جاذبه‌های گردشگری کمتر دیده شده در ایران

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در شهرهای مختلف کشور ایران جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌نظیری وجود دارد که کم و بیش گمنام هستند و گردشگران کمتری از این مکان‌ها دیدن کرده‌اند.

در این بخش از دلتا‌ می‌خواهیم شما را با ۵ مورد از جاذبه های بکر گردشگری ایران آشنا کنیم که شاید تابه‌حال ندیده باشید. شاید بد نباشد که بدانید این مکان‌ها مناسب‌ترین گزینه برای مسافرت‌های شما به شمار‌ می‌روند.

پنج مقصد از جاذبه های بکر گردشگری ایران

ایران جزء آن دسته از کشورهایی است که جاذبه‌های گردشگری گمنام زیادی دارد و قدمت و زیبایی‌شان‌ می‌تواند با مکان‌های مشهور دنیا مقابله به مثل کند.

جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده ایران

قلعه رودخان فومن جاذبه گردشگری دیدنی

در میان جنگل ‌های مرطوب انبوه شمال گیلان قلعه ای قدیمی به نام قلعه رودخان قرار دارد که قدمت آن مربوط به دوره قبل از اسلام در ایران‌ می‌رسد. این قلعه طرفداران زیادی در میان ایرانیان دارد ولی توریست‌های خارجی از وجود آن اطلاعی ندارند. عده ای از کارشناسان زمان ساخت این قلعه را به دوران ساسانیان و همزمان با حمله اعراب به ایران‌ می‌دانند، این قلعه در دوره سلجوقیان مجددا بنا شد.

قلعه رودخان

گنبد سلطانیه زنجان جاذبه ایران

یکی دیگر از جاذبه های بکر گردشگری ایران که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده گنبد سلطانیه است که در شمال غرب استان زنجان قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین گنبدهای جهان به شمار‌ می‌رود. در سال‌های ۱۳۰۲ الی ۱۳۱۲ میلادی این گنبد در سلطانیه که پایتخت حکومت ایرانیان بود قرار داشت . این گنبد روی قبر حاکم ایلخانی هشتم قرار دارد.

گنبد سلطانیه

عمارت بخردی، یکی از جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده ایران

در اصفهان کاروانسرایی ۴۰۰ ساله از دوره صفویان وجود دارد که با اتاقک‌های زیاد و متفاوتش میزبان گردشگران دوره قاجار هم بوده است. این عمارت امروزه به عنوان قدیمی‌ترین اقامتگاه که در دست بازسازی است شناخته‌ می‌شود. از دوران قاجار و صفوی پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگارنگ در این عمارت باقی مانده است.

مطلب پیشنهادی:  روتین صبحگاهی برای شروع یک روز عالی

عمارت بخردی

هتل صخره‌ای کندوان یکی از جاذبه های بکر گردشگری ایران

حدود ۳۰ کیلومتر که از شمال غرب تبریز فاصله بگیرید با یک روستای صخره‌ای ۸۰۰ ساله به نام کندوان روبه‌رو‌ می‌شوید. محل زندگی مردم این منطقه داخل غارهایی قرار دارد که در دل سنگ‌های آتشفشانی کوه سهند ساخته شده‌اند.

هتل لوکس کندوان در میانه همین روستا قرار دارد اما نمایی متفاوت از دیگر هتل‌ها دارد. این هتل اتاقک‌های غارگونه دارد ولی با این حال امکاناتش کاملا مدرن است و تجهیزات کاملی دارد. طبق گفته‌های افسانه‌های محلی خواص پزشکی آب معدنی که از کوه سهند سرچشمه‌ می‌گیرد از بهشت عدن نشئت گرفته است.

برج طغرل تهران

بنایی در شهر ری متعلق به دوره سلجوقیان به نام برج طغرل وجود دارد که در حاشیه جنوبی تهران قرار دارد. ری همیشه مورد توجه مسافران و گردشگران مشتاق نواحی شمالی شهر تهران قرار گرفته است. این منطقه جزء قدیمی‌ترین مناطق تهران به شمار‌ می‌رود که بناهای تاریخی بسیار با ارزشی مانند بازار ۵۰۰ ساله صفوی دارد و یکی از جاذبه های بکر گردشگری ایران است.

این برج در حقیقت آرامگاه پادشاه سلجوقی همان طغرل بیک است که قبل از حمله مغول‌ها و در اوایل قرن ۱۳ ری را مرکز حکومت خود انتخاب کرد.

برج طغرل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

فواید کوهنوردی ناشتا

ورزش کردن به صورت ناشتا یا روزه داری ، یکی از روشهای تمرینی است که گاها توسط ورزشکاران یا …