با بطری نوشابه گلدان دکوری بسازید +ویدیو

0
48
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در خانه هر یک از ما یک بطری نوشابه پیدا می‌شود. می‌توانید با این بطری یک دکوری جذاب بسازید.

برای ایجاد تغییراتی شیک و کم هزینه در دکوراسیون خانه، همیشه نیازی نیست که هزینه زیادی بپردازیم؛ گاهی اوقات با چند تکه وسایلی که دیگر به آن‌ها نیاز نداریم، می‌توانیم یک دکوری شیک و جذاب برای خود تهیه کنیم؛ برای مثال گلدان های دکوری نقش بسزایی در زیباتر شدن چیدمان خانه دارند؛ اما با توجه به اینکه قیمت گلدان دکوری شیک بالا است، بسیاری از ما از خرید آن منصرف می‌شویم؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم ساخت گلدان دکوری با بطری نوشابه را به شما آموزش دهیم.

وسایل لازم برای ساخت گلدان دکوری

برای ساخت این گلدان دکوری مدرن به بطری نوشابه ۱.۵ لیتری، چسب مایع، نوارهای تزیینی، رنگ طلایی و سفید، پودر گچ و خمیر گل‌سازی نیاز دارید.

گلدان دکوری

روش ساخت گلدان دکوری با بطری نوشابه

بسیاری از افراد بر این باورند که ساخت یک گلدان دکوری زیبا در خانه ممکن نیست  و نیاز به مهارت خاصی دارد؛ تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید؛ آن وقت خواهید دید با کمترین هزینه یک گلدان زیبا درست کرده‌اید.

مرحله اول

در ابتدا بک عدد بطری نوشابه را با استفاده از کاتر به سه قسمت تقسیم کرده و قسمت میانی آن را دور بیندازید؛ درب بطری را مانند ویدئو جدا کنید و به سراغ یک بطری نوشابه دیگر بروید؛ قسمت بالایی این بطری را هم جدا کنید به صورتی که اندازه آن کوچک‌تر از بطری قبلی باشد.

مرحله دوم

سپس دو قسمت ابتدایی بطری نوشابه را به هم دیگر متصل کنید و در نهایت قسمت انتهایی بطری را با چسب به آن‌ها وصل کنید؛ بعد از پایان این مراحل شکل نهایی گلدان مشخص می‌شود.

مرحله سوم ساخت گلدان دکوری شیک

در این مرحله تمام بطری را رنگ کنید و اجازه دهید تا خشک شود؛ در این فاصله در یک ظرف مناسب مقداری گچ، رنگ و آب را با یکدیگر ترکیب کرده تا خمیری سفت به دست آید؛ سپس با استفاده از یک کارتک، گچ را به تمام سطح بطری بزنید و آن را در گوشه‌ای قرار دهید تا خشک شود.

مطلب پیشنهادی:  9 راهکار ساده برای اینکه کاریزماتیک باشیم

گلدان دکوری

مرحله چهارم

بعد از خشک شدن گچ با استفاده از یک سنباده، ناهمواری‌های آن را از بین ببرید؛ سپس رنگ دلخواه خود را در ظرفی بریزید و آن را به تمام قسمت‌های بطری بزنید.

مرحله پنجم

بعد از آنکه رنگ خشک شد، با استفاده از چسب مایع تمام قسمت‌های گلدان را بپوشانید و مانند ویدئو نوارهای تزیینی را روی آن قرار دهید؛ برای تمیزتر شدن کار بهتر است که رنگ چسب با رنگی که استفاده می‌کنید یکی باشد.

مرحله پایانی ساخت گلدان دکوری طلایی

بعد از آنکه تمام گلدان را با نوار تزیین کردید، خمیر گلسازی را روی یک صفحه پهن کنید و با استفاده از در نوشابه آن را به چند قسمت تقسیم کنید؛ سپس هر دایره را از وسط به دو نیم برش دهید و با آن‌ها گلبرگ‌های زیبا تهیه کنید؛  در نهایت با استفاده اط چسب مانند ویدئو، گل‌ها را روی بطری چسبانده و آن‌ها را رنگ بزنید.  اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه دارید، ساخت گلدان سیمانی با آبکش را در این مطلب دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

کوه بهشتی در چین، یک جهنم واقعی

اگر دنبال ترس و هیجان و خطر کردن هستید باید به کوه هوآشان چین یا همان گذرگاه هوآشان بروید.…