سفر به ترکیه

سفر به ترکیه مخصوصا برای ما ایرانی‌ها سفر فوق‌العاده‌ای به نظر‌ می‌رسد زیرا می‌توانیم با یک پرواز کوتاه به سواحل زیبای آب شیرین، کوه‌های مرتفع و مکان‌های تاریخی مشهور برویم و از تماشای آن‌ها لذت ببریم. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا به شما بگوییم چرا هیچ‌وقت سفر به ترکیه از مد نمی‌افتد.

دلایل سفر به ترکیه

به دلایل زیادی که وجود دارد، سالانه گردشگران از سراسر جهان به ترکیه سفر‌ می‌کنند.

غذاهای بی‌نظیر ترکیه

اگر برای یک بار هم که شده به ترکیه سفر کنید، می‌بینید که غذاهای ترکی که با فرهنگ آن‌ها عجین است در هر منطقه از آن متفاوت بوده و مواد و سبزیجاتی که در غذا استفاده می‌شود، به هر منطقه خاص آنجا تعلق دارد. در ترکیه، می‌توانید به غیر از انواع کباب و باقلوا، غذاهای دریایی لذیذ و خوشمزه را امتحان کنید.

سفر به ترکیه

سواحل رویایی و فوق‌العاده زیبای ترکیه

بدروم، آنتالیا، ازمیر و فتحیه از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه هستند. از کوه‌های زیبا گرفته تا غارها، از مهمانی‌های ساحلی خاص تا ورزش‌های آبی مفرح، می‌تواند هر کسی را از سفر به ترکیه هیجان‌زده کند. سفر به مدیترانه یا سواحل دریای اژه یکی از پیشنهادهای ویژه برای رفتن به ترکیه است.

حمام ترکی سنتی ترکیه

یکی از خاص ترین مکان‌های گردشگری و تفریحی ترکیه شنا در حمام‌های سنتی است. پیشنهاد ما به شما این است که بعد از یک روز سخت و گشت و گذار در ترکیه به حمام ترکی بروید و انرژی تازه‌ای بگیرید.

مکان‌های تاریخی ترکیه

ترکیه کشوری با پادشاهی و تمدن‌های باستانی کهن است. سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و باستانی ترکیه به این کشور‌ می‌روند. از زیباترین کاخ‌ها و مساجد استانبول گرفته تا خرابه‌های افسوس و شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا که از زیباترین آثار باستانی از زمان امپراتوری یونان و روم در این منطقه هستند.

بهترین موزه‌ها در ترکیه

ترکیه موزه‌های بزرگی دارد، اما با این تاریخ باستانی و خرابه‌های وسیع، نمی‌توانید از بزرگ‌ترین موزه موزاییک جهان در استانبول انتظار بیشتری داشته باشید.

مغازه‌های خوراکی و تنقلات ترکیه

با چنین غذاهای شگفت انگیزی، تعجبی ندارد که ترکیه نیز مکانی عالی برای خرید غذا باشد، تقریبا در همه جا می‌توانید هدایا و محصولات خوشمزه ترکی بخرید.

مکان‌های دیدنی طبیعی

ترکیه علاوه بر زیبایی شهرهای بزرگی مانند آنکارا، استانبول و ازمیر مکان‌های طبیعی بسیار زیبایی نیز دارد. پاموک کاله (حوضچه‌های آهکی طبقاتی سفید رنگ و برفی) و قصر پنبه‌ای چیزی نیستند که بتوان به ترکیه سفر کرد ولی از دیدن آن‌ها غافل شد.

ازمیر

شگفتی‌های بی‌نظیر ناشناخته ترکیه

با توجه به تعداد مکان‌های تاریخی معروف، ترکیه دارای مکان‌های تاریخی و دیدنی‌های متمایز است که کمتر کسی آن را می‌شناسد تا در سفر به ترکیه کمکش کند.

معماری برجسته کشور ترکیه

ترکیه معماری‌های بسیار متنوعی دارد که می‌تواند برای گردشگرانی که به آنجا سفر می‌کنند جذاب و دیدنی باشد. در سفر به ترکیه، توجه ویژه به کلیساهای تاریخی، آبشارهای ساخته شده توسط مهاجران اروپایی، مساجد، کاخ‌ها و خانه‌های سنگی امپراتوری آناتولی باستان جلب توجه‌ می‌کند.

مردم ترکیه

مردم این کشور زیبا به خونگرمی و مهربانی معروف هستند. بنشینید و چند ساعتی را با آنها بگذرانید تا ببینید چگونه به شما درس زندگی می‌دهند. اگر یکی از اهالی ترکیه شما را به خانه‌اش دعوت کرد، درخواست او را با خوشحالی بپذیرید. صحبت با آنها و نوشیدن یک فنجان قهوه ترک و یک باقلوا سفر شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر به جهانگردی علاقه دارید سفری هیجان‌انگیز به روسیه + ویدیو را ببینید.

سخن آخر

ترکیه دارای جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های زیادی است که آن را به کشوری منحصربه‌فرد با زیبایی شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند. هر سال گردشگران بیشتری با توجه به مناسب بودن قیمت تورهای ترکیه به این سرزمین زیبا می‌روند.

دیدنی های ترکیه

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری ماجرای مرموز روستای مرگ قزوین چیست؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

  2. عاطفه

    ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۵۷ ب٫ظ

    چرا عزیزم پول ک باشه خیلی هم مده🤭 کی دلش نمیخاد اخه ترکیه رااا

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      بله واقعا💖😍

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در ۷:۳۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۷ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۴۷ ق٫ظ

      ممنون از حضور شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…