روستای عروسکی ژاپن

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عروسک‎ها همه جای روستای عروسکی حضور دارند و تعداد آن ها 10 برابر ساکنان واقعی دهکده است.
روستای عروسکی ژاپن

روستای عروسکی ژاپن ساخته بانویی ۷۰ ساله است. وقتی به این روستای جالب وارد می‎شویم. تمام ساکنان عروسکی آن را در جاهای مختلف می‌بینید. تعدادی از آن‎ها با لباس‎های روشن جلوی یک مغازه جمعند. بعضی با لباس‎های زمستانی در ایستگاه اتوبوس منتظرند. پیرزن‌ها کنار جاده نشسته و به مزارع زل زده‎اند. عروسک‎ها همه جا حضور دارند و تعداد آن ها ۱۰ برابر ساکنان واقعی روستا است.

در ادامه با مجله دلتا همرا باشید تا علت ساخت عروسک‌های روستای عروسکی و جاذبه‌های گردشگری این روستا را با هم بشناسیم.

روستای عروسکی ژاپن

روستای ناگارو

روستای ناگارو در جزیره جنوب غربی شیکوکو در ژاپن، ساکنان زیادی داشته. اما در طول سال‎ها، جمعیت آن به علت مهاجرت جمعیت جوان برای پیدا کردن کار و زندگی بهتر به شهرها بسیار کاهش یافته است و تنها جمعیت پیر در آن باقی مانده‎اند.

روستای ناگارو

قصه ساخت روستای عروسکی

خانم «آیانو تسوکیمی» پس از چند دهه زندگی در کلانشهر اوزاکا به خانه‎اش در ناگورو بازگشت. او از این‎که زادگاه خود را شبیه شهر ارواح می‎دید بسیار غمگین شد. زیرا بیشتر دوستان او از دنیا رفته بودند. به همین دلیل برای یادبود آن‎ها شروع به ساختن عروسک‌هایی به اندازه واقعی افرادی که دیگر نبودند، کرد و آن‎ها را در هر سوی این روستا قرار داد.

تسوکیمی ایده ساخت عروسک را  وقتی در حال ساختن مترسک برای مزرعه سبزیجاتش بود کشف کرد. زیرا یکی از مترسک‎ها، به نظر او شبیه پدرش بود و همین ایده ذهن او را برانگیخت.

روستای عروسکی ژاپن

در طول ۱۲ سال، تسوکیمی بیش از ۴۰۰ عروسک روی پایه چوبی ساخته و با روزنامه، نی و پارچه آن‎ها را پوشانده و حجم داده و سپس لباس های قدیمی و مناسب بر تن آن‎ها کرده است.

جمعیت روستا

تسوکیمی باید در طول روز به آن‎ها توجه کند و مراقب این دوستان عروسکی خود باشد تا در معرض آفتاب و باران قرار نگیرند. این عروسک‎ها گردشگران بی‎شماری به روستای عروسکی جذب می‎کنند. روستای  ناگورو  هم‎اکنون فقط  ۳۵ نفر جمعیت دارد.

جمعیت روستا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…