سفر یک روزه به اطراف تهران

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید به دلیل ترافیک و شلوغی از رفتن به مسافرت‌های چند روزه پشیمان شوید، اما نظرتان درباره رفتن به مسافرت‌های یک روزه چیست؟
سفرهای یک روزه به اطراف تهران

یکی از راه‌هایی که اضطراب و استرس چند روز کار در هفته را کاهش می‌دهد سفرهای یک روزه به اطراف تهران است. با این کار هم می‌توانید آب‌وهوای خود را عوض کنید، هم با جاذبه‌های گردشگری اطراف تهران بیشتر آشنا شوید. در این بخش از مجله گردشگری دلتا با شما همراه خواهیم بود تا چند مقصد از بهترین مناطق اطراف تهران برای سفرهای یک روزه را به شما معرفی کنیم.

منطقه شمال قزوین، تفرجگاه باراجین

باراجین نام منطقه‌ای در شمال قزوین است که از ابتدای اتوبان قزوین زنجان شروع می‌شود و تا دامنه مرکزی البرز ادامه می‌یابد. این منطقه یکی از مناطق خوش‌آب‌وهوا برای تفریح قزوینی‌ها بوده است. در این منطقه می‌توانید به دیدن برج‌های باراجین بروید و از زیبایی‌های رود ارنزک لذت ببرید.

تفرجگاه باراجین

ایوان سنگی نیاق

در روستای نیاق که از توابع قزوین است صخره‌ای نسبتاً بلند قرار دارد و در میانه این صخره سوراخ‌هایی وجود دارد که بر اساس عوامل طبیعی به وجود آمده است. در داخل بعضی از این حفره‌ها حوضچه‌های مستطیل‌شکل قرار دارد. این حوضچه‌ها از آب باران پر می‌شوند.

قلعه لمبسر

این قلعه در روستای رازمیان از توابع شهرستان قزوین قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های ایران است که به عنوان یک دژ نظامی خارق‌العاده، در دوران اسماعیلیان استفاده می‌شد. این قلعه، در بالای کوهی وسیع قرار دارد و پرتگاه‌های خطرناکی در اطراف آن شکل گرفته‌اند. این قلعه بعد از قلعه الموت مهم‌ترین قلعه در دوران حکومت اسماعیلیان بوده است.

قلعه لمبسر

منطقه الموت، قلعه الموت

از قلعه الموت به عنوان یکی از منحصربه‌فرد ترین قلعه‌های ایران نام می‌برند. مردم محلی به آن قلعه حسن می‌گویند. در دامنه جنوبی قلعه، خندقی در حدود ۵۰ متر طول و ۲ متر عرض وجود دارد و همیشه آن را از آب پر می‌کردند تا مهاجمان نتوانند به قلعه راه یابند. همچنین می‌توانید به دیدن قلعه گازار هم بروید که آب‌انبارهای دیدنی دارد.

دریاچه اوان

اگر قصد دارید به دیدن این دریاچه بروید، حتما دوربین عکاسی را با خود ببرید، چون قطعا چشم‌اندازهای زیبایی را می‌بینید که تماشای چندباره آن‌ها خیلی ارزش دارد. این دریاچه زیبا وسط چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد شهر قزوین قرار دارد و بیش از هفتاد هزار متر مربع مساحت دارد. احتمالا ۵۰۰ سال پیش این دریاچه بر اثر لغزش به وجود آمده است.

منطقه دماوند، چشمه اعلا

در ۵۱ کیلومتری جاده آبعلی تهران، یک چشمه آب معدنی وجود دارد که محلی‌ها آن را چشمه اعلا می‌نامند چون کیفیت آبی که از زمین می‌جوشد بسیار بالاست. این منطقه که جزء ییلاق‌های اطراف تهران محسوب می‌شود اما کمتر کسی آن را می‌شناسد و مقصد خوبی برای سفر یک روزه است.

اگر دوست دارید در مناطق اطراف تهران خانه‌ای بخرید، مطلب قیمت مسکن در فاز ۱۱ پردیس چند؟ را در سایت ملکی دلتا بخوانید.

چشمه اعلا دماوند

دریاچه تار و هویر

این دریاچه مانند معجزه طبیعت است، چون وجود همچین دریاچه ای در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا تقریبا غیرممکن است. این دریاچه که در روستای چنارعرب‌ها، جاده خاکی تار قرار دارد از زیباترین دریاچه‌های ایران است. چندین کوه در کنار هم باعث به وجود آمدن چنین دریاچه‌ای شده‌اند و یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی را شکل داده‌اند.

منطقه فیروزکوه، غار رودافشان

روستای رود افشان دماوند، مسیر کوهنوردهایی است که به سمت ارتفاعات البرز مرکزی می‌روند. غار رودافشان در همین مسیر قرار دارد. بلندی سقف غار به اندازه‌ای است که به راحتی می‌توانید در آن راه بروید. داخل غار مواد آهکی وجود دارد که به شکل قندیل‌هایی از سقف غار آویزان شدند.

غار بورنیک

در مسیر دماوند به فیروزکوه، نزدیک روستای هرانده یک غار عجیب وجود دارد که مقصد خیلی از کوهنوردان و گردشگران است. البته از هرانده تا غار بورنیک باید حدود دو ساعت پیاده‌روی کنید. گردشگرها گاهی اوقات کنار غار چادر می‌زنند. این مکان بسیار شگفت‌انگیز است. اگر به جاذبه‌های ایران علاقه دارید، مالدیو ایران کجاست؟ را بخوانید.

غار بورنیک

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری دشت آویشن در جاده چالوس، جلوه‌ای از بهشت را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ آذر ۱۴۰۱ در ۵:۱۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱ در ۸:۳۵ ب٫ظ

  3. عاطفه

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۲۱ ب٫ظ

    سپاسگزارم از دوستان مجله دلتا… 🙏🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۰ آذر ۱۴۰۱ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      ممنون از لطف و محبت شما عاطفه خانم عزیزم💖

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱ در ۵:۱۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱ در ۸:۳۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱ در ۶:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…